Guest Petri.Partiainen Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 minkähänlaisesta raudasta nuo kuplan swing-laatat on tehty? Ihan normi mustasta teräksestä vai kenties jostain jousi tms. teräksestä? Quote
PZQ Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 Aika monella foorumilla puhutaan High tensile steel matskusta lattoihin. Jos kuuklettelee vw lattoja, niin pääsääntöisesti ne tehdään paksummasta jöllistä: https://www.google.fi/search?q=High+Ten ... 92&bih=533 Kun monesti possuihin tuntuu riittävän ohuempikin materiaali: https://www.google.fi/search?q=High+Ten ... 92&bih=533 Aine paksuuden puolesta orkkis possulatta, on ohuempaa kun vw.. ?? Tuossa vielä 1 linkki latta pähkäilyyn http://www.atomwerk.org/suspension_tech.html -Pete- Quote
Hebster52 Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 Olen nähny että Domex 640 ollaan käytetty. Omani tein 650HC laadusta joka on sitkeetä ja ei haurastu. Quote
nikke911 Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 Olen nähnyt vanhoissa Porsche kilpureissa että latat on kevennetty reiittämällä. Miten lattojen kestävyys ja joustavuus mahtaa reagoida tähän? Kai Porschen inssit tiesi mitä teki..Joku jenkki oli tehnyt nämä kuplaansa titaanista ja vielä kairannut reikiä. Quote
Guest Toheltaja Posted February 7, 2013 Posted February 7, 2013 domex ok. Ei se välttis tartte ihan parata olla, koska ei oo vieterinä, vaan vääntösauva vääntyy, tuo latta vaan kääntyy hieman ropelliksi... Quote
aki Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Yhdessä asiaa käsittelevässä opuksessa oli seuraavanlainen tieteellinen tarina asia: Porschen talli kairasi (Laguna Secan?) varikolla reikiä kilpuriin ja joku sivustaseuraaja tiedusteli mistä he tietävät kuinka paljon reikiä tulee porata. "We keep drilling until we beat the Ferrari". Olen nähnyt vanhoissa Porsche kilpureissa että latat on kevennetty reiittämällä. Miten lattojen kestävyys ja joustavuus mahtaa reagoida tähän? Kai Porschen inssit tiesi mitä teki..Joku jenkki oli tehnyt nämä kuplaansa titaanista ja vielä kairannut reikiä. Quote
Guest Petri.Partiainen Posted February 22, 2013 Posted February 22, 2013 domex ok. Ei se välttis tartte ihan parata olla, koska ei oo vieterinä, vaan vääntösauva vääntyy, tuo latta vaan kääntyy hieman ropelliksi... tuosta domex:sta päätin nyt sit tehdä nuo laatat. Aluksi meinasin ihan normi 6mm lattaraudasta tehdä, mut rupes artveluttaa tuo vääntö/murtumis lujuus siinä. Quote
Guest teemu Posted April 22, 2013 Posted April 22, 2013 Lainataan tätä topicia, niin ei uutta tarvi tehrä. Olisiko täällä kenties tekijämiestä linkin mukaisille takalatoille? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1458691 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.