Jump to content

Pallokeulaan uusi kaasari(t)


Guest KariT

Recommended Posts

Guest Hannuak
Vanhojen ja kuluneiden (Solex 32-34 PDSIT-2) kaasareiden tilalle pitäisi keksiä parempi/toimivampi ratkaisu. Näiden kanssa ei jaksa enää tapella.

 

Kone on siis T4 1700cc ja tämmönen ois yksi vaihtoehto: On vaan tuota hintaa aika hyvin...

http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... ubgroup=29

 

Mitä kannattaa hommata? vaihtoehtoja???

 

 

Tommonen olis vähän halvempi:

http://www.justkampers.com/shop/t2-bay- ... 11144.html

Link to comment
Vanhojen ja kuluneiden (Solex 32-34 PDSIT-2) kaasareiden tilalle pitäisi keksiä parempi/toimivampi ratkaisu. Näiden kanssa ei jaksa enää tapella.

 

Kone on siis T4 1700cc ja tämmönen ois yksi vaihtoehto: On vaan tuota hintaa aika hyvin...

http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... ubgroup=29

 

Mitä kannattaa hommata? vaihtoehtoja???

 

 

Tommonen olis vähän halvempi:

http://www.justkampers.com/shop/t2-bay- ... 11144.html

 

Taitaa olla sama paketti kyseessä.

Link to comment
Yksi vaihtoehto olisi laittaa ne alkuperäiset oikeasti kuntoon.

 

Niihin on korjaussarjat laitettu, mitä Paruzzilta sattui löytymään. Sieltä on akselit väljiä ja akselin päässä oleva puolipallon muotoisesta osasta hampaat hävinneet kokonaan. Kyseisen osa taitaa olla automaattiryypyn hiluja...

 

Kukas näitä kaasareita huoltaa? Vai onnistuuko vwagenilta?

Link to comment

Tuo on hieman makuasia, kummassakin ovat omat hyvä puolensa sekä huonot.

 

Progewebru on kuulemma helpompi saada säätöihin kun ei ole kuin yksi kaasari mitä muklata. Noillahan perus tojota tai sierra toimii ihan hyvin miksei palliskin?

 

Nurkat taas ovat hieman kinkkisemmät säätää mutta omien kokemuksieni perustellaa toimivat sen jälkeen hyvin. Lisäksi noissa Metake:n linkittämissä kaasareissa ei alkuperäisyys kärsi, tosin luulen että se ei ole Karilla kriteerinä?

 

Rikas seoskaan ei noissa jälkimmäisissä ole niin tulppia tappava kuin keskikaasarissa...

Link to comment

Jos suunnilleen samalla hinnalla kuin keskiweber sarja saisi alkuperäistä vastaavat niin enpä paljon miettisi kummat laittaisin,tosin ei tuo paruzzi noidenkaan kohdalla tiedä mitä myy,olen tainnut täälläkin useampaan kertaan mainita että sellaista kaasutinta kuin Solex 32-34 ei ole,on 32 ja on 34 riippuen siitä kummankokoinen kaasuläppä kyseisessä kaasuttimessa on,molemmat on tehty samaan runkoon siitä johtuen tuo merkintä,paruzzi myy niitä PDSI kaasuttimina mutta kuvissa on selkeästi automaattiryyppy,eli ovat PDSIT:t.Ne ovat kyllä henkilöauton kaasuttimet eli pakettiauton keskeistä tyhjäkäyntijärjestelmää niissä ei ole,tyhjäkäyntiputkiston joutuu poistamaan ja tulppaamaan,se siellä sekavasti kerrotaankin.

Mitä vanhojen korjaamiseen tulee niin akselit(rungon)voi holkittaa ja käytettyjä varaosakaasuttimia suomestakin löytyy varmasti satoja,yhdet olen luvannut tänätalvena kunnostaa,enepää ei ehdi.

Link to comment

Kuka korjailee kaasuttimia?

 

Nykyiset kaasarit kannattaa ilmeisesti ammattilaisen tutkia huolella, ennen kun lähetään hommaamaan uusia...

 

Edit: Kaasarit menee loppuviikosta työnalle samalle hepulle, joka kannetkin laitteli kuntoon. Odotellaan mitä niille on tehtävissä...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...