Guest ViH Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Eli kyseessä on vm. 69 1200 kupla ja homman nimi on startin puhdistus/korjaus. Tässä rupesin vain ihmettelemään että kuuluuko tuossa startissa aina olla tuo pysäytysrengas (kts. linkin kuvassa 18. stop ring) http://www.scribd.com/doc/31973218/VW-Workshop-Manual-1200-Type-11-14-15-Part-7-of-14. Tuossa omassani ei nimittäin sellaista ole ja veikkaisin sen puutetta ongelmien aiheuttajaksi. Quote Link to comment
Guest ViH Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Minkälaisella kiinityksellä se stop ring on tuossa alunperin ollut? Quote Link to comment
vwagen Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Kuvassa numero 17,lukkorengas. Quote Link to comment
Guest ViH Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Eli siis stop ring ei ole kiinteästi kiinni akselissa vaan ainoastaan tuo akselin pään lukkorengas pitää sitä paikallaan? Quote Link to comment
Guest ViH Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Hämmennänpä vielä... eli ilmeisesti noissa vanhemmissa ei tuota stop ringiä ole, tuo mitä olen purkamassa on mallia 111 911 023 A. Kyseisestä mallista löytyy kuvaa seuraavan linkkisivun alaosasta. http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=118298 Näyttäisi nuo uudemmat olevan hiukan yksinkertaisempia purkaa ainakin noiden räjäytyskuvien perusteella. Mitenkäs on, ovatko kaikki kuplan startit ulkoisesti yhteensopivia. Eli kun noita kuplan startteja tuntuu olevan useampaa mallia niin käykö kaikki 12volttiset kuplan startit kaikkin 12volttisiin kupliin. Quote Link to comment
vwagen Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Eli sulla onkin VW startti(se ei ole vanhemman mallinen vaan rinnakkainen Boschin kanssa,Boschia käytettiin koko Kuplan tuotannon ajan,VW starttia rinnaikkaisena vain vajaan 10 vuoden ajan60-70 luvuilla),se on täysin erilainen kuin ensimmäisessä linkissä oleva Bosch,siinä on stopparina vain prikka ja lukkorengas. Kaikki sarjatuotanto 12v kuplan startit ovat vaihtokelpoisia keskenään manuaalivaihteisissa Kuplissa. Quote Link to comment
Guest ViH Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Nytpä tiedän tämänkin, tuo yksi prikka tuosta tuntuisi silti puuttuvan. Pitää puhdistella ja kasata tuo startti sekä yrittää etsiskellä tuo puuttuva prikka jostain. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Eli sulla onkin VW startti(se ei ole vanhemman mallinen vaan rinnakkainen Boschin kanssa,Boschia käytettiin koko Kuplan tuotannon ajan,VW starttia rinnaikkaisena vain vajaan 10 vuoden ajan60-70 luvuilla),se on täysin erilainen kuin ensimmäisessä linkissä oleva Bosch,siinä on stopparina vain prikka ja lukkorengas.Kaikki sarjatuotanto 12v kuplan startit ovat vaihtokelpoisia keskenään manuaalivaihteisissa Kuplissa. Väärin on olemassa myös 12V startti 6v rattaalla. En nyt varmaksi muista mistä mihin näitä oli käytössä mutta kuului muistaakseni '67 erikoisuuksiin. Edit: Eiku se olikin toisinpäin eli '67 on 6v käämillä ja 12V rattaalla. Quote Link to comment
metake Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Eikös tuo 12 volttinen startti "6V"-hampaalla, ole possun startti eikä kuplan? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Eikös tuo 12 volttinen startti "6V"-hampaalla, ole possun startti eikä kuplan? Juu oikeassa olet muistin väärinpäin eli 67 on 6v käämillä mutta 12V rattaalla. Quote Link to comment
vwagen Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Niin,kirjoitin sarjatuotanto,Kupliakin sai 12v sähköillä jo 60-luvun alusta lähtien,erikoistilauksesta,niiden startti on 12v niinsanotusti 6v hammaspyörällä. Porschen suhteen tilanne on melkein sama,kaikki työntötankomoottoriset sarjavalmisteiset 356:set 6v sähköillä,poikkeuksena erikoistilausautot ja Carrera jota täytynee pitää sarjavalmisteisena,valmistusmäärät olivat tosin pieniä. Kuplan ja 356 Porschen startti ei ole sama,solenoidi on eriasennossa startin runkoon nähden. Quote Link to comment
Guest ViH Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Kaivoinpa vielä vanhan topicin ylös kun uutta en jaksanut tehdä. Kysymys kuuluu onko noita startin hammaspyörän pään puslia useampaa kuin kahta kokoa? Itsellä on 69 1200 std kuplassa ongelmana se että 13.5 mm ulkomitalla oleva pusla on aivan liian pieni ulkomitaltaan ja 16.5 mm ulkomitalla oleva aivan liian suuri. Tarkkaa mittaa tuosta reijästä en saanut mutta vois olla n. 14.5 mm. Tämän kanssa oon jo jonkin aikaa tapellut ja startinkin paskotellut tämän takia. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Niitä on neljää eri mallia. 11 x 16,5mm 6V-12V 12,5 x 13,5mm 12V-6V 12,5 X 16,5mm 6V 11 X 13,5mm 12V Eli kahta eri ulkohalkasijaa. Mutta oletko tutkinut tarkemmin ettei ole esim leikannut pusla jossainvaiheessa kiinni startin akseliin ja pyörittänyt reijän sohloksi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.