UltraVW Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Tarviiko 34 heppasen koneen, kannen ja sylinterin väliin ne tiivistesatsin mukana olevat kuparirenkaat asentaa???Purkaessa ei ollu mitään tiivareita??? Kiitos etukäteen Quote Link to comment
Tomppa Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Ei oo mulla ainakaan ikinä ollu tarvetta käyttää kuparirenkaita. Lähinnä niitä voi käyttää kannen ja sylinterin yläreunan välisen mitan korottamiseksi, muuttaen tällä tavoin puristussuhdetta. Jos kannet on reilusti kairatut niin sitten voi olla tarvetta säätää puristusta näillä renkailla, mutta jos decki ja kansi ovat vakiot niin sitten en näe mitään syytä asentaa kuparirenkaita. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 Joo kannet on vakiot,tosin ehkä puol milliä laskettu.Kansissa vaan on just sopivat paikat nille tiivareille ja ajttelin että ne pitää laittaa... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Kansissa vaan on just sopivat paikat Elikkä sullon putki uponnnu kanteen? Toivottavasti käytit kannet oikasussa enne niputtamista.... Quote Link to comment
Per Jernström Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Löytyykö jostain valmiita kuparirenkaita 85,5mm tai 88mm pytyille? Ainakin noille 88mm pytyille voisi olla suotavaa käyttää renkaita. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Luulin, että 88 slipit painuu kupariin paljon nopeemmin kun alumiiniin. No mikäs siinä jos tykkää kiristellä pultteja. Quote Link to comment
-AP- Posted November 20, 2005 Share Posted November 20, 2005 Nuo kuparirenkaat, mistä alkuperäinen kysyjä kysyy, ei ole siinä mielessä 'kuparirenkaita' kuin mitä moottorinvirittäjät tässä puhuu, vaan pikemminkin 'kannentiivisteitä'. Juttu liittyy yhteen lähinnä vanhemman lämmityslaitejärjestelyn kanssa, ennen 'sorsia', niissä kun sylinterien ohi virtaava lämmin ilma puhalletaan suoraan auton sisään. Siinä ei silloin ole suotavaa olla kovin paljoa pakokaasua. Uudempi (vuonna '62 käyttöönotettu?) raitisilmalämmitys puhaltaa sisätiloihin kylläkin moottoritilan ilmaa, mutta tämä ilma ei kuitenkaan ole samaa kuin sylintereitä jäähdyttävä ilma. En ole ihan varma siitä, kuuluuko kuparitiivisteet vain ennen '62 valmistettuihin kansiin, vai käytettiinkö niitä kaikissa moottoreissä '65 saakka, siis koneissa, joiden numerointi on ilman tunnuskirjainta. Parempia tietäjiä asiasta? Quote Link to comment
UltraVW Posted November 21, 2005 Author Share Posted November 21, 2005 Juu ei oo enää kiire,niitä ei tarvinnukkaan vuoden 65 34 heppaseen 1200cc koneeseen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.