puuhapete Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 Elikkäs hommat kusee ja pellit ei mahtu paikoilleen, mihinkäs kuvassa näkyvä käärmes ois tarkoitettu? Ottaa muutaman sentin takahelmapeltiin kiinni, onko normia? Pitääkö leikata/liimata raksata niinku yleensä näitten kanssa?? Petteri Quote
metake Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 Miten se muka voi ottaa takahelmaan kiinni kun ei tuossa edes ole sellaista? ;) Kyllä tuo kuplan putkelta näyttää, mutta minkähänlaista helmaa sulla on tuohon tarkoitus värkätä, ovaalin omaa vai uudempaa? Ja minkä vuotisesta ovaalista on kyse, onko pakoputkelle helmassa koloja vai ei? Ja mistä kohdasta se ottaa kiinni? Mulla oli -55:ssa saman näköinen putki, tosin pikkulaipalla, ja irtohelma. Paljon ei ylimääräistä tilaa ollut, mutta kyllä se sinne sopi. Quote
Guest pep Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 ... edit: pitäis vissiin opetelle lukemaan, eikä kommentoida suoraan :) Quote
puuhapete Posted May 15, 2011 Author Posted May 15, 2011 Joo-o, elikkäs -56 ovaalin oma helma (2:lla ulostulolla) pitäs naplata takasin. Helmassa "sisäpuoli"/ tiivistekoru paikoillaan ja siihenhän toi takimmainen pitkä poikkiputki ottaa kiinni. Voikos sen tiputtaa kokonaan pois että jättää helmaan vaan pintapellin paikoilleen?? Quote
puuhapete Posted May 16, 2011 Author Posted May 16, 2011 Tossapa vielä sivusta kuva: moottoriluukkukin jää kanittamaan, kaitpa jos lämmittäs ja vääntäs alaspäin. Pitää jotain keksiä... Quote
puuhapete Posted May 16, 2011 Author Posted May 16, 2011 Hehheh. Just aattelin itekkii ettei tuota ala turaamaan, pääsee jonniiverran helpommalla ;) Quote
SePi Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Voisko moottori olla vinossa, esim vaihdelaatikon vaihdon jäljiltä? Quote
Dennis Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Onko uudempi laatikko, ilmeisesti kun on jotain viriviri konetta Eikö se kone tule liian ylös jos on Typ 1 nokkakappale uudemmassa laatikossa halkaistavan laatikon tilalla, sentakia pitää olla se Typ 2 nokkakappale missä vaihteistotanko tulee alempana ulos laatikosta. En tiedä onko tästä ongelmasta kyse?, mutta muistaakseni se Typ1 nokkakappale nostaa näissä konetta liikaa ylös jos on tehty laatikkoswappi. Dennis Quote
puuhapete Posted May 17, 2011 Author Posted May 17, 2011 Samoja ajatuksia kuten itelläkin, mutta vaihteisto on orggis/halkaistava vanha eikä nokkakappaletta ole tarvinnut jumppailla sen takia. Kone on suorassa sivuhyllyihin/ pohjaan nähdenkin, ei etukenossa. Tilapäiskorjaus suoritettu ja laitettu vanhempi perusvaimentaja pilleineen paikoilleen, jääpähän maavaroja enemmän. Quote
Anpu Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Kuvasta päätellen vanha isolaippanen bugback joka roikkuu todella alhaalla, konttorilla inssi täräytti reilusti kiinni nosturille ajaessaan joskus -90. Tolla putkella ei ollu toivoakaan saada moottorin takapeltiä paikalleen. Bugpackin uudemman pikkulaippasen kanssa ei ollu näitä ongelmia. Auto tosin on -71 joten en tiedä onko ovaalin konehuone ahtaampi. Quote
Dennis Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 25hp ja 30hp koneet ovat uudempia moottoreita lyhyempiä, joten konehuone on myöskin (muistaakseni) ahtaampi. Tuli mieleen sama ongelma kaverin 1303S -74 aikanaan ~20v sitten, tuollainen putki eikä meinannut mahtua siihenkään millään ja piti jättää konehuoneen tiiviste pois koska pakosarja makasi sitä vasten ja savutti / suli, myöskin takahelman maalit halkesi kun pakosarja pääsi hakkaamaan takahelmaa vasten. Eli jos möhkössä oli ahdasta niin voin kuvitella että splitissä/ovaalissa olevan ahdasta uudemmalla (pidemmällä) koneella ja samalla putkella mitä kaverilla oli, mutta en tiedä mikä se oli, kuitenkin isolaippainen. Dennis Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.