NordBling Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Onko tämä moottori käynyt tehtaalla kirrätyksessä, kun on tuo vw-merkki? Eli ei liene 411:n alkuperäinen moottori? Quote
mikko k Posted February 6, 2013 Posted February 6, 2013 Mulla oli kyllä ihan samalla lailla merkintä W-lohkossa (1,7L) ja sitä ei ole ainakaan mun havaintojen perusteella repattu. Ja oli lisäksi std koossa. Eikä tuota numeroinnin tasopintaakaan ole jyrsitty, joten sanoisin että tuo on orkkis 411 lohko. Yhdessä CV-lohkossa mulla taas on pieni vw merkki numerojen jälkeen. Quote
NordBling Posted February 6, 2013 Author Posted February 6, 2013 Ok. Mut Samban mukaan lohko olis luokkaa joulukuu -72 eli hiukan tuore 411:een. Quote
vwagen Posted February 6, 2013 Posted February 6, 2013 Tuo on tavallinen VW merkki,vaihto-osamerkissä on ne nuolet ympärillä. Valmistettu alkuvuodesta-73,on 412 moottori,ei 411. Quote
NordBling Posted February 6, 2013 Author Posted February 6, 2013 Ok, kiitos. Siis kertaalleen vaihdettu, ainakin. Auton mukana tuli purettua ruiskuosaa, lienee alkuperäisestä moottorista. Quote
vwagen Posted February 6, 2013 Posted February 6, 2013 W on aina D-Jetronic ruiskumoottori,samanlainen 411 ja 412 malleissa. Quote
NordBling Posted February 6, 2013 Author Posted February 6, 2013 Jep, identtisiltä näytti osat. Quote
Guest vehkis1983 Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Millä tavalla tämä "w-tyypin" kone eroaa "z-tyypin" koneesta? W-koneessahan on mun käsityksen mukaan 80hp, puristustukset 8,2:1. Z-koneessa 68hp, puristukset 7,8:1. Onko oikein? Eli mitä mekaanisia eroja näissä koneissa on? Siis tuon ruiskun lisäksi.. Quote
vwagen Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Ainoat sisäiset erot on tuo puristussuhde,toteutettu erilaisin männin,Z tasapäät,W kupupäät ja aluksi erikokoiset imuventtiilit,myöhemmissä Z moottoreissakin on ne isommat. Quote
arvuuttaja Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 missäs mallissa on loiskelevy vakiona öljypohjassa..? en muista millä kirjaimilla olevia koneita joskus purin, kun sisässä oli kyseiset..? Quote
vwagen Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Vuosimallista-72 lähtien kaikissa 411,412,914 ja 912 E moottoreissa,Z,W,EA,EB,EC,AN,AT,GA ja GB. Quote
Guest Mika Raussi Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 Ainoat sisäiset erot on tuo puristussuhde,toteutettu erilaisin männin,Z tasapäät,W kupupäät ja aluksi erikokoiset imuventtiilit,myöhemmissä Z moottoreissakin on ne isommat. En tiiä olivatko sit alkuperäset, mut miulla oli z-moottorissa pikkusen kupilla männän laet Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.