Guest Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Kuplassa on takana 4-pulttiset rummut ja edessä 5-pulttiset. Tarkoitus on käyttää vanteissa jotain ns. normaalijakoa 4x100, 5x100, 5x112. Miten sen edullisimmin voisi tehdä? Periaatteessa rumpuihin reiät ja perään tapit, mutta käsiporalla tuskin saa niitä kohdalleen. Tällä rengastuksella autoa ei pahemmin ajeta, mutta olisihan se kiva, jos pyörät pysyisi kiinni ja tarvittaessa voisi käydä vappuajelullakin tarrakilvillä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 minkä ikäinen laitos? Jos etuakseli on pallonivelmallinen niin sihin pitäs mennä suoraan nelipulttinen rumpukin eteen, johon huomattavasti helpompi kairata esim 4x100 jako kuin 5 pulttiseen rumpuun, jossa keskiosa on kaikkea muuta kuin suora. Quote Link to comment
Guest Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Ai perhana, se unohtui. Koppa on ->8/67 eli viimeisiä makaavalamppuisia. Ja kuten tilanteesta huomaa, niin osia on vaihtunut matkan varrella siihen malliin, että en itsekään enää tiedä mikä on oikeaa ja mikä väärää mallia. Etupäässä on alhaalla luonnollisesti reikäpäinen iskari ja yläpäässä tappimallinen. Ja tuo 5-pulttinen rumpu näyttää todella haasteelliselta kaverilta porausta ajatellen. Quote Link to comment
ARTO Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 8/67 on ensimmäisiä pystylamppuisia. Quote Link to comment
Guest Posted October 11, 2012 Share Posted October 11, 2012 Juu ja tuo minun oma on tehty juuri ennen tuota muutosta. Quote Link to comment
metake Posted October 11, 2012 Share Posted October 11, 2012 5-pulttisen rumpu on keskiöstään liian kaareva (= suuri halkaisijainen), jotta siihen saisi esim. 4x100 jaolla olevan nykyvanteen kiinni. Vanteen keskireikä jää kantamaan ellei rummun keskikohtaa sorvaa sopivalle halkaisijalle. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 11, 2012 Share Posted October 11, 2012 Eikös tuohon oo helppo viskata orkkis levyjarrut eteen, niihin on heleppo lähtee jakoa vaihtaa. Quote Link to comment
metake Posted October 11, 2012 Share Posted October 11, 2012 Orkkislevyjarruihin vaihtoon pitää hankkia olka-akselit, jarrusatulat ja jarrulevyt. Joten tuohon settiin ne kannattaa tilata jo valmiiksi oikealla jaolla, kun niitäkin saa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 eiks kukkarummussa oo sama laakerikoko ku levyssä, eli olkaa ei oo pakko vaihtaa, jos satulan kiinnikkeen askartelu onnistuu harrastajan toimesta... Samallahan tietty droppiolat ottais levylliselle, ne ei kuitenkaan maksa niiiiiin paljoa. Helposti menee uudet olat alle sen hinnan että itte väkästelee polven päällä kiinnikkeitä satulalle, jos laskee itelleen ees kehitysmaantuntipalkkoja :D Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Elikkä siis vastaavasti jos haluan muuttaa 5 pulttisen 4 pulttiseksi niin kilpiin kun poraa jarrujen säätö reiät ja sit vaan bolt on? Quote Link to comment
metake Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Elikkä siis vastaavasti jos haluan muuttaa 5 pulttisen 4 pulttiseksi niin kilpiin kun poraa jarrujen säätö reiät ja sit vaan bolt on? Öö, ei, tai siis osittain, ja sekin riippuu vuosimallista. Jos sulla on -66/67 5-pulttinen niin (muistaakseni) eturummut menee bolt on. Jos taas -65 tai vanhempi 5-pulttinen, niin eturummut ei sovi, eri kokoiset laakerit. Tähän taisi olla joku kikka kuutonen vaihtelemalla laakereita, joku vois tarkentaa.. Takarummut taasen on spoori osaltaan liian pitkät, pitää sorvata muistaakseni 10 mm pois niin sitten sopii. Ja jarrukilvet pitää vaihtaa kanssa, jos haluaa käyttää takana 40 mm:n jarrukenkiä, mitkä 4-pulttisen rumpuun kuuluu. Quote Link to comment
NordBling Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 13mm on ollu hyvä mitta sorvata pois Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Joo etujarruista olinkin kiinnostunut kun vanhat kilvet on läpimädät ja noihin 5 pulttisen kilpiin toi rumpu ainakin tuntui sopivan ihan jees. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.