mite^ Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Eli tuli tuossa vappuna haettua palstallakin myynnissä ollut yksilö. Pienen tutkimisen jälkeen laite osoittautui terveeksi ja hyväksi aihioksi vaikka pakkelia tuntuu olevan kohtuu runsaasti. Kulkine siis vaihtoi omistajaansa Tausta tietoa: auto poistettu rekisteristä 31.1.1995 ja jäänyt katokseen seisomaan. Katos sortunut kuplan päälle minkä takia katto on klommolla ja takalasi rikki. Auto on ilmeisesti siis rakennettu -90 luvun alkupuolella. Lokareita levitetty pellillä noin. 7senttiä ja keula pilattu kamalilla hellan valoilla. Vanteet edessä compotive 6" leveät 195/50/15 kumein ja takana Compotive 7" leveät 225/60/15 kumein. Auto siis seissyt reilu 15 vuotta ja jarrut ei mennyt edes jumiin kun polkas jarrua! Tuleman pitää: Orkkis valot, toiset renkaat kun nää on aika koppurat , kesäksi leimaan. Talven aikana vaihdetaan katto, koska nyt ei ole innostusta ruveta purkamaan kattoverhoilua pois. Moottori pitäis tehdä, aluksi vakiota tms että pääsee leimalle. Hyllystä löytyy 76mm kampi chevykauloilla + 94mm wisecot tahi 85.5mm mahlet + vakioakseli ja 36mm DRLA kaasarit. Löytynee myös vielä yksinäinen 45mm DRLA joka kaipaa kaveria. Kannet pienellä porauksella 42mm imuventtiili ja 32mm pakoventtiili. Kansissa halkeamat joten pitää tutkia tarkemmin saako vielä entrattua. Sitten on vielä reilu kasa jm osia joita voi sekoitella kadulle. lol Jo tehtyä: Kattoa oikaistu sen mitä kädellä sai aikaiseksi ja muutama pintaruoste kohta hiottu ja tällä hetkellä pohjamaali vedetty spray versiona. Etu luukku oikaistu. Pakkeloidaan joitakin kohtia sitten kun on innostusta. (Pakkelointi on ihan syvältä) "Puskurit" poistettu edestä ja takaata, sisusta imuroitu jyvistä ja hiirenpaskasta, sisusta taas täynnä jyviä kun niitä tuli matkan aikana ilmakanavista :) Quote Link to comment
mite^ Posted July 23, 2011 Author Share Posted July 23, 2011 Tätä on tullut tehtyä silloin tällöin. Lähes kaikki aika menee noihin jokari vehkeisiin. Nyt kun pihalla on taas testiä vailla olevaa kaksi "valmista" jokkisautoa niin päätin tätä hieman laitella josko saisi pariksi kuukaudeksi vielä ajoon. Tää viikko siis painettu hommia tän parissa. Kytkinvaijeria rupesin vaihtamaan tuossa jokunen viikko takaperin, polkia irroittaessani löysinkin sitten etupäästä hiukan mätää. Kuskin lattiassa kun on 2 peltiä päälisin mutta silti alkuperäinen pelti ei ole edes läpimätä vaan melkoisesti ruvella. Sitä en käsitä miksi 90 luvun alussa on pitänyt jo hitsata ne pellit päällekkäin? Noh sopivaa kytkinvaijeria ei löytynyt motonetista eika ad:lta. Motonetista tuli sitten haettua se mikä on heidän tietojen mukaan vm 71-> noh olihan se muutaman sentin liian lyhyt. Jokkismies ei moisesta masennu vaan ottaa käyttöön jokkiskikkoja. Tällä hetkellä nyt vaan on tarkotus saada vehje kilpiin ja tehä sitten joskus muka paremmin. (ainakin mukamas) Eli kytkinvaijerin jatkoksi tuli pistettyä muutama sentti ketjua, näin saatiin vaijeri riittämään vipuun asti ja säätömahdollisuuskin on vielä tallella. Nähtäväksi jää kuinka kauan moinen "viritys" siellä toimii. Pienet mätävauriot etukolmiossa ja polkien kohdalta tuli hitsailtua ja maalattua rosteksilla. Rosteksin päälle suihkasin vaan spraylla mustaa kun muukin pohja on musta. Kytkinvaijerin vaihto operaation yhteydessä huomasin myös että laatikon etukumit on soronoo ja vetarin suojakumit myös. Kaupasta uudet suojakumit ja laatikon tuentakumit tallin hyllystä (käytetty setti) ja eikun paikkansa. Moottori tuli ostettua ihan lähettyviltä Raisiosta. AS lohkonen pannu vaihtovirtalaturilla ja sisäisellä säätimellä. Tämä lienee 85.5mm männillä elikkäs 1584cc? Lohkon numeron voin ottaa ylös niin näkee netin syöveristä tarkemmin. Päittäisvälystä on tarpeeksi ja vähän vielä päälle mutta luulis että sillä talveen asti ajelee ja tekee sitten uuden moottorin. 1584cc + 36mm drla:t ym ym.. Tahi sitten pitkäiskusta motoria, mutta tämä jää nähtäväksi. Valot saatiin toimimaan kun aikamme niitä värkättiin ja vaihdettiin liittimiä ja tutkailtiin sähkökaaviota. Aikaisemmin paloi vas. lyhyt ja kun pisti pitkät niin vain oik. pitkä. Valoviiksessä pitkien katkasijassa on jotain hämminkiä kun ei jää aina pitkät päälle. Leimalle tyrkyttämiseen tarvitaan vielä hieman töitä mutta ei mitään suurempia. Tässä hieman listaa mitä tulee äkkiseltään mieleen: -Rekisterikilpien telineet -Rek. valo taakse -Isommat heijastimet taakse -Moottorin pesu -Jarruren auki käyttäminen herkistys/säätö -Valojen korkeuden tarkastus +Mahdolliset katsastusmiehet löytämät epäkohdat Quote Link to comment
hessu ss Posted July 23, 2011 Share Posted July 23, 2011 kyllä se henkilö joka noi etuvalot on laittanu tohon pitäs viedä saunan taakse :D toi kirkkaan keltainen sopii kuplaan hyvin Quote Link to comment
mite^ Posted July 23, 2011 Author Share Posted July 23, 2011 Heh, oishan nuo valot voinut tehä kunnolla tuonne mutta kun ne on päin pershettä laitettu. Väri on ihan jees, pakkelit paikkapaikoin lohkeillut (yllättävän vähän siihen nähden että tehty 90 luvun alussa ja kittiä on paljon!) Kattoa vois koittaa oikoa vielä koritunkilla, mutta vaihtoon taitaa mennä silti. (myöhemmin) Etujarrut ois käyty läpitte, vasemman sylinterin toinen mäntä oli vähän jumissa (helppas kun käänsi papukaijojen kanssa) vesisade vaan yllätti niin piti jättää homma kesken. Talliin ei mahdu muitten projektien takia :) Quote Link to comment
mite^ Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 Kaikenlaista hommaa tehty. Kattoa oikastu ja muuta neppailua. Leima pätkähti ekalla kerralla eilen 25.8.2011! Quote Link to comment
mite^ Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Kovasti on joka päivä ajettu töihin ja takaisin. Alastarollakin tuli tämän kanssa käytä, ihan hyvin toimii koneensa puolesta. Pakoputki vuotaa, mutta se haittas lähinnä vaan pakokaasutesteriä kun ei tahtonut saada oikein mitään kunnon lukemia. Öljyä tiputtaa enempi kuin mun jokkismoottorit mutta sitä saa kannusta lisää :) Tällä viikolla tuli jonkun sortin kajarit ja soitin asenneltua, reiätkin kun oli jo valmiiksi tehty. Taakse 6x9 + pioneer aktiivisubi, eteen sonyn oisko 6.5 2-tie kajarit. Kunhan ei sitä pelkkää suhinaa tarvi kuunnella huonojen oventiivareiden takia. Astinlautoja tuli hiukan putsailtua ruosteesta ja vedettyä keltasta väriä päälle. Talven/kevään aikana astinlaudat pitää hiekkapuhaltaa ja tinata. Toinen vaihtoehto on puhallus maalaus ja päälle rosteria, jää nähtäväksi. Jos jollakin on ylimääräinen säädettävä etuakselin kaupan niin pistäkää vaikka priivaa. Tää on siis vm.71 tahi 72, 1972 rekisteröity Suomessa eli ilmeisesti pallonivelakselilla? Parit umpiot on kaivettu jo esille sekä muutamat lokarit mistä kopat voisi leikata ja istuttaa tähän alkuperäset lamput. Talven aikana tulee kasatuksi ainakin tuo 85.5/69 eli 1580cc motti 36 DRLA kaasareilla, nokka-axelo vielä auki mikä pistetään. Tallissa/varastossa olevat kannet pitää tutkia josko niistä tulis pienellä rempalla uuteen motoriin. Nykyinen väljä 1580cc alkaa jo kyllästyttää :) Appiukon hyllyssä oleva krossimoottori kans himottais aikalailla, sillä sais voimaa vähän erimalliin sitten jo ja vois kehdata vartillekkin mennä. Quote Link to comment
mite^ Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 Tällekkin jotain pientä aloitettu tekemään. Valot kynitty irti ja lohjenneita pakkelikohtia raavittu auki. Kittiä on reilusti, lähemmäs 1cm paksuisia palasia tuli etulokasuojan vierestä. Tinattu on vähän sinnepäin aikanaan ja loput vedetty jollain epoksilla, lasikuitupakkelilla ja tavan pakkelilla. Saas nähdä tuleeko tuota tinaamista sitten harjoteltua tämän projektin yhteydessä. muutamia muita kuvia akku vaan loppu niin jäi eiliset kuvat napsimatta. Koneseen on jotakin palikkaa hankittuna ja talven mittaan pitäisi niistä vähän pirteämpi 1580cc kasailla. Quote Link to comment
mite^ Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Tänään tuli teurastettua kanttilamput pois. Melko isot reiät tuli mutta kai se siitä suttaantuu. Pokkaus siitä valokopan alta oli myös alunperin vedetty suoraksi ja senkin ajattelin palauttaa. Nyt vaan etsimään jostain kohtuu terveitä lokasuojia mistä leikkaamaan kopat ja reunukset. Quote Link to comment
mite^ Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 Rustailua pitkästä aikaa. Kummosia ei kyllä ole tapahtunut. Yhden parin etuloksuja suolestin kun kopat ja reunukset näytti hyvältä. Pakkelin ja massojen rapsuttelujen jälkeen osottautui kuitenki melko paskoiksi. prkl. Saas nähdä tuleeko korjattua vai vielä haalittua lisää loksuja, eipä kai se korjaaminenkaan niin mahdoton homma olis. Kiirehän tässä tulee jos meinaa pääsiäiseksi/vapuksi ottaa ajoon. Ylimalaus jää ensitalveksi, silloin pitää helmat ja astinlaudat puhaltaa puhtaaksi. Helmoja todennäkösesti pääsee sitten hitsaamaan. Lisämittarit tulee radion paikalle kun reikä oli valmiiksi jo teurastettu liian isoksi ja radio siirtyy alemmas jotenki fiksusti. Koppien sovittelua Mittareiden sovittelua sapluunan kanssa. Alumiinistä teline joka maalataan sitten mustaksi. Nyt on pyöritelty ajatusta 87/69 moottorista suurta eroahan sillä nyt ei 85.5/69 koneeseen ole mutta moinen vois olla sopivasti kaupan. Vaatii nokan ja kaasareiden vaihdon ja perus laakerihuollon. Kuvia lisää http://mmsracing.kuvat.fi/kuvat/Siviili ... %20Banana/ Quote Link to comment
mite^ Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 Jotain on vähän saatu aikaankin muttereiden potkimisen lisäksi. Loksut ois vaatinu vielä lampunkoppien ulkoreunoille lisää kittiä. Inhoon tuota kittaamista niin palio että nyt saa luvan kelvata :) Turha sitä on kauhiasti hieroa ku on kuppanen jo muutenkin kun on aikanaan pohjat tehty päin persettä. Jotain kansitouhujakin on aloteltu, toinen kansi ns raakatyöstetty ja toinen vielä alottamatta. Tuli lohkotkin tai siis kampikammiot käytyä varastosta läpi ja useemmassakin oli laakerien tapinreiät väljät. Noh 2 käypästä lohkoa löyty jotka jossain vaiheessa kiikutan aarporattavaksi. Toinen tähän motoriin ja toinen hyllyyn varoiksi. Säädettävä etuakseli pitäs hommata tai sitten vaihtaa nykyiseen vähän niveliä ja tehdä siitä säädettävä. Quote Link to comment
mite^ Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 Pari räpsyä aamupäivältä. Viisainta ois nähdä vielä hiukan vaivaa ja aikaa ja maalata auto yli mutta saa nähä. On sen verran kyllä kaikkea laittamista jos meinaa ylimaalata. Nokkapellin joutuu kuitenkin maalaamaan kun se vaihtuu kokonaan niin ei paljoa jää pinta-alaa jos rupeaa paikkamaalaamaan. http://mmsracing.kuvat.fi/kuvat/Siviili ... %20Banana/ Quote Link to comment
Guest Juha1300 Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Asiallinen peli tulossa, nuilla oikeilla etulampuilla auto parani heti kerrasta täysin. Odotan kun saat maalattua tämän auton kokonaan jollaki hienolla värillä ylite. Ja albumissa näkyvä 245 näyttää myöskin siistille :D Quote Link to comment
jori Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Pystyykö tota takahelman linjaa jotenkin korjaa, näyttää ku ois vedetty käsi sirkkelillä "muotoon"? Kyl aika rojekti on tämänkin siistimisessä, monella olis jääny tekemättä:) Quote Link to comment
mite^ Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 Saa mutta ei tälle kesää :D On päin vittua joskus tehty kaikki että oikeen hirvittää korjailla :) Parhaillaan mittasin 12 vaiko 14mm kittiä lokarista! Ja itte inhoon tuota kittaamista yli kaiken niin jää taas vähän sinne päin... Quote Link to comment
-Alex- Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ihana karmee kasarilook :D Kohta joku tulee sanomaan, että tälläiset ovat hieno poikkeus ja lisää pitäis olla :D Quote Link to comment
JiiAa Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Tää on komia ja väri sopii täydellisesti! Mukavaa että näitä 80/90 luvun tyylisiä jaksaa joku muukin tehdä/"entisöidä" niin ei tunne itseään ihan täysin juntiksi. Minulla valmistumassa lähes samanvärinen, hieman vaaleampi keltainen vw värikartasta, mm. New Beetlessä käytetty. Vm. -73 , musta ilmanohjain moottoripellin päällä ja takalasin ritilä tottakai. Samanlaiset mustat Engelmann pisarapeilit löytyy pihalta A-Mantasta mutta ne saa jäädä paikalleen kun sopivat siihen vielä paremmin... Nännivillkuja en jaksanut värkätä vaikka hienot ne on kun en osaa siististi, joten laitoin tummat vilkut orkkis paikalle. Halpa kopio tuo tietenkin on eikä kunnolla ajanhenkeen tehty, mm. levitetyt lasikuituloksut jätin kittaamatta koriin kiinni ja alustakin irtoaa korista ilman rälläkkää. :) Leveät peltivanteet edessä ja takana on myös jonkin sortin tyylirikko, sopivan leveitä mangelseja ei ole löytynyt. Myös nuo jonkun gti golffin sporttipenkit hävettää joten peitin istuinsuojilla, plyyssiverhoillut Saapin penkit tai jotkut hinnat alkaen kuppijakkarat pitää varmaan hankkia niin tällä saa sitten mahdollisimman paljon tuhahduksia ja sääliviä katseita makaavalamppuisten kuskeilta... Quote Link to comment
mite^ Posted June 23, 2012 Author Share Posted June 23, 2012 Jos joskus sattuu jokin makaavalamppunen pihalle eksymään pitää se raiskata heti pystylamppusilla lokareilla :) Meilläpäin noista makaavalamppusista tehään jokkisautoja :D Tämä tuli ajeltua pienien puutteiden kera porukoiden pihalle Raisioon, jos vaikka valmistuis vähän nopeammin. Quote Link to comment
mite^ Posted July 31, 2012 Author Share Posted July 31, 2012 Nonni nyt on taas sählätty ja kuplakin rutattu Sitikan takakulmaan. Lisää pakkelia, huoh.. Quote Link to comment
-Alex- Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Kävin haminan seudulla siskon luona loppukuusta, oli niiden naapurissa tallissa hiukan pölyttynyt "viritetty" pystylamppu johon oli kans taikinoitu takalokasuojat kiinni koriin :D Quote Link to comment
mite^ Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Lähtökohta 30min naputelua 3 tuntia takana Quote Link to comment
mite^ Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Jäteöljynvatkain irroitettu. Eipähän tuolla motilla enää liiku ensi kesänä. Onneksi! ps. kuvat ei näy kun ei ole enää kuvat.fi palvelinta mulla käytössä. Quote Link to comment
hessu ss Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 millasta moottoria meinasit rakentaa ens kesäks? Quote Link to comment
mite^ Posted January 6, 2013 Author Share Posted January 6, 2013 Tällästä on suunniteltu: Vakio 69mm kampi (kaikki kaulat hiottu) Mahlen 85,5mm männät ja putket Kevennetty vauhtis (kytkinpinta oikaistu) Engle w-120 Kannet omaa käsialaa, luultavasti vakio venoilla 35.5/32 36 nurkka DRLA:t Katotaan mitä siitä syntyy :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.