Guest Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 En löytänyt Sambasivuilta tuollaista konenumerosarjaa lainkaan, osaako joku neuvoa mikä kone? Rekisteriote kertoo sen olevan 1584cc, ja nyt se on kiinni 1972 Kombissa TAT-715 , ” TAT-TIS” –rekkari onkin jo herättänyt hilpeyttä ”Ja sitten luku..” –viestiketjussa. Auton runkonumero on 23 2 000 554, jonka ymmärtäisin olevan August-71 – July-72 välillä tehtaalla kasattu ja Samban sivujen mukaan näissä olisi ollut 1.7ltr kone tehtaalta lähtiessä, olenko jäljillä? Tulkitaanko muuten tuo 1972 sarja vielä varhaispalloksi (etuvilkut alhaalla, mutta takana jo isot&korkeat takavalot, varhaispallon puskurit jne.), jotenkin se tuntuu olevan ”välivuoden mallia”. T:Riku Quote
Guest Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 No tietysti heti tämän aloituksen jälkeen löysin http://www.vaglinks.comista että B-kirjaimella alkavat ovat 48hv 8/67 - 7/70 Typ 2:n kone. Ilmeisesti jossan vaiheessa vaihdettu iäkkäämpi ja tehottomampi machina. Käykö muuten tuohon 1972 palloon typ 4:n 1,7 pannukakkumoottori heittämällä, pitääkö ottaa huomioon jotain erityistä? Takakannakkeista on joku puhunut jossai toisissa ketjuissa, entäpä muut apulaitteet ja pakopuolen asiat? t:Riku Quote
P_Valtonen Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Käykö muuten tuohon 1972 palloon typ 4:n 1,7 pannukakkumoottori heittämällä *** Vaihdelaatikon suuntaan kamat on 100% samat, mutta kytkinakseli oli n 7mm pidempi Typ-1 koneessa. Ota Typ-4 koneesta vauhtis irti, riko väkivallalla kampiakselin sisältä neulakaaleri. Osta uusi neulalaakeri. Vie vauhtis ja laakeri sorvarille ja käske suurentaa mallin mukaan akselin reikä vauhtiksesta. Asenna lukkoliimalla laakeri vauhtikseen tasan (tulee joku 2-3mm kammen puolelle osa laakerista). Sittan kasaa vauhtiksen + kytkin kamat takasi normaalisti Takakannakkeista on joku puhunut jossai toisissa ketjuissa *** Autossasi pitäs olla uudentyypin takakannake (1972) paikat rungossa. Toho mosaan menee Pallikseen tarkotetut (Tölökki tai Kolkki ei käy) nepan takakannakkeet. Jos taas autossassi on vanhan mallin takakannakkeet, pitää typ-4 koneesi tapakanakkeen päitä muokata. Pitää kattoo kuvat tähän jostakin ..... entäpä muut apulaitteet ja pakopuolen asiat? *** Loput käy suoraan. Tai laturin johtoja pitää jatkaa, että yltävät perille asti. Huomaa että jos sullon tasasähkölaturi, pitää vaihtaa regu (nepat o kaikki vaihtovirtasella) Edit-1 kirj häröjä poistettu tusina Quote
metake Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Älä mee vaihtaa T1 konetta pois, elämä on paljon halvempaa sen kanssa ;) Quote
hpa Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Ennen B:tä on vaihtomoottorin merkki. Moottorin pitäisi olla yksireikäkansilla varustettu 1.6. Mihin nolla viittaa lienee viisaampien vastattavissa. Vuosimallit B: lle 68-70. Quote
P_Valtonen Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Mihin nolla viittaa lienee viisaampien vastattavissa.Pojat pamputtanu juoksevaan numeroon remppa pisteellään myös "miljoonat"? Osusko oikeaan? Quote
vwagen Posted August 18, 2011 Posted August 18, 2011 Ainahan noissa on miljoonat mukana eli ensimmäinen B moottori on B 0 000 001,tosin B ja H mootoreissa on se erikoisuus että ensimmäisellä numerolla eritellään myös eri versioita. B 0 on normaali versio sekä Kuplaan että Transporteriin,vaikka moottorit eivät aivan samanlaisia olekaan. B 5 on pakokaasun uudelleen kierrätyksellä varustettu(USA mallin saastemoottori)Transporterin moottori. B 6 on pakokaasun uudelleen kierrätyksellä varustettu Kuplan moottori. Kuvan mootorista näkee että se on uuteen kampikammioon tehty vaihtomoottori(ei jyrsittyä syvennystä numeron kohdalla)ja numeroitu vasta piirimyyjän toimesta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.