Guest Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 1200 vakiomoottori ja juuri tiivistesarja vaihdettu puhdistettuun kaasuttimeen. Mistä johtuu, että en saa noilla perussäätöohjeilla säädettyä tyhjäkäyntiä? Ison ruuvin saa veivata lähes kiinni asti, ja kierrokset on noin 2000 luokkaa. Kun laittaa kiinni niin sammuu kuulostaen että bensa loppuu. Ilmavuotoja ei pitäisi olla, sillä suihkuttelin starttipilottia imusarjaan, ei noussut kierrokset. Testimielessä suihkautin suoraan ilmanputsariin ja heti nousi. Onko liian iso suutin tms kielivä ongelma? Ja onko tuo edes 1200 stanun alkuperäinen kaasutin? Huomenna pitäisi lähteä tien päälle. Ajossa ei tietenkään tyhjäkäyntiä tarvi mutta risteyksissä tympii "huudatus". Miten tuo seospuoli, onko vaaraa ajamisesta liian rikkaalla tai laihalla kun säätö ei jostain syystä onnistu? Quote Link to comment
Guest Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Ja vielä että oikein varovasti isoa ruuvia pienentämällä sain laskettua kierrokset noin 1500 pintaan. Kierrokset eivät pysy tasaisena, vaan välillä karkaavat jonnekkin 2500 tietämille muutamaksi sekunniksi palatan hitaasta takaisin. Kierrosluvun perustuvat optiseen mittariin eli ovat tarkkoja. Quote Link to comment
x-pj Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Onko ryyppy varmasti pois päältä? Ryyppyläppä pystyssä. Kantaako tuo keltaisella merkattu ruuvi? Silloin kun ryyppy on täysin auki tuohon pitää jäädä hiuksen hieno rako. Eli löysää ruuvi tyhjäkäynnin säädön ajaksi niin, ettei se varmasti kanna. Toimiiko jälkikäynnin esto solenoidi eli tuo punaisella nuolella merkattu mötikkä. Kun siihen tulee virta pitäisi napsahtaa. Tuo sulkee tyhjäkäyntipiirin kun virta on pois päältä. Jos ei toimi, niin vaihdettava. Quote Link to comment
vwagen Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 31PICT-3 on kiertoilmakaasutin jossa jälkikäynninestosolenoidi on toisella puolella kaasutinta ja sulkee kiertoilmakanavan,ohje pätee kyllä muuten siihenkin,keltaisella merkitty ruuvi säädetään siten että ryypyn ollessa täysin pois päältä avataan ruuvia niin että se ei kosketa porraslevyyn ja siitä takaisin kiinnipäin niin että se juuri koskettaa ja siitä vielä kiinnipäin noin 1/4 kierrosta tämän jälkeen siihen ei kosketa. Quote Link to comment
metake Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Tyhjäkäyntikanava tukossa, hyvin yleinen vaiva Pict 31:ssä autoissa jotka seisovat pidempiä aikoja ja jää nykybensat kaasariin. Toissa kesänä taistelin kaverin kuplan kanssa saman vaivan kanssa ja useista kaasuttimen puhdistuksista huolimatta vika poistui vasta kun vaihdettiin kaasutin. En tiedä auttaisko ultraäänipesu tuohon? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.