Guest Kyybel Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Tarkoitus ois saada peli museokuntoon, jos mahd...mutta nää aiheuttaa vielä vähän päänvaivaa. -Etuluukku: mulla on luukku menny jossain vaiheessa vaihtoon. kuuluuko -62 olla jo korotus VW-merkin alla? -Etulokarit: toinen etulokari on originaali, toinen ei. Toisessa on vilkku pari senttiä edempänä kuin toisessa. Kumpi on -62? -Mikä on mustan -62 export limousinen valkoisen sävy joka on esim. ohjaustangon putkessa (kuskin jalkojen välissä) ja penkkien rungoissa? Entä originaali vanneväritys? Quote Link to comment
metake Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 -Etuluukku: mulla on luukku menny jossain vaiheessa vaihtoon. kuuluuko -62 olla jo korotus VW-merkin alla? Kuuluu -Etulokarit: toinen etulokari on originaali, toinen ei. Toisessa on vilkku pari senttiä edempänä kuin toisessa. Kumpi on -62? Se jossa vilkku on edempänä -Mikä on mustan -62 export limousinen valkoisen sävy joka on esim. ohjaustangon putkessa (kuskin jalkojen välissä) ja penkkien rungoissa? Entä originaali vanneväritys? Vanteiden keskiosa L 464 SLATE, ja vannekehä L 471 STONE BEIGE Penkin rungot yms L 466 SILVER BEIGE http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... stype1.php Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 No se tuli kuin apteekin hyllyltä! Kiitos!!! Quote Link to comment
SePi Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Se tuli Metaken apteekista, mutta kaikenkaikkiaan jos ei oo keräilly kirjakokoelmia niin The Samba on aika hyvä tietovarasto. Tosin siellä törmää tohon "amerikan malliin" omine erilaisuuksineen ja kuiteskin meillä päin kuplatkin olivat eurooppalaisia versioita Quote Link to comment
metake Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Lisäyksenä tuohon luukun tunnistamiseen, niin -62 kuuluu olla vielä vaakuna. Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Lisäyksenä tuohon luukun tunnistamiseen, niin -62 kuuluu olla vielä vaakuna. Mun -62 on marraskuulta ja siinä on jo -63 tyyppinen moottorikin puhallinputkineen. Voi tosin olla että myöhemmin vaihdettu. Mutta muistaakseni mun etuluukku tuli -64 kuplasta, kun kolaroin sen alkuperäisen ja siinä ei tietenkään oo vaakunaa mutta ei ollu siinä alkuperäisessäkään?! Onko mahd että loppuvuoden -62 se olis jo poistunut? Ei tosin oo varmaan kummoinenkaan homma asentaa, verrattuna tän hetkiseen tilanteeseen, kun just laitettiin uudet pohjalevyt, melkeen koko takasisälokarit uusiks, takapoikittaispalkit, lämpökanavat, oviremontti, ikkunaremontti etc etc... Quote Link to comment
metake Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Mun -62 on marraskuulta Elikkä sitten tuo kupla on 1963 mallivuotta. Kuplan tapauksessa rekisteröintivuodella ei ole merkitystä. Mallivuosi vaihtuu elokuussa, eli osat tuohon -63:n mukaan sitten niin tulee oikein. Vaakuna ei kuitenkaan jäänyt pois vielä elokuussa, vaan vasta myöhemmin, olikohan lokakuu tai vasta marraskuu. Koetan huomenna muistaa etsiä tuon tarkan ajankohdan, niin tiedetään kuuluuko tuohon vaakuna vai ei, todennäköisesti ei. Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Mun -62 on marraskuulta Elikkä sitten tuo kupla on 1963 mallivuotta. Kuplan tapauksessa rekisteröintivuodella ei ole merkitystä. Mallivuosi vaihtuu elokuussa, eli osat tuohon -63:n mukaan sitten niin tulee oikein. Vaakuna ei kuitenkaan jäänyt pois vielä elokuussa, vaan vasta myöhemmin, olikohan lokakuu tai vasta marraskuu. Koetan huomenna muistaa etsiä tuon tarkan ajankohdan, niin tiedetään kuuluuko tuohon vaakuna vai ei, todennäköisesti ei. Ah, no toihan vois selittääkin miksi mun alkuperäisessä luukussa ei ollu sitä vaakunaa! Tosin mulla on takapenkin alla ne -62 vuoden jalkatilan lämmitys aukot... Quote Link to comment
metake Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Tosin mulla on takapenkin alla ne -62 vuoden jalkatilan lämmitys aukot... Jep, niin kuuluukin olla. Ne oli samanlaiset vielä vuosimallissa -64, sitten -65 ne muuttui vaijerikäyttöisiksi, samalla kertaa kun pyöritettävä lämmönsäätö nuppi vaihtui penkkien välissä oleviin vipuihin. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 -Etulokarit: toinen etulokari on originaali, toinen ei. Toisessa on vilkku pari senttiä edempänä kuin toisessa. Kumpi on -62? Se jossa vilkku on edempänä Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs, todennäköisesti (ainakin 50%) oikein. Onko tämä metaken vanha auto tai muuten tuttu? Vai miten muuten voi tietää ettei siinä vaihdetussa lokarissa ole se vilkun reikä liian edessä? Tuosta vilkun paikasta on ollut täälläkin joskus linkattuna kuva josta käy illmi että montako senttiä mistäkin se oikea paikka on. En heti löytänyt. Quote Link to comment
metake Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Ei ole mun vanha auto :) Lokasuojissa on villkkuja kahdessa paikassa, kuten varmaan suurin osa tietääkin. 1961 (Ruotsista tuoduissa jo 1960 alkaen) - 1963 ( tarkkaan ottaen ensimmäiset 1964 kuuluu vielä tähän joukkoon) ns. pikkuvilkullisissa vilkku on edempänä, ja 1964 eteenpäin, eli isommilla vilkuilla vilkku on taempana. Melko usein näkee pikkuvilkullisia autoja, joissa vilkun paikka on kuitenkin liian takana, eli isovilkkuisen paikalla. Harvinaisuus ei ole myöskään se, että toinen lokari on edessä olevalla vilkun paikalla, ja toinen taemmalla (kuten tässäkin tapauksessa uskoisin olevan). Ikinä en ole nähnyt lokaria, jossa vilkku olisi edempänä kuin pikkuvilkkuisen kuuluu olla (tosin paljon muutakin on mitä en ole nähnyt). Kyseessä oli siis vain villi arvaus että molemmat vilkun paikat on alkuperäisessä sijainnissaan, mutta vain tuo edempänä oleva on oikea tähän autoon. Ja tässä vielä ohje vilkun sijainnista (1960) 1961 - 1963 (1964): Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 No siinähän ne mitat onkin. Lokareita mittaamaan ja se kumpi osuu lähemmäs tuota, niin sen mukaan sitten toinenkin. Mutta eikö se -64 tullut isomman vilkun reikä ja sijainti ole niin pajon erilaiset, että ero on selkeämpi kuin pari senttiä? Siksi en edes ajatellut että tässä olis kyse siitä erosta. Yhdet uudemmat lokarit olen hitsannut umpeen ja tehnyt reiät -62 vilkuille. Joko muisti tekee tepposet tai sitten ne reiät niissä mun uudemmissa lokareissa oli missä sattuu. Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 No siinähän ne mitat onkin. Lokareita mittaamaan ja se kumpi osuu lähemmäs tuota, niin sen mukaan sitten toinenkin. Mutta eikö se -64 tullut isomman vilkun reikä ja sijainti ole niin pajon erilaiset, että ero on selkeämpi kuin pari senttiä? Siksi en edes ajatellut että tässä olis kyse siitä erosta. Yhdet uudemmat lokarit olen hitsannut umpeen ja tehnyt reiät -62 vilkuille. Joko muisti tekee tepposet tai sitten ne reiät niissä mun uudemmissa lokareissa oli missä sattuu. Muisteltiin tänään kaverin kanssa ja tosiaan metake on oikeassa: toinen lokari on otettu -64 kuplasta (niinkuin se etuluukkukin) ja toinen on alkuperäinen. Se -64 lokari on se missä vilkku on taaempana. Se mun arvio "pari senttiä" oli ihan täysin muistikuvan perusteella heitetty, koska en ole mitannut eroa koskaan. Kun tarkemmin mietin niin on se ero on varmasti enemmän kuin pari senttiä, mittaan kun pääsen taas tallille. Quote Link to comment
Kujis Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 Löytyisikö se -64 ( taaempi) vilkunpaikan kuva. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.