VW-63 Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Tiiviste sarjassa on kolmea erilaista tiivistettä kampiakselin pään ja vauhtipyörän väliin (pelti, paperi ja "massatiiviste") . Mikä määrää mitä tiivistettä missäkin type 1 koneessa olisi tarkoitu käyttää ja onko virikoneeseen eri suositukset kuin vakioihin? Kuinkas päittäisvälyksen säätö tapahtuu muilla kuin peltitiivisteellä? Paljonkohan muut tiivisteet painuvat kasaan 340Nm pultin kiristyksellä? Quote
MU Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Jos sulla on vauhtipyörässä ura o-renkaalle, kampiakselia varten olevan upotuksen pohjalla (en löytänyt kuvaa selventämään) niin vauhtipyörän ja akselin väliin ei tule mitään tiivistettä.Niin, tietysti se o-rengas sinne uraan! Ja mitkään näistä tiivisteistä ei liity päittäisvälyksen säätöön,vaan se tapahtuu vauhtipyörän ja pääty runkolaakerin väliin tulevilla eripaksuisilla säätölevyillä. Quote
vwagen Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Jos oletetaan että kyseessä on profiilissasi näkyvä-63 VW ja ilmeisesti Kupla ja jos oletetaan että siinä on alkuperäinen moottori(kampiakseli ja vauhtipyörä)niin käytetään peltitiivistettä,jos moottori tai vauhtipyörä on vaihdettu täytyy tietää ensin minkämallisia ne ovat. Quote
VW-63 Posted August 2, 2011 Author Posted August 2, 2011 Homma kävikin helposti, koska hankkimani vauhtipyörä olikin mallia o-rengas ja sopivat päittäisvälyksen shimmitkin löytyivät hyllystä. En ajatellutkaan käyttäväni tiivistettä välyksen säätöön, mutta paperi- tai "massatiivisteen" kasaan painuminen olisi pitänyt ottaa huomioon välystä säädettäessä. Esim. sylinterien alla oleva 0.2mm (uutena) paperitiiviste painuu kasaan n. 0.1mm. Jos kampuran pään tiiviste käyttäytyisi samoin (ja miksei käyttäytyisi), olisi kasaan painuminen erittä oleellinen tekijä päittäisvälyksen kannalta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.