Guest jorppe Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Onko muuta keinoa kuin kuristaa imuilmaa? Jorppe Quote Link to comment
Tanhis Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Niin siis onko liian kuumaa tai toisinpäin. Ja itse en lähtisi imuilmaa ahistamaan kun kerran on oleellinen osa laitteen jäähdytystä (ainakin omastamielestäni). Quote Link to comment
Lmm Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Varmaan liian kuumaa jos meinaa imuilmaa kuristaa. Laitteessahan on "lämpösuoja" joka oikosulkee toimiessaan jännitteen kuoreen. Jos laite lämpenee liikaa sulake menee. Järkevin säätö taitaa olla ikkuna. Quote Link to comment
x-pj Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Perinteinen lämmönsäätö noilla vehkeillä on ollut on/off. Voisko haaroituksella ja säädettävällä venttiilillä ohjata osan lämpimästä ilmavirrasta harakoille? Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Joo, ja se bensalämmitin on tosi hyvässä kunnossa, jos siitä löytyy toimivat on/off... Yhdessä harraste-VW:ssä on BN2, ja sitä saa raplata aikansa, jotta käynnistyy... oon omalta osaltani ollut tyytyväinen, kun nämä kaksikin asentoa toimivat... Jos rupeaa estämään ilmanvirtausta, niin voi 'toimia' arvaamattomasti koko aparaatti. Terveisin Tuomo Quote Link to comment
VolksMachine Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Tuolla minun kotisivulla http://www.VeeWee.net on Eber BN2:sta oma osio. Siellä on jotain perustietoo lämppäristä, korjausohjeita jne. Sieltä, kun katot OSAT kohdasta niin näät puhaltimen periaatteen. Siinä samalla moottorilla ja akselilla on palokammion puhaltimen siipi ja lämpimän ilman siipi. Niin kun noissa aiemmissa viesteissä on mainittu, niin se toinen puhallin varmasti samalla jäähdyttää tuota koko lämmitintä. Joten imuilman kuristus saattaa kuumentaa koko laitteen ja ainakin lämpösulake sitten laueta. Jos haluut säätöö tehdä, niin se pitäisi varmaankin tehdä tuon puhaltimen jälkeen lämpimän ilman puolella (Eberin jälkeen) Siihen laittaa jonkun säätö läpän, jolla mukaan sotketaan kylmää ilmaa. Liitäntä pitäisi varmaankin olla joku Y-haara tyyppinen, jotta toimii ejektori periaatteella. Eli vetää Eberin puhaltimen ilmavirran sekaan kylmää ilmaa ja sillä läpän asennolla vois lämpöö säätää. Saattas toimia tai sitten ei.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.