JM Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Miten saan iso-5 jaon pallonivel levyjarru napaan? Oisko jotain valmista settiä? Kaikki mitä olen löytänyt näyttävät olevan rumpujarru napaan. Tässä tapauksessa navan vaihto ei tule kysymykseen. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Adapterilla iso 5 jako vakio nelipultti levyyn kiinni. Quote Link to comment
JM Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Kuinkahan paljon Tanhiksen esittämällä tavalla kasvaa raideleveys? Quote Link to comment
metake Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Kuinkahan paljon Tanhiksen esittämällä tavalla kasvaa raideleveys? Äkkiä ajatellen 10 mm:n adaptereilla kasvaa 20 mm... Mutta rippuu paljolti vanteesta, jos sulla on nyt 45 ET:llä olevat 4x130 ja laitat 0 ET:llä olevat 5x205 Calpartsit, ni sit kasvaa himpun enempi... Ihan uteliaisuuttani on pakko kysyä, että miksi ei tuota olka-akselia voi vaihtaa rumpujarrulliseen versioon? Edit: Taisin hokata miksi se napojen vaihto ei onnistu... Quote Link to comment
-Alex- Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Jos ei löydy kaupasta sopivaa settiä, niin sitten adapterit. Tommis billet tai minä saan teetettyä sellaiset kohtuu edullisesti. Materiaalina tietty alumiini, 6082 tai tuplasti lujempi 7075. Teräskin voi käydä, mutta painoa kolme kertaa enemmän. Adapterin voisi pultata kuusiokolo tai senkkikanta pulteilla jarrulevyyn. Quote Link to comment
JM Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 4-p levy + adapteri kasvattaa leveyttä vähintään 50mm puolelleen, joten ei toimi. 5-p levyn pyörän kiinnityspinta on ainakin 30mm sisempänä kun 4-p. Maanantaina Hytöselle hiplaamaan osia, toivottavasti järjellisellä työllä selviäis. Nyt on ajatus, että: jonkunlainen adapteri satulalle + droppi levysarja. Ideoita/ehdotuksia lisää. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Ahaa, 4- ja 5- pulttisessa onkin niinkin iso ero. Minkä satulan haluat? Vakio, wilwood, porsche 4-mäntäinen vai Opel/VW/ym. liukutappisatula kuten CSP:n sarjoissa? Melkein kaikki on mahdollista, jos vain saa katsastuksesta läpi :) Wilwoodin ja porschen satuloihin joissa on radiaalinen kiinnitys, on suht helppo suunnitella adapteri levyjarru olkaan, jotkut säteiskiinnitteisetkin pystyy adaptoimaan kuplan olka-akseliin. Itselle tulossa mendeolan etupäähän tälläisin jarrut adapterein ja levyin, satula on radiaalikiinnitteinen 911:sesta Quote Link to comment
JM Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Tohon haluaisin laittaa hyllystä löytyvät porsen satulat. Mutta ne ei mahdu 35mm tilaan. Joten ei liene muuta vaihtoehtoa kun liukutappi satula? Katsastuksesta saa läpi melkein mitä vaan, jarrujen parantaminen lienee edelleen sallittu. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Aikoinaan mallinsin tälläiset jarrut jollekulle joka halus 5-pulttiset 13" kisavanteet eteen. Eli vois olla tän tapainen rakenne, vaihtoehtona myös että napa vois olla kaksiosainen, eli erillinen adapteri levy 5x205 jaolla. Pitäis saada melkeinpä satula ja olka-akseli pöydälle, niin osais sanoa että voiko niitä yhdistää :) Quote Link to comment
Guest Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Mulla olis käyttämättömät olkatappi-levy-droppiolat 100 ekee, jos kiinnostaa... O4OO606489 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.