Dnepr-pilot Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Vanha loppuunajettu 1300cc kone remontin alla. Isku 69mm ja uudet sylinterit 92 milliset. Kaksireikäkannet ja venttiilit muistakseni 40 ja 35,5 milliset. Kansissa aiemmin jäykät tupla venttiilijouset nyt alkuperäismalliset jouset.Nokka-akseli alkuperäismallinen 1300cc. Vääntöä haetaan ei huippukierroksia.Tasapainotetut kiertokanget,kampura ja männät. Kaasarit tupla dellorto 40milliset nurkkakaasarit. Hieman kevennetty ja tasapainotettu (200mm kytkimelle) vauhtipyörä -paino nyt 5,4kg. Mitähän tämmösestä paketista irtoaa vääntöä(Nm) ja hevoisvoimia tai kilowatteja. Huippukierrokset max 5000r/m? Quote
Guest jarsat Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 itsellä oli w-110 nokalla pyöriltä mitattuna 83 hv Quote
metake Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Mulla muuten vastaava paketti, mutta nokkana Scatin C35, puristuksia 9,25 ja normi pikkulaippanen kärmes, ja kaasareina 2 x weber 40 tuplat. Kaasarit oli säätämättä kun kylmiltään vedettiin penkissä (meni laihalle ylä kierroksilla) 105 hp. Quote
Guest jarsat Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 itsellä oli w-110 nokalla pyöriltä mitattuna 83 hv korjaus edelliseen oli yksi kurkkuiset nurkat Quote
JM Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Siin 6-70 hujakoilla mennään. 1.4-1 keinut auttais paljon. Quote
Dnepr-pilot Posted March 10, 2013 Author Posted March 10, 2013 Kiitoksia vastauksista. Kone menee kakspyöräseen runkoon. Pyörään tulee kans sivuvaunu. Muutoskatsastus edessä. Laitan saman tien vetokuulan pyörään. Eiköhän noilla tehoilla jaksaa vetää myös moottoripyörän kärryä. JM-Mitäs nuo 1,4-1 keinut on? ja mihin ne auttaa-olen noviisi näis kuplahommissa. Pohjavääntö on ykkösprioriteetti. Liikutaan varmasti kierrosalueella 1000-3500 k/min normaaliajossa. Laskelmien mukaan 4800 kierroksilla pyörän pitäis liikkua noin 160? jos olen laskenut välitykset oikein. Vanhalla moottorilla meni kevyesti 140 km/h kolmosella. Välitykset on pysynyt samana. Quote
JM Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 Välitetyt keinut. Vakiot on 1.1-1 eli jos nokalla 10mm nostoa venttiilillä on 11mm. 1.4-1 keinuilla 14mm. Noita on erillaisia, yleisimmät on 1.25, 1.4 ja 1.5 yhteen välityksillä. Yleisesti saatavilla kaikilta osamyyjiltä. Lisäävät yleensä tehoa moottorin luonetta muuttamatta. Quote
Guest E.H Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 Jatko kysymys kun tää on sopivasti hollilla. Mitenkäs nää keinut on bolt on, eli 1,25 kait menee heittämällä mutta entäs muut 1,4 tai 1,5 eli missä kohtaa täytyy tehdä mäntään venttiili koloja? ja olikos näissä keinuissa jotain tunnistus merkintöjä, koloja tai pisteitä tms että erottas mikä keinu on kyseessä vai meneekö mittailuks? Vois omaan koneeseen mielenkiinnosta kokeilla jotain kun tuntus olevan liiaksi väljyyttä eli menis vaihtoon joka tapauksessa ennen ajokauden alkua, mutta kun ei ole varma mitkä on nyt paikoillaan. Quote
JM Posted March 11, 2013 Posted March 11, 2013 Niisä on yleensä kaiverrus tai stanssi. Ainakin pauterissa ja autocraftissa muista ei kokemuksia. 1.4 menee ainakin ilman muutoksia. Quote
JM Posted March 12, 2013 Posted March 12, 2013 Menee vakio suojaputkilla. Jousista en ole aivan varma. Tikut pitää lyhentää. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.