pko Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Tässä on koko kesän tullut ajeltua ristiin ja rastiin ilman ongelmia.Tänään kun ajelin tossa mäntsälän seudulla,niin yhdessä mutkassa alkoi pitämään kummaa kolinaa.Kolina alkoi ihan yhtäkkiä ja eikun paheni vaan tosi nopeasti ja auto alkoi jo pomppia.Siitä nopeasti auto seis ja ulos ihmettelemään,että mitä,häh.Kun aloin ravistella renkaita niin huomasin että takapyörät on ihan irti.Kapselit pois niin kuskinpuolella oli pari pulttia melkein irti ja kaksi jo hyvinkin löysällä.Eihän siinä kun ristikkoavainta keulalta ja kävin kaikki pyörät läpi kiristäen,oli muuten kaikissa vähän sanomista.Että olis saattanut käydä vaikka huonostikin.No,vastaisuudessa ainakin välillä kokeilen ravistella vähän pyöriä,ettei vaan lähde mutkassa karkuun. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Tarkistappa samalla että pultit on oikeanlaiset ja että jarrut/vanteet eivät lämpeä ajossa. Lämmetessään saattaa pultit kadota nopeastikin. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Tarkistappa samalla että pultit on oikeanlaiset ja että jarrut/vanteet eivät lämpeä ajossa. Lämmetessään saattaa pultit kadota nopeastikin. Niin ja juuri maalatuista vanteista on järkevää poistaa maali pulttien alta. Quote Link to comment
pko Posted August 7, 2012 Author Share Posted August 7, 2012 Hyviä huomioita kyseisen tapahtuman välttämiseksi.Asia lienee varmaankin juuri niin että,kun vanteet on keväällä puhallettu ja maalattu jauhemaalilla ja niin se on murtunut ekan kiristyksen yhteydessä.Kannattaisi varmaankin maalausyritysten tiedottaa ainakin jauhemaalaus tapauksissa,että reiluhko kerros lohkeaa kiristyksen yhteydessä ja aiheuttaa ajan kuluessa pulttien löystymisen.Vai onko olemassa yleinen käytäntö, että pultit kannattaisi aina jonkun ajan kuluttua tarkastaa.Niin tai näin,ainakin itse taidan alkaa näin tekemään. Quote Link to comment
Kujis Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Tää on täyttä totta, tiedän 2 tapausta toisessa juuri maalatut vanteet ja rupes kolkotaa ja onneksi huomasi(kuuli) ajoissa. Toinen pahempi tapaus (caprise frakku)oli että takapyörän pultit poikki ja rengas vei takakyljen mukanaan ja lsämausteena traileri perässa (jossa nova), ihme että pysyi tiellä on meimaan massaa tolla yhdistelmällä. Quote Link to comment
hpa Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... sswork.php tuosta katsoin omaan autoon 15 kgm ja vanteiden maalauksen jälkeen kaksi kiristystä välillä aukaisten. ( Ameriikan autoissa voi olla vasemmanpuoliset kierteet vasemmassa vetoakselissa, voi kyllä olla väärällä puolella vetoakselitkin) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.