Guest py_ry Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Nyt on kuplan moottori purettuna pöydällä, lohkossa tunnus AD eli on 1600. siihen on tarkoitus tehdä lievä piristys. laitetaan 87 männät ja joku nokka akseli ja dellorto drla 40. mitkä arvot on kuplan alkuperäisessä nokka akselissa, asteet, nostot? tarkoitus olis laittaa scatin c-20 nokka paikalleen, siinä asteet 277, nosto nokalta 0.320 / n. 8.1mm. tai scatin c25 jossa asteet 272, nosto nokalta 0.332 / n.8.4mm.. kumpikohan olis parempi vaihtoehto? voinko jättää alkuperäiset ohjurit ym venttiilikoneiston osat paikalleen vai pitääkö ne vaihtaa? mitä muuta kannattaa tehdä että saa kaiken hyödyn moottorista? Quote Link to comment
tolvana Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 C25 saapi multa äänen,parissa koneessa todettu ok kamppeeksi vakionostajien ja tönäreiden kanssa. Quote Link to comment
SimpleMan Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 mitä muuta kannattaa tehdä että saa kaiken hyödyn moottorista? Taivas on rajana :) Tai budjetti. Mutta itse satsaisin ensimmäisenä nurkkakaasareihin yhden kesän keskarilla ajettuani. Joku käärmeenpesä perään tietysti. Ja sitten vuoden päästä kone taas auki ja lisää sitä hyötyä hakemaan ;) Quote Link to comment
x-pj Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 voinko jättää alkuperäiset ohjurit ym venttiilikoneiston osat paikalleen vai pitääkö ne vaihtaa? mitä muuta kannattaa tehdä että saa kaiken hyödyn moottorista? Jos kansia ei ole ihan äskettäin kunnostettu, niin en laittais niitä sellaisenaan takaisin muuten kunnostettuun moottoriin. Jos lisää potkua haluaa, niin vois vaikka harkita uusia paremmin virtaavia kansia. Ei ole paljon kalliimpaa kun vanhojen kansien täyskunnostus. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Jos kansia ei ole ihan äskettäin kunnostettu, niin en laittais niitä sellaisenaan takaisin muuten kunnostettuun moottoriin. Jos lisää potkua haluaa, niin vois vaikka harkita uusia paremmin virtaavia kansia. Ei ole paljon kalliimpaa kun vanhojen kansien täyskunnostus. Ajattelin kyllä käyttää nuo 2 reikä kannet koneistamolla ja avartaa imu ja pako kanavia käärmeenpesä laitetaan toki kans. laittaisko scatin C25 vai englen W100 nokka akselin? englen nokassa olis enemmän nostoja.. meniskö se nuilla vakio nokan osilla? Quote Link to comment
SimpleMan Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Mulla oli samantapainen kokoonpano edellisessä moottorissa paitti nokkana C35, muuten vanha vakio vettaalikoneisto venttiilijousia lukuunottamatta ja uudet nostajat tietysti scatilta. Hyvin toimi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.