Jump to content

kattoverhoilu pähkäilyä


Recommended Posts

Joo eli olisin uusimassa kuplaan kattoverhoilua koska se on ilmiömäisen paskainen, yhdestä kohti revennyt ja muutenkin kulunut. Haluaisin säilyttää auton niin alkuperäisenä kuin mahdollista. Mietin vain että miten hyviä nuo netissä myytävät valmiit sarjat ovat? Onko kangas alkuperäisvastaava? Tuleeko lopputuloksesta säädyllisen näköinen vai sellainen tee se itse meininki....? Oletetaan siis että laittaja on ns. ammattimies. Jäi vaivaamaan kun kävin paikallisessa ko. alan liikkeessä auto mukana tuumailemassa ja se tyyppi sano siellä että autoni alkuperäinen kangas on keinonahkaa, kun taas netistä tilattavassa setissä sanotaan että vinyyli ois materiaali... En tiedä onko väliä mutta sanottakoon että auto on 1302 -71 ja kattoverhoilu on valkoinen.

 

Olisiko kenelläkään kokemusta aiheeseen liittyen? Itselläni nimittäin ei ole.

Link to comment

Kyllä siitä ihan hyvän saa, varsinkin jos löydät laadukkaan verhoilun tai sitten saattaa löytyä jopa nos jostain kätköistä jos kyselee (mulla ei ole). Ihan halvasta TMI-rätistäkin saa ihan kelvollisen, kunhan hiukan vilkuilee alkuperäistä asennusohjetta.

Link to comment

Kiitosta vaan vastauksista. Oon elänyt aina siinä uskossa että vinyyli ja keinonahka on tässä tapauksessa kaks täysin eri settiä. Noh eipä tarvii enää sitäkään mietiskellä. Taisi se pintakuviointi olla molemmissa samanlainen eli semmonen alkuperäinen reikäkuvio vai miksikä sitä haluaakaan kuvailla. Taidanpa laittaa sellaisen valmiiksi muodoillun vinyylisen tilaukseen...

 

Yksi lisäkysymys vielä että on mahdollista tilata niitä ripustustankoja, mietin vain mikä on niiden tarve jos meinaa uusia kattoverhoilun? Ei tosiaan ole näistä verhoiluasioista mitään käsitystä edelleenkään.

Link to comment

Mulla oli noi tangot aika ruosteiset omassa autossa. Kyllähän ne ois varmaan voinut putsata ja vaikka käsitellä jollain, mutta helpommalla pääsi kun laittoi uudet. Mulle tuli kattoverhoilu Aircooledin kautta Wolfsburg Westiltä. Tilasin sieltä kun "the sambassa" niitä kehuivat. Mun autossa on tosin kankainen verhoilu ja niissä ehkä on suurempia laatueroja.

 

Itse laitoin kattoon samalla Vibroplastia eli bitumipohjaista vaimennuslevyä. Väheni kuminat autossa samalla vaivalla. Tosin laitoin noita vaimennuslevujä myös aika moneen muuhunkin paikkaan. Kattoon niitä ei kuitenkaan viitsi verhoilun jälkeen laitella.

Link to comment

Keroppa sitten minkälainen tuli tilaamalla.

Itsellä samainen auto ja saman värinen kattoverhous.

Omani verhoilu oli tosi musta, mutta ehjä. Meni paripakettia ihmesieniä ja väri alkoi muuttua valkoiseksi.

Voishan sen uusia jossain vaiheessa, viimeistään sitten kun kori lähtee hitsaukseen.

 

t.

Jarno

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...