Jump to content

1302 kuplan auraus/ohjauskulman ohjearvot?


Guest seppo rauti

Recommended Posts

Guest seppo rauti

Huomenna menee volkkari paikalliselle korjaajalle, joka säätää siitä nää aurauskulmat ja kysy että jos jostain saan selville ne ohjearvot, niin nopeuttais hommaa kuulemma tosi paljon.

 

Mistäs tälläisiä oikein saa?

Link to comment

Haynesin manuaali 1303, 1303S & GT 1972-1975, siitä poimittuna 1303:n arvot (kirja ei tunne 2-pulttisella etutolpalla olevaa udempaa mallia, joten oletan näiden olevan samat kuin 1302:ssa):

 

Front

Toe-in: 30', +/-15'

Toe-in (pressed 10 kg): 10', +/- 15'

Camper: 1°, +20'/-40'

Castor angle: 2°, +/-35'

 

Rear

Camper: negative 1°, +/- 40'

Toe: 0°, +/- 15'

 

 

Noin paljon madalletulla saat tuskin noista mitään muuta kohdalleen kuin etupään aurausta, mutta sittenhän sen näkee kun alkaa säätämään.

Link to comment
  • 5 years later...

Tänään haettiin lisää suuntavakavuutta uraisille teille:

 

https://1drv.ms/i/s!Akn4mflxLGKqgddHjon_YMcze-Tj-w

 

Myös eturenkaista painetta pois arvoon 1,5. Paranee paranee kaiken aikaa. Taakse tuli aurausta jo vaihdelaatikon asennustyön aikaan, koska aski tuli muutaman millin taaksepäin ja jousilatoissa on pyöreät reijät. Eikös se aurauksen puolella pidä ollakin?

Etuakseliston camber kulmat vähän hämmästyttää, koska mielestäni kokosin ne hyvin uusien olkatappien kanssa. Säätöähän ei oikein ole olemassa, vai onko?

Olenko oikeilla jäljillä? Mitä muuta voi tollaiseen antiikkialustaan tehdä, että sillä voi nautiskella myös uraisilla motareilla?

Link to comment

Tänään haettiin lisää suuntavakavuutta uraisille teille:

 

https://1drv.ms/i/s!Akn4mflxLGKqgddHjon_YMcze-Tj-w

 

Myös eturenkaista painetta pois arvoon 1,5. Paranee paranee kaiken aikaa. Taakse tuli aurausta jo vaihdelaatikon asennustyön aikaan, koska aski tuli muutaman millin taaksepäin ja jousilatoissa on pyöreät reijät. Eikös se aurauksen puolella pidä ollakin?

Etuakseliston camber kulmat vähän hämmästyttää, koska mielestäni kokosin ne hyvin uusien olkatappien kanssa. Säätöähän ei oikein ole olemassa, vai onko?

Olenko oikeilla jäljillä? Mitä muuta voi tollaiseen antiikkialustaan tehdä, että sillä voi nautiskella myös uraisilla motareilla?

Camberia ei pysty olkatappiakselistossa säätämään. Caster-kulman lisäyksellä saa suuntavakautta parannettua. Eli tommoset http://www.aircooled.fi/tuote/836/castershimmit-pari

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...