Guest Palloilia Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Eli kuinka saada typ4 1800 kone öljy tiiviiksi? Vuoti ennen tosi paljon ja vuotaa edelleenkin:D Tiivisteitä vaihdettu melkein kaikki paitsi lohkoa, kansia ja pyttyjä ei irrotettu. Aluksi vuoti öljynsuodattimen jalasta. Sen tiivisteen vaihdettua loppui sen vuoto, mutta siirtyi työntötangon o-renkaaseen joka tuli sekin vaihdettua. Meni hetki ja rupes vuotamaan bensapumpun juuresta ja sekin tuli vaihettua. Luulin jo hetken, että nyt loppui vuodot mutta ei, nyt sitten rupesi ilmeisesti kampuran stefa vuotamaan. Millä prkl tuon saa pitämään öljyt sisällään? Aina pukkaa uutta vuoto paikkaa. Viime talvena tuli vaihettua noita tiivisteitä paljon, noh vuotaa se vähemmän kuin viime kesänä:D Sitten toinen juttu virranjakajasta 034 alipaine jakaja, autoa ei saa mitenkään toimimaan jos ennakon säätää 7,5ennen ykk, paukkuu vaan. Pitää säätää johonkin 12ennenykk että toimii. Tosin pätkii keskikierroksilla reilusti. On joko ajettava täysillä kierroksilla tai pintakaasulla. Virranjakaja uusi kärjetön, kaasuttimen solexit pdsit 32-34 korjaus sarjoilla. Jos näihin ongelmiin joku viitsisi neuvoa heittää niin olisin kiitollinen EDIT:pitääkö alipaine letku olla pois sytytystä säädettäessa? Quote Link to comment
metake Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Sitten toinen juttu virranjakajasta 034 alipaine jakaja, autoa ei saa mitenkään toimimaan jos ennakon säätää 7,5ennen ykk, paukkuu vaan. Pitää säätää johonkin 12ennenykk että toimii. Tosin pätkii keskikierroksilla reilusti. On joko ajettava täysillä kierroksilla tai pintakaasulla. Virranjakaja uusi kärjetön, kaasuttimen solexit pdsit 32-34 korjaus sarjoilla. Virranjakajana "halpa tarvike" vai alkuperäislaatuinen? Joissain halpis jakajissa ei sytkä ennakko välttämättä ole sama joka pytylle, josta aiheutuu eriskummallisia ongelmia. Ongelma tosin poistuu tai vähenee merkittävästi kärjettömällä sytkällä. Onko puolan kunto tarkastettu? Ja enemmän kääntäisin katsetta kaasuttimien suuntaan. 40 vuotta vanhoista kaasareista ei tule uusia korjaussarjat asentamalla, eikä ne auta mitään jos esim. tyhjäkäyntipiirit on tukossa.. pitääkö alipaine letku olla pois sytytystä säädettäessa? Pitää, tosin jos alipaine tulee oikeasta kohdasta oikealla tavalla, niin tyhjäkäynnillä säädettäessä sillä ei ole (juurikaan) merkitystä, mutta parempi silti ottaa irti. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Sitten toinen juttu virranjakajasta 034 alipaine jakaja, autoa ei saa mitenkään toimimaan jos ennakon säätää 7,5ennen ykk, paukkuu vaan. Pitää säätää johonkin 12ennenykk että toimii. Tosin pätkii keskikierroksilla reilusti. On joko ajettava täysillä kierroksilla tai pintakaasulla. Virranjakaja uusi kärjetön, kaasuttimen solexit pdsit 32-34 korjaus sarjoilla. Virranjakajana "halpa tarvike" vai alkuperäislaatuinen? Joissain halpis jakajissa ei sytkä ennakko välttämättä ole sama joka pytylle, josta aiheutuu eriskummallisia ongelmia. Ongelma tosin poistuu tai vähenee merkittävästi kärjettömällä sytkällä. Onko puolan kunto tarkastettu? Ja enemmän kääntäisin katsetta kaasuttimien suuntaan. 40 vuotta vanhoista kaasareista ei tule uusia korjaussarjat asentamalla, eikä ne auta mitään jos esim. tyhjäkäyntipiirit on tukossa.. pitääkö alipaine letku olla pois sytytystä säädettäessa? Pitää, tosin jos alipaine tulee oikeasta kohdasta oikealla tavalla, niin tyhjäkäynnillä säädettäessä sillä ei ole (juurikaan) merkitystä, mutta parempi silti ottaa irti. Virranjakaja on tämä http://www.aircooled.fi/tuote/803/virra ... e-karjeton . Vanhalla väljällä jakajalla oli muistaakseni sama juttu tuon ennakon säädön kanssa. Tosin sillä ei toiminut näinkään hyvin. Puola on uusi boschin sininen. Vaikuttaako tuo tyhjäkäynti piiri tuohon keskikierroksille kuinka tyhjäkäyntiä käy kyllä hyvin. viime talvena tosiaan tuli nuo sarjat laitettua ja putsattua. Kyllähän se varmaan niin on, että nuo kaasuttimet on väljät. Uusiinkaan ei ole varaa. Täytyy siis mennä kokeilemaan säätää vielä tuo alipaine letku irti ja katsoo mitä tapahtuu kiitos nopeesta vastauksesta Quote Link to comment
metake Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Virranjakaja on tämä http://www.aircooled.fi/tuote/803/virra ... e-karjeton . Vanhalla väljällä jakajalla oli muistaakseni sama juttu tuon ennakon säädön kanssa. Tosin sillä ei toiminut näinkään hyvin. Puola on uusi boschin sininen. Kyllä sen tuolla jakajalla ja puolalla pitää toimia, ainakin pitäisi ;) Vaikuttaako tuo tyhjäkäynti piiri tuohon keskikierroksille kuinka tyhjäkäyntiä käy kyllä hyvin. viime talvena tosiaan tuli nuo sarjat laitettua ja putsattua. Kyllähän se varmaan niin on, että nuo kaasuttimet on väljät. Uusiinkaan ei ole varaa. Kaasuttimissa ei välttämättä ole ongelmana niinkään väljyys vaan kanavien tukkoisuus. Vaikuttaa siltä että sulla ei nyt ihan virheettömästi mene kaasareissa siirtyminen tyhjäkäyntisuuttimien kierrosalueelta pääsuuttimien alueelle. - käykö auto tyhjäkäyntiä tuolla jakajalla kunnolla myös 7.5° ennakolla? - onko hihnapyörässä asteikko, vai mistä tiedät että ajoitus on 7.5°? - onko imuvuodot tarkastettu, myös jarrutehostimen letkusta? - kaasareiden synkat ok? - jakajan alipaineletku lähtee kaasareista oikeasta kohdasta (tuolle jakajalle)? Itse tunnen hiukan huonosti nelkun konetta, mutta noissahan on käsittääkseni useampaakin virranjakajaa joissa ajoitus on 5 tai 10 astetta yläkuolokohdan jälkeen, alipaineletku kiinnitettynä. Noissa ko. jakajissa on 2-toiminen alipainekello ja siksi sytkä säädetään myöhäiselle. Nyt jos sulla onkin hihnapyörän merkki 5° tai 10° jykk ja luulet sitä 7.5° eykk merkiksi, niin on hivenen persiillään... Tai vastaavasti jos sulla tulee alipaineletku kohdasta joka säätääkin tyhjäkäynnillä sytkää myöhäiselle, niin ei taaskaan osu ihan nappiin.. Quote Link to comment
x-pj Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Aina pukkaa uutta vuoto paikkaa. Ongelma saattaa olla moottorin huohotuksessa. Jos kampikammiossa on painetta, se tulee ulos sieltä mistä helpoiten pääsee. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Virranjakaja on tämä http://www.aircooled.fi/tuote/803/virra ... e-karjeton . Vanhalla väljällä jakajalla oli muistaakseni sama juttu tuon ennakon säädön kanssa. Tosin sillä ei toiminut näinkään hyvin. Puola on uusi boschin sininen. Kyllä sen tuolla jakajalla ja puolalla pitää toimia, ainakin pitäisi ;) Vaikuttaako tuo tyhjäkäynti piiri tuohon keskikierroksille kuinka tyhjäkäyntiä käy kyllä hyvin. viime talvena tosiaan tuli nuo sarjat laitettua ja putsattua. Kyllähän se varmaan niin on, että nuo kaasuttimet on väljät. Uusiinkaan ei ole varaa. Kaasuttimissa ei välttämättä ole ongelmana niinkään väljyys vaan kanavien tukkoisuus. Vaikuttaa siltä että sulla ei nyt ihan virheettömästi mene kaasareissa siirtyminen tyhjäkäyntisuuttimien kierrosalueelta pääsuuttimien alueelle. - käykö auto tyhjäkäyntiä tuolla jakajalla kunnolla myös 7.5° ennakolla? - onko hihnapyörässä asteikko, vai mistä tiedät että ajoitus on 7.5°? - onko imuvuodot tarkastettu, myös jarrutehostimen letkusta? - kaasareiden synkat ok? - jakajan alipaineletku lähtee kaasareista oikeasta kohdasta (tuolle jakajalle)? Itse tunnen hiukan huonosti nelkun konetta, mutta noissahan on käsittääkseni useampaakin virranjakajaa joissa ajoitus on 5 tai 10 astetta yläkuolokohdan jälkeen, alipaineletku kiinnitettynä. Noissa ko. jakajissa on 2-toiminen alipainekello ja siksi sytkä säädetään myöhäiselle. Nyt jos sulla onkin hihnapyörän merkki 5° tai 10° jykk ja luulet sitä 7.5° eykk merkiksi, niin on hivenen persiillään... Tai vastaavasti jos sulla tulee alipaineletku kohdasta joka säätääkin tyhjäkäynnillä sytkää myöhäiselle, niin ei taaskaan osu ihan nappiin.. Jees. -Tyhjäkäyntiä käy kyllä jos säätää 7,5, mutta paukuttaa pirusti kun lyö jenkaa. -Asteikko on oikein strobolla katsottu ja merkintää hihnapyörän viereisessä asteikossa ennen40-0-16jälkeen -Kaikki mahdolliset letkut vaihdettu koneeseen viime talvena, tosin sehän ei kerro ettei vuotoja silti olisi, täytyykin suihkutella aineita jos löytyis vuoto paikkoja -Kaasareita en ole säädellyt sen kummemmin, sen huomasin että kaikki vivustojen säädön mutterit sun muut laitettu jollakin liimalla kiinni, ilmeisesti siis joskus synkattu ja tehty ei säädettäväksi sen jälkeen. -Vasemmasta kaasuttimessa on ainoa paikka mistä alipaineen ottaa muuta letkun paikkaa ei ole Tulpanjohdotki on uudet, täytyy mennä etsimään noita vuotoja ja tuota jakajaa korvakuulolla säätämään katsotaan muuttuuko yhtään paremmaksi, sit se on kai ainoa mahollisuus uudet nuo kaasarit. Aina pukkaa uutta vuoto paikkaa. Ongelma saattaa olla moottorin huohotuksessa. Jos kampikammiossa on painetta, se tulee ulos sieltä mistä helpoiten pääsee. Tarkoittaako tämä,että kone ois liian väljä? Voiko huohotusta parantaa jotenkin tuolta vaikka bensapumpun levyn reijästä letku? Quote Link to comment
metake Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 katsotaan muuttuuko yhtään paremmaksi, sit se on kai ainoa mahollisuus uudet nuo kaasarit. Ultraäänipesu voisi olla hyvä vaihtoehto kokeilla vielä sitä ennen jos kaasuttimet tuntuu olevan mekaanisesti ok (eli läppäakselit ei ole väljät). Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Tarkoittaako tämä,että kone ois liian väljä? Voiko huohotusta parantaa jotenkin tuolta vaikka bensapumpun levyn reijästä letku? Kaikki vermeet tuottaa painetta kampikammioon, osa enemmän ja uudet vähemmän. Pensapumpun reijästä? Nepasta? Juu siihen lätkään elä koske.... Katto lohkonpäältä lähtevästä huohotinletkusta ettei se o kierteellä tms. Irrota em letku pois huohotusboksista ja kokeile kädellä miten hitosti toi puhaltaa (vertaa vaikka käyttöautoosi vastaavilla kierroksilla) Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Eipä oo hetkeen tullut autoa tutkittua, ajeltu vain työmatkat. Eilen kuitenkin rupesin sitten tutkimaan. Öljyvuodot lisääntyneet, huohotin letku irrotin empä tiiä tosta huohotuksesta, eipä tuntunu erikoisemmi. täytyy kattoa jos jostain vertailu autoo sitten. Sytkää säätelin, alipaine letkun otin sitten pois, tulppasin sen ja strobolla katsomaan niin sehän näytti tyhjäkäynnillä 4 astetta ennakkoa. Näköjään oli merkitystä tuolla letkulla. Nyt säätö on noin 12 astetta ennakkoa. Ei tuntuisi pätkivän niin pahasti keskikierroksilla. Samalla sitten meinasin tyhjäkäyntiä pienemmäksi säätää niin eipä onnistunutkaan! Tyhjäkäynti ruuvi on jo kiinni. käy siis nyt lämpimänä vähän turhan korkealla. mitähän tuohon sitte? Tässähän siis vain vasemmalla säätö. Viimeset kymmenen vuotta tuo kone on kyllä melkonen rumpsutin ollut, mutta nyt näyttäin lisääntynyt tuo koneen ääni, vasemmalla puolella joku pitää ääntä, tuntuis venttiili kopasta päin tulevan. Tässä videota tuosta http://www.youtube.com/watch?v=626N731O4lo Viime talvena venat säädetty kylmänä imu 0.15 pako 0.20 mutta eipä taida nuista tuo ääni johtuvaa?? Quote Link to comment
Guest Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Käväisin kuuntelemassa juutuupissa. Valovuosia taaksepäin 80-luvulla oli minulla edellinen pallokeula 1700cc koneella ja siinä oli kilkutusta, joka oli mielestäni kutakuinkin samankuuloista. Siitä potilaasta syylliseksi lopulta paljastui katkennut männänrengas. T:Riku Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Jaahas aikas pahalta kuulostaisi sitten. Täytyy kai talvella tuo kone lihoiksi täysin laittaa jos remppa rahat riittäisi nyt:( Quote Link to comment
Guest timo jääskeläinen Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Täytyy myöntää että itsellä oli sama ongelma.Vuoti öljyä ja "yski"!!Ehkä pahin vuoto oli öljynjäähdyttimen tiivisteessä.Kaksikaasaria (vanhat) ei sitten millään saanut balanssiin. Nyt on uudet vempeleet ollut keväästä asti ja vielä yks kaasari homma.Vuodot loppu ja yskintä sekä vielä vääntöä on tuplasti!!!Kone 1,7..?? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.