-Alex- Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Ajattelin kirjoittaa porschen jarrujen sovittamisesta jutun, kun kysellään silloin tällöin. Tulen vielä muokkaamaan aihetta. Emmä mistään mitään tiedä, eikä kannata vetää hernettä nenään, mutta kivahan tietoa on jakaa :) Huom. kaikki vaihtoehdot sisältää vain 4-mäntäiset satulat, liukutappisatuloista ei ole tietoa eikä tule. Kaikki satulat vaativat adapterit tai/ja olka-akselin muokkauksen, yleensä tarvii vain adapterin satuloille. En ole näissä allaolevissa miettinyt vaihtoehtoina vanhoja 944 napoja joihin pitää laakerisovitteetkin tehdä, älä kysy näistä. Esimerkkivaihtoehtoja eteen: 1. vaihtoehto, non-s boxster satulat ja kerscherin/CSP:n 278x20 jäähdytetyt vakiotyyppiset levyt. Vannekoko 15" 2. vaihtoehto 944 turbon/ 964 [urlhttp]298x28 [/url]tai non-s boxsterin 298x24 levyt ja 944 turbon satulat / non-s boxsterin satulat sekä custom navat. Vannekoko 16" 3. vaihtoehto non-s boxsterin satulat ja wilwoodin levyt (280-309x20,7) ja wilwoodin 8x7" jakoiset hatut sekä custom navat. Vannekoko 15-16" 4. vaihtoehto boxster s / 996 satulat eteen, wilwoodin, AP:n ym. 310-330x25-28 levyn kera ja wilwoodin / custom hatut sekä custom navat. Vannekoko 16-17" 5. vaihtoehto 993 turbo big red jarrusatulat ja 322x32 tehdastekoiset levyt joissa hatut mukana sekä custom navat. Vannekoko 17" 6. Myös jos löytyy satulat 300-320x32-34 levyille, mm wilwoodilla on paljon 32m paksuja levyjä 8x7" jaolla, myös hintalaatu suhteeltaan erinomaisessa GT sarjassa. Levyt alk $40/ kpl. Vannekoko 16-17" Autokohtaista tietoa: 996 / Boxster S / Cayman S: Molemmissa samat jarrut, 318x28 levyt edessä ja 299x24 levyt takana omanlaisilla monobloc satuloilla. Boxster non-s: 298x24 levyt edessä ja 20mm paksut levyt takana ja pienemmät monobloc satulat kuin 996 / Boxster S malleissa. 944 turbo/968: 298x28 levyt edessä ja 299x24 levyt takana, kaksiosaiset satulat samat kuin perus 964 malleissa, M030 optio jarrut edessä 304x32 levyin ja omanlaisin satuloin. 993 turbo: Kaksiosaiset 322x32 levyt edessä ja kaksiosaiset ns. big red satulat. Quote Link to comment
ARTO Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Onks nää Porschen jarrut jotenkin ylivertaiset muihin nähden? Itse auto kait ei tiedä jarruttaessaan onko alla possun tai esim ferraarin jarrut. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 8, 2012 Author Share Posted February 8, 2012 Jätän vastaamatta tuohon :D Sinun kuplaasi suosittelen eteen Fiatin jarruja ja taakse Renaultin jarruja :D Quote Link to comment
0551 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 On noi Porschen käyttämät Brembon satulat siinä mielessä ylivertaiset, että ne ovat kevyet, tukevat ja männille on pölysuojat. Samoja ominaisuuksia ei löydy ihan kaikista muista 4-mäntäsestä satuloista. Niin, ja se ferraarikin käyttää Brembon satuloita, joten joissakin tapauksissa on todellakin ihan sama onko jarrut Porschesta vai Ferrarista. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 Katsoo erimerkkisten urheiluautojen brembon satuloita, ei niissä suuria eroja ole, että taitavat lähes samoja olla tietyt satulat, korkeintaan pieniä yksityiskohtaisia eroavaisuuksia, kuten kiinnitys, levyn koko jne ja jarrusatulan teksti :) http://www.teilecar.com/?brakes,8 Esim maseratin satula on just kuin 944 turbon satula tai päinvastoin. Quote Link to comment
Dennis Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Katsoo erimerkkisten urheiluautojen brembon satuloita, ei niissä suuria eroja ole, että taitavat lähes samoja olla tietyt satulat... Jep, vaihdoin rouvan kauppakassiin etulevyt ja palat, siis Volvo S60R jossa myös Brembo jarrut ja paloissa luki myös Mitsu Evo jotain y.m.s. joten nämä taitaa olla aika samoja palikoita missä on Brembo alumiini satuloita. Dennis Quote Link to comment
-Alex- Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 Mä luulen että tehdään samojen muottien mukaan paljonkin satuloita eri merkkeihin, vähän koneistetaan korkeintaan erilailla kiinnitystä ym. Tietty eri levykokojen mukaan valikoimaa riittää varmaan. Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Mielestäni hyvä kun laitoit myös laikkojen koot. Monet laittaa isot satulat muttei laita yhteenspoivia levyjä. Jos jätetään ongelmat palojen työntymisellä liian ulos sikseen niin liian kevyet levyt isojen satuloiden kanssa tietää ongelmia kovassa ajossa kun levyt ylikuumenee herkästi. Toki katuliikenteessä tuskin saa levyt kieroiksi ja säröilemään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.