Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Tässä mun pallokeulaprojekti joka lähti käsistä jo alkumetreillä. Aihio oli oletettua huonompi, kuvat kertoo enemmän tästä. Laite ollut mulla noin vuoden, ja sillä ajeltiin viimekesänä. Hommasin siihen uuden korjatun motin, 2.0 type 4. Käytin kiinni korissa ja ihan kokeeksi. Nyt on auto pukilla... Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Uusi moottori, johon piti heti tehdä pakosarja. Hiukan omintakeisella tavalla. En tiädä sit, olkaa mitä mieltä tykkäätte... Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Tollaselta se suunnilleen näyttää. Toisenpuolen lähdöt puuttuu tästä, oli unohtunu kuvasta johonkin. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Käväsin hakemassa varaosa-auton, mitenkäs muuten. Sain muutamia varhaispallon luukkuja, kuskin penkin, vaihdelaatikon kaupanpäälle. Tarpeeseen tuli. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Ja sit vihdoin asiaan. Piti valmistaa aluksi autogrilli, kun sellasta ei tallilta löytyny. Tossa on säätöjä niin, että sopii sit muutkin korit. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Siinä alko vehje purkautumaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Latikainen vartaassa totuttelemassa oloonsa. Takapään ripustukset vie paikallaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Tässä vois olla ajatus uusista väreistä. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Revennyt ja räkähitsauksella korjattu takarunko. Poistin koko alueen plasmalla. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Paikattuna. Piti irroittaa tuo vinotuki, jotta pääsi operoimaan. Heftasin senkin takas samantien. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Kuskinpuolen vääntösauvanputki ja runko korjattuna. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Lattiassa on parissakohdassa kauheeta pitsiä. Tosta lähti myös tuo reijästä näkyvä palkki pois. Mietin ensin, jos vaihtas koko lattian, mut en sit jaksanu alkaa. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Edellisessä kuvassa näkyy myös nuo lämminilma-aukot paikattuna. Oli niiden trötöjen ympäriltä happamat. Lämmitys putket poistin kokonaan, kun eivät jää käyttöön. Ne oli kyllä niin huonot kans. Säästin niistä ehjiä osia, jos joku sattuu tarviimaan. esim. just nuo takaläpiviennit, mitkä oli itsessään ihan ehjät, ja sit etuakselin yli kulkeva litteä käyrä. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Käväsin riistämässä varaosaautosta pienen palan pohjaa. Irrotus oli jo alotettu jonkun muun toimesta. Ei ollu kyllä kokonaisuudessaan munmielestä irrottamisen arvoinen. Peittelin reijän vanhoilla sisäverhoiluilla, ettei eläimet pesiydy tonne. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Raksin loputkin pois. Aloin kyl jossain vaihees miettii, et kuinka paljon kärsii ottaa, ettei tuo katkea =) Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Onko jotain vinkkiä tuon takarungon ehjänäpitämiseen, kun tuo on kyllä rakenteeltaan aikamoinen turpeenkerääjä. Onko tossa, mistä tuokäsijarruvaijerin putki menee ruongon sisään, ollu joku suojus tms? Siitähän se suorastaan ammentaa kaiken paskan sisänsä. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Edestä joutu kans raksimaan hiukan pois, en oo vie päättäny miten ton korjaan. Huonekaluputki vois olla toimiva. Huomatkaa tuo valo, joka paistaa tuolta keulasta läpi ja ilmaputki lähti. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Nyt alkaa mennä lattia kiinnipäin. Kuvat on tähän asti ajantasalla, eli vaihe on se, mihin tilanne eilen jäi. Quote Link to comment
Sekajuna Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Eikös se runko oo jo poikki :) Ite oon runkoaisan pätkää vaihtaessa käyttänyt kuvan mukasta tukea. Onko tarpeellista joka kerta en tiedä. Ensin leikkaa aisan alareunasta poikki ja sit rakentelee tuen siihen jotain 50x50 neliö putkee oon käyttäny. Ja toi kotelon alku mistä menee kaikki vesi ja p.ska sinne sisään, ni ite vetäisin jollain sikamassalla tukkoon ja tekisin kumitulpilla tukittavat reijät johonki vaihtoehtoiseen paikkaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 No poikkihan sen pistin, sen paremmin ajattelematta. Aloin jälkeenpäin vaan pohtii, et oliko se kovin fiksua. Tuo on varmaan ihan hyvä systeemi. Tossa kun koitin, niin aika jäykältä vaikutti. Mut enivei nyt on jo runko kasassa. Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Toissapäivänä sain penkit purettua, nyt ne odottaa hiekkapuhallusta ja maalausta. Sen jälkeen lähtevät viroon päällystettävksi. Onko kenelläkään kokemuksia www.autoverhoilu.fi ? Hinta ainakin tuntui olevan kohdillaan. Eteen tulee molemmille kuskinpenkit (kun sellaiset sattu olemaan) ja keskipenkki selkämenosuuntaan. Riistin varaosaautosta kuskinpenkinkiskot ja asensin ne apukuskin puolelle. Kauhee talkoo, kun joutu kääntää kätisyyden niistä. Toisesta penkistä oli jousia poikki, onneks oli varajakkaroita. Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Tästä kävin riistämässä pari jousta. Nuo kuskinpenkit, mitkä mulla on, on molemmat varhaispallosta, mut hiukan silti eroavat toisistaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Keulan alaosaa aloin kans vaihtaa, kun oli drivi päällä. Onneksi tuo nyt ei juurikaan näy, kun tulee puskuri eteen. Vanha pelti oli aikamoinen tilkkutäkki, joten leikkasin pois terveeseen asti tietysti. Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Edellisessä kuvassa näkyy, että kuskinpuolen keula on hiukan ryppynen. Edellinen omistaja oli oikaissut tuon pakkelilla (huonolla menestyksellä). Lampun kuppi oli alareunasta vie noin 10mm sisällä. Valmistin paksusta vanerista kaaren ja työnsin korinoikaisutunkilla lampun ulos. Nyt olis paremmat mahdollisuudet saada keulasta oikean mallinen. Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Uudet takanurkat valmistuksessa. Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Takanurkka hitsattuna paikoilleen. Aika tekeminen oli, kun tuo on kaareva tosiaan joka suunttan. Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Penkit rappasin happomaalilla ja delfleetillä. Sain lähtemään viimeyönä verhoiltavaksi viroon. Vaikutti ihan lupaavalta, toivottavasti kaikki menee niinkuin pitääkin. Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Irrotin takapään tuosta kääntyvästä pukista, jotta pääsi paikkaamaan koria takaosasta. Moottoritilan saranat ja niiden ympäristö on kyllä aika happamia, vanhojen saranoiden tapit oli kulunu melkein poikki asti. Keula tarvii myös irrottaa pukista, että saa etupuskurin kiinnityskohdat korjattua. Mitenköhän siinä käy? Quote Link to comment
Guest Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 Onkoantaa vinkkiä ohjaussimpukan kanssa? Tän korin oma simppukka on väljä ja rälläkällä korjattu. Varaosa-autossa on sellanen uudenmallin n. 3,5 kierroksen alumiinikuorinen, jonka vie kunnostin, ja sit tajusin, ettei se sovi suoraan. Onko mitään erityistä huomioon otettavaa jos sen laittaa vanhan tilalle. Muuta kun, että pultin reijät pitää hiukan siirtää, tehdä lisää tilaa ja sitä isoo reikää hiukan isontaa? Kiitos jo etukäteen Quote Link to comment
Guest Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Tossa tuo takapään helma vaihdettuna, konehuoneesta siistein hiukan noita peltejä, kun ne vanhat pellit ei olis kuiteskaan sopinu enää. Toisaalta ei ne kyllä sopinu senkään moottorin pelteihin, mikä tuolla oli ostaessa. Quote Link to comment
Guest Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Simpukan kiinityksiä sit hiukan muokkasin. Isonsin plasmalla tuon reijän mistä se akseli menee läpi. Quote Link to comment
Guest Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Hiukan joutu tekee tilaa, että mahtu. Quote Link to comment
Guest Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Peittelin nuo vanhat vilkun reijät tosta keulasta. Quote Link to comment
Guest Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Tuo karmin alapää oli käytännössä hävinny kokonaan, harmi, et unohdin ottaa kuvan siitä vanhasta. Koitin muotoilla siihen uutta. Piiloon menee. Onko ollu tapana laittaa näihin koteloihin, jotka menee umpeen, jotain kilikali pohjamaalia tms? Jossain kohdissa oon laittanu. Tarkotus on kyllä käyttää koteloöljyä sit myöhemmin. Voi oll, et joutuu porailee jälkeenpäin jotain reikiä, että saa kotelot suojattua. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.