Jump to content

VW t2 -72 pallo aka. Latikainen


Guest torakka

Recommended Posts

Tässä mun pallokeulaprojekti joka lähti käsistä jo alkumetreillä. Aihio oli oletettua huonompi, kuvat kertoo enemmän tästä.

Laite ollut mulla noin vuoden, ja sillä ajeltiin viimekesänä. Hommasin siihen uuden korjatun motin, 2.0 type 4.

Käytin kiinni korissa ja ihan kokeeksi. Nyt on auto pukilla...

post-6865-13888364779772_thumb.jpg

Link to comment
  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lattiassa on parissakohdassa kauheeta pitsiä. Tosta lähti myös tuo reijästä näkyvä palkki pois. Mietin ensin, jos vaihtas koko lattian, mut en sit jaksanu alkaa.

post-6865-13888364782489_thumb.jpg

Link to comment

Edellisessä kuvassa näkyy myös nuo lämminilma-aukot paikattuna. Oli niiden trötöjen ympäriltä happamat. Lämmitys putket poistin kokonaan, kun eivät jää käyttöön. Ne oli kyllä niin huonot kans. Säästin niistä ehjiä osia, jos joku sattuu tarviimaan. esim. just nuo takaläpiviennit, mitkä oli itsessään ihan ehjät, ja sit etuakselin yli kulkeva litteä käyrä.

Link to comment

Käväsin riistämässä varaosaautosta pienen palan pohjaa. Irrotus oli jo alotettu jonkun muun toimesta. Ei ollu kyllä kokonaisuudessaan munmielestä irrottamisen arvoinen. Peittelin reijän vanhoilla sisäverhoiluilla, ettei eläimet pesiydy tonne.

post-6865-13888364782633_thumb.jpg

Link to comment

Onko jotain vinkkiä tuon takarungon ehjänäpitämiseen, kun tuo on kyllä rakenteeltaan aikamoinen turpeenkerääjä. Onko tossa, mistä tuokäsijarruvaijerin putki menee ruongon sisään, ollu joku suojus tms? Siitähän se suorastaan ammentaa kaiken paskan sisänsä.

Link to comment

Edestä joutu kans raksimaan hiukan pois, en oo vie päättäny miten ton korjaan. Huonekaluputki vois olla toimiva. Huomatkaa tuo valo, joka paistaa tuolta keulasta läpi ja ilmaputki lähti.

post-6865-13888364782927_thumb.jpg

Link to comment

Eikös se runko oo jo poikki :)

 

Ite oon runkoaisan pätkää vaihtaessa käyttänyt kuvan mukasta tukea. Onko tarpeellista joka kerta en tiedä.

 

Ensin leikkaa aisan alareunasta poikki ja sit rakentelee tuen siihen jotain 50x50 neliö putkee oon käyttäny.

 

Ja toi kotelon alku mistä menee kaikki vesi ja p.ska sinne sisään, ni ite vetäisin jollain sikamassalla tukkoon ja tekisin kumitulpilla tukittavat reijät johonki vaihtoehtoiseen paikkaan.

post-3310-1388836478323_thumb.jpg

Link to comment

No poikkihan sen pistin, sen paremmin ajattelematta. Aloin jälkeenpäin vaan pohtii, et oliko se kovin fiksua. Tuo on varmaan ihan hyvä systeemi. Tossa kun koitin, niin aika jäykältä vaikutti. Mut enivei nyt on jo runko kasassa.

Link to comment

Toissapäivänä sain penkit purettua, nyt ne odottaa hiekkapuhallusta ja maalausta. Sen jälkeen lähtevät viroon päällystettävksi.

Onko kenelläkään kokemuksia www.autoverhoilu.fi ? Hinta ainakin tuntui olevan kohdillaan.

 

Eteen tulee molemmille kuskinpenkit (kun sellaiset sattu olemaan) ja keskipenkki selkämenosuuntaan. Riistin varaosaautosta kuskinpenkinkiskot ja asensin ne apukuskin puolelle. Kauhee talkoo, kun joutu kääntää kätisyyden niistä. Toisesta penkistä oli jousia poikki, onneks oli varajakkaroita.

post-6865-13888364833868_thumb.jpg

Link to comment

Keulan alaosaa aloin kans vaihtaa, kun oli drivi päällä. Onneksi tuo nyt ei juurikaan näy, kun tulee puskuri eteen. Vanha pelti oli aikamoinen tilkkutäkki, joten leikkasin pois terveeseen asti tietysti.

post-6865-13888364834776_thumb.jpg

Link to comment

Edellisessä kuvassa näkyy, että kuskinpuolen keula on hiukan ryppynen. Edellinen omistaja oli oikaissut tuon pakkelilla (huonolla menestyksellä). Lampun kuppi oli alareunasta vie noin 10mm sisällä. Valmistin paksusta vanerista kaaren ja työnsin korinoikaisutunkilla lampun ulos. Nyt olis paremmat mahdollisuudet saada keulasta oikean mallinen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Penkit rappasin happomaalilla ja delfleetillä. Sain lähtemään viimeyönä verhoiltavaksi viroon. Vaikutti ihan lupaavalta, toivottavasti kaikki menee niinkuin pitääkin.

post-6865-13888364886759_thumb.jpg

Link to comment

Irrotin takapään tuosta kääntyvästä pukista, jotta pääsi paikkaamaan koria takaosasta. Moottoritilan saranat ja niiden ympäristö on kyllä aika happamia, vanhojen saranoiden tapit oli kulunu melkein poikki asti. Keula tarvii myös irrottaa pukista, että saa etupuskurin kiinnityskohdat korjattua. Mitenköhän siinä käy?

post-6865-13888364886975_thumb.jpg

Link to comment

Onkoantaa vinkkiä ohjaussimpukan kanssa? Tän korin oma simppukka on väljä ja rälläkällä korjattu. Varaosa-autossa on sellanen uudenmallin n. 3,5 kierroksen alumiinikuorinen, jonka vie kunnostin, ja sit tajusin, ettei se sovi suoraan.

Onko mitään erityistä huomioon otettavaa jos sen laittaa vanhan tilalle. Muuta kun, että

pultin reijät pitää hiukan siirtää, tehdä lisää tilaa ja sitä isoo reikää hiukan isontaa? Kiitos jo etukäteen

Link to comment

Tossa tuo takapään helma vaihdettuna, konehuoneesta siistein hiukan noita peltejä, kun ne vanhat pellit ei olis kuiteskaan sopinu enää. Toisaalta ei ne kyllä sopinu senkään moottorin pelteihin, mikä tuolla oli ostaessa.

post-6865-13888364894185_thumb.jpg

Link to comment

Tuo karmin alapää oli käytännössä hävinny kokonaan, harmi, et unohdin ottaa kuvan siitä vanhasta. Koitin muotoilla siihen uutta. Piiloon menee. Onko ollu tapana laittaa näihin koteloihin, jotka menee umpeen, jotain kilikali pohjamaalia tms? Jossain kohdissa oon laittanu. Tarkotus on kyllä käyttää koteloöljyä sit myöhemmin. Voi oll, et joutuu porailee jälkeenpäin jotain reikiä, että saa kotelot suojattua.

post-6865-13888364895059_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...