Guest MassiW Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Terve, Olen rakennemassa vähän erikoinen moottori ja haluaisin kysyä jos kukaan on koskaan nähnyt 12V öljöpumppua? Pumppu joka jaksais pumpata 4-5bar jatkuvasti ja pari litraa minuutissa. Haluasin jättää vakio nokka akseli kokonaan pois kuin ajattelin laittaa Subarun 16v kannet. On kyllä mahdollista vetää öljöpumppua remmillä mutta pelkän että se pyörii liian nopeasti jos en löydä/ ei mahtuu tarpeeks iso remmipyörä.. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Tai sit laitat sinne nokattoman kepin pyörittämään öljypumppua. Quote Link to comment
Guest MassiW Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Jees, se on yksi mahdollisuus mutta tosi turhaa mun mielestäni kuin kerran ei oikeasti tarvii tuo nokka akseli. Lohkossa olisi vähempää tavaraa joka voi mennä/menee riikki. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Pienellä googlailulla löytyi hatara tieto että uudemmissa isokoneisissa bemareissa olisi sähköinen öljypumppu. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 saako udella miksi suben kannet? Haluatko tehdä elämästä visaista vai hankalaa? :D Onhan noita rallicrossissa ja kiihdytyksessäkin nähty, ei kuitenkaan vaivaansan nähden niin toimiva setti ku voisi ensinäkemältä kuvitella. Sama 911 kansilla tehdessä. Voimia saa kivasti ihan muillakin konsteilla Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Paljonhan sähkösen ohjaustehostajan pumppu antais ulos? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 kuorma-auton perälautanostimen hydraulipumppu täyttäis kriteerit, ja niitä on myös 12 että 24v malleina :) Quote Link to comment
Guest MassiW Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Totta puhut, mutta olisi kivaa rakentaa 16 ventiilinen typ-1 moottori. :) Pyttyjen c-c mitta (pytystä toiseen) on 112mm VW moottorissa (AS-41 lohko) ja subaru moottoreissa on 113mm. On niin lähellä että kannattaa yritä. 4kpl cnc konetta on pajassa, että mahdollisuudet on kyllä. :) Jos epäonnustuu voi laittaa VWn kannet siihen takaisin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Juu, onnistuuhan se, ja on täysin tehtävissä. Kandee lähtee tekee badass lohkosta, paljon helpompi lohkon puolelta sitten muutella pulttijakoja kun on täysin hitsattavaa kamaa verrattuna vakkarilohkon seoksiin. Saa tuolla kylillä varmasti respektiä! :) Quote Link to comment
Guest MassiW Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Saa nähdä miten onnistuu. Olen tilaamassa kampiakseli juuri nyt. 86mm isku. Tämä on semmonen projekti joka saa kestää aikaa. Jos olisi kiire epäilen että hajosi jo penkissä. :) Täytyy mitata ja miettiä kaikki monta kertaa. Quote Link to comment
masajee Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 kuorma-auton perälautanostimen hydraulipumppu täyttäis kriteerit, ja niitä on myös 12 että 24v malleina :) Noi on vaan siitä huonoja että kuumenee aika nopeesti ja sit lämpösuoja lyö sen pois päältä. Tietty jos tykkää ajaa aina 15min ja jäähdytellä 30min niin sitten käy tommonenkin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Kuumeneeko liikaa jos käyttää noin pienillä paineilla? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 En uskois että on ongelma, on niitä kyllä parempiakin vaihtoehtoja pumpulle ku tuo... Quote Link to comment
mikan Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 En tsekannut sen tarkemmin, että käviskö näistä joku? t. Mika Quote Link to comment
masajee Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Ainakin pienessä hiab- nostimessa toi sähkömoottori kuumeni liikaa, eikä sillä nyt urakalla nosteltu eli pyöri paljon myös ilman kuormaa. Noi on vielä kaiken lisäksi aika isoja paketteja et ainakin itse käyttäisin jotain fiksumpaa versiota. Pikkasen syö miestä kun joku 500kg roikkuu auton vieressä ja lämpösuoja pamahtaa päälle. Voihan sen suojan tietty ohittaa mut aika herkästi näyttää palavan sitten moottori. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 itte laittaisin remmivetoisen sumpun tohon sen kummempia miettimättä ees sähköistä vaihtoehtoja. Niitä sentään on moneltakin valmistajalta, ja ihan tähän käyttöön suunniteltu. Hinta tietty karkeempi ku ei käyttöön suunnitellulla sähköpumpulla :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.