Racing Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Kyseessä 1302 -71 Capriolet,Usa malli eli parkit vilkuissa. Ongelma on että palaa vain ajovalot ei vaihda pitkille ollenkaan. Ja eilen paloi vain pitkät eikä vaihda puolivaloille! Mitään ei tapahdu kun pitkien valojen katkaisijaa käyttää. -Sulakkeet on ehjät ja yhdistää. -Vilkkukatkaisija koitettu vaihtaa. -Ajovalorele koitettu vaihtaa. -Maadoituksia hierottu Mitäs seuraavaksi??? Maanantaina pitäs katsastaa,MR katsatus juuri tehty. Quote Link to comment
Racing Posted May 28, 2005 Author Share Posted May 28, 2005 Valoreleen alta hyppyjohdolla toimii sekä pitkät että lyhyet eli releeltä eteenpäin kaikki ok. Rele on ehjä koska kokeilin ajoautoni relellä joka toimii. Löytyykö mistä netistä tuon auton kytkentäkaavio tai jotain apuja!??? 1302 71 12 sulakkeinen rasia Usa model. Ja sitten auttaisi jos olisi joku sivu mistä löytäisi nuo numerot mikä tarkoittaa mitäkin releen pohjissa esim! ??? Itellä on 1302 mallin Korjauskirja mutta sen sähkökaavioista ei saa mitään tolkkua ei edes johtojen väriä merkitty! ja 1500 kirjassa on taas 10 sulakkeinen rasia. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 www.vintagebus.com tuol o aikasta monelaisii kaavoi Quote Link to comment
Racing Posted May 28, 2005 Author Share Posted May 28, 2005 tänks. Sain toimimaan,lopulta vika oli valoviiksikatkaisijassa joka ei maadoittanut kunnolla Onneksi en ehtinyt kun puoliautoa purkamaan vasta... Quote Link to comment
Guest migi Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Tässä on ohjeita, jotka pätevät ainakin -69 malliseen kuplaan, pitäisi olla melko pitkälti samalla lailla tuossakin. Relettä voi kokeilla maadottamalla sitä liitintä, johon tulee piuha viikseltä (ruskea-valkoinen). Jos rele ei naksahda kun käyttää liittimen maissa, niin vika on releessä/sen virransyötössä. Muussa tapauksessa vika on viiksen johdotuksessa. Sen vilkkuviiksen pitäisi siis maadottaa kun vetää rattiinpäin. Viikseltä menee kaksi johtoa etupellin alle, toinen on kiinni maassa nopeusmittarin vieressä ja toinen menee releelle. Värit ovat ruskea ja ruskea/valkoinen. Viiksen reiästä pitäisi näkyä kontaktiliuskat, laita yleismittarin hauenleuka toiseen liuskaan ja toinen hauenleuka etupellin alle johtoon (ylempi liuska meni muistaakseni maihin ja alempi releelle). Ohmialueella pitäisi näyttää liki nollaa, jos johto on ehja. Sitten sama mittaus toiselle kontaktiliuskalle sekä johdolle. Jos molemmat ovat ehjiä, voit laittaa hauenleuat molempiin johtoihin kiinni ja vetää viiksestä, tällöin pitäisi taas näyttää nollaa. Jos kaikki johdot näyttivät ehjiltä ja silti ei toimi, niin voi olla ettei johdoista tai kontaktiliuskoista mene tarpeeksi virtaa läpi releen vetämiseksi. Voi kokeilla putsata kontaktipinnat ja laittaa rinnalle toiset johdot oven välistä, jotta vikapaikka löytyy. Quote Link to comment
Guest migi Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Aha selvis jo :) No ehkä tästä on apua jollekin toiselle valojen kanssa tappelevalle. Quote Link to comment
Guest hrantala Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 No jatketaan vähän samalla aiheella. Omassa '69:ssä toimii valot moitteetta muuten, mutta jos pitkän viiksen kiskaisee oikein rohkeasti kuskia kohti, niin napsauttaa kipinää viiksen ja rattiputken välillä. Myös rääkkä taisi vingahtaa :P Pitkät kyllä menevät silloinkin ihan normaalisti päälle, mutta häijyltä tuntuu se kipinän paukutus. Omassa käytössä ei haittaa, kun tietää vetäistä viikseä rauhallisesti (eikä tappiin asti) niin silloin ei häikkää. Katsastusta varten tein pielavetiset - sähköteippiä viiksen varteen kierros ja hyvinhän se eristi ;) Missähän varsinainen vika? Sähköt vedetty niin eksoottisesti, että niiden tarkistus on monen päivän nakki... Quote Link to comment
JaniM Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Yks hyvä on tehdä sähköt uudelleen ja kunnolla, jos miljoona ryöstöä ja kilometri ylimääräisiä piuhoja tai sit vaan lähtee kaavion mukaan stekkaamaan piuhat. Ei tohon oikein oikotietä onneen ole, ku kyse sähköistä. Sen oon itekin huomannut. Quote Link to comment
Guest hrantala Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Yks hyvä on tehdä sähköt uudelleen ja kunnolla, jos miljoona ryöstöä ja kilometri ylimääräisiä piuhoja tai sit vaan lähtee kaavion mukaan stekkaamaan piuhat. No sehän se tietysti ainoa oikea ratkaisu on, mutta tulee ajankohtaiseksi vasta seuraavan maalaus/purkuoperaation yhteydessä. Huvikseen ei toimivia sähköjä viitti korjata. Ajattelin lähinnä, että olisiko tuossa viiksen kontakteissa vaikka jotain häikkää tai viiksi plussaa ja napsii oikoseen kun osuu maassa olevaan ratinputkeen tms. Jos nyt oikein tuosta edellä olevasta kuvauksesta ymmärsin, niin valoviiksellä pitäisi katkoa maata. Mutta se, että rääkkäkin soi, voisi viitata oikoseen valojen ja rääkän välillä. Katkooko rääkkä (oikeasti) plussaa vai miinusta? Quote Link to comment
Guest Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Jos nyt oikein tuosta edellä olevasta kuvauksesta ymmärsin, niin valoviiksellä pitäisi katkoa maata. Mutta se, että rääkkäkin soi, voisi viitata oikoseen valojen ja rääkän välillä. Katkooko rääkkä (oikeasti) plussaa vai miinusta? rääkkä, jos se on alkuperäinen ja oikein johdotettu, saa +12V jatkuvasti, ja maadoitusta katkotaan. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.