NO H2O Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Onko kukaan ropaillut noita suuttimia? Minkäkokoiset noissa kuuluisi alunperin olla? Kävin puolen tusinaa kaasutinta läpi ja huomasin että lisäilmasuuttimia on 120z, 130z ja 140z kokoisina ihan vakiokaasareissakin. Thesambaa katselin ja siellä pitivät tuota viimeistä kokoa liian isona vakiokoneeseen, mutta vakiokaasarista tuo jälkimmäinen on kotoisin. Pääsuuttimet olivat kokoa 120, 122,5... Tyhjäkäynnin seoksiahan ei pysty säätämään kuin siitä ruuvista, mitään erillistä tyhjäkäyntisuutintahan ei ole olemassa tässä kaasarissa. Meinasin alkaa tutkimaan seuraavaksi tuota 1200 kaasutinta, kun se tuntuu hieman tukkoiselta tuohon toiseen verrattuna... Quote Link to comment
vwagen Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Kyllä kaikissa Kuplan kaasuttimissa vaihdettava tyhjäkäyntisuutin on,toisissa se vaan on yhdistetty jälkikäynnin estosolenoidiin mutta niitäkin on erikokoisilla suuttimilla. Lisäilmasuuttimia löytyy vakiokaasuttimista isompiakin,145,169 ja 170:kin Quote Link to comment
metake Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Riippuu paljolti siitä missä moottorissa ko. kaasuttimen kuuluisi olla. Ohjekirja antaa suuttimien kooksi 115 - 122.5 moottorista riippuen. Quote Link to comment
NO H2O Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 Kyllä kaikissa Kuplan kaasuttimissa vaihdettava tyhjäkäyntisuutin on,toisissa se vaan on yhdistetty jälkikäynnin estosolenoidiin mutta niitäkin on erikokoisilla suuttimilla.Lisäilmasuuttimia löytyy vakiokaasuttimista isompiakin,145,169 ja 170:kin Hieno juttu, pitää käydä uudestaan nuo kaasarit läpi ja alkaa seuraavaksi tutkimaan tuota tyhjäkäyntisuutinta :-) Alkaa näyttämään siltä että vakiokaasarillahan pärjää pitkälle... Quote Link to comment
NO H2O Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 Riippuu paljolti siitä missä moottorissa ko. kaasuttimen kuuluisi olla. Ohjekirja antaa suuttimien kooksi 115 - 122.5 moottorista riippuen. No 1200 koneeseenhan noita suuttimia ajattelin hieman säätää seuraavaksi, kunhan saan tuon 1385 koneen suuttimet kohdalleen. Äsken viimeeksi mainitussa koneessa vaihdoin lisäilmasuuttimen 120z -> 140Z ja taas käy hieman paremmin. Tyhjäkäynti voisi olla ehkä hivenen pienempi? Pääsuutin on tällä hetkellä 140, jolla kone toimii parhaiten. Kokeilin siis 120, 130, 140 ja 150 kokoja... Välikoot jäivät tällä kertaa kokeilematta... Kokeilemallahan sitä mennään kun ei ole aikaisempaa kokemusta... ;-) Koko ajan ollaan kuitenkin menty hivenen eteenpäin ja kuplan kulku paranee hieman kokoajan. Kohta pitänee laittaa jonkin sortin tutkaputkeen niin saa käsityksen millä tolalla seokset ovat? Quote Link to comment
metake Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 1200 koneeseenhan noita suuttimia... Type 1 / 34 bhp / 28 pict: - main jet: 122.5 - air correction jet: 130 - pilot jet: g55 - pilot jet air bleed (mm dia): 2.0 - power fuel jet (mm dia): 1.0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.