Per Jernström Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Onko joku kokeilut HD alumiini työntötankoja? Siis "dual tapered" 199USD maksavat hilut. Entä mehiläispesäjousia (beehive springs)? Taitaa olla toistaiseksi aika harvinaiset kuplassa. Ja millaisista nostimista olisi hyviä kokemuksia? Mulla on ollut web-camsin nostimet ja ovat pelittäneet hyvin. Tosin nykyinen kone kiertää alle 6000. Netissä vain liikkuu huhuja että melkein kaikki nostimet ovat olleet viime aikoina heikkoja. Eikä RAT pysty enää toimittamaan keraamisia (olivat tosin niin arvokkaita että olisi pitänyt miettiä moneen otteeseen hankkimista) Pitäisi saada joku konsepti kasaan millä voisi ottaa noin 8500RPM... Eikä saisi laueta heti toisella kerralla. Pelkään että rahaa tulee taas palamaan jos siihen projektiin ryhdytään, mutta täytyhän aina olla projekteja. :) Quote Link to comment
mikko k Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Dual Taper tarkoittaa että tönäri on keskeltä paksumpi kuin päistään. Alutönäreissä en ole niitä kohdannut ( ei toki tarkoita etteikö niitä olisi), mutta teräksiset on mulla itselläkin. Beehive springs, ole lukenut niistä, mutta ei kokemuksia. Väittävät että kiertää ylemmäs pienemmillä jousivoimilla. Ajatuksena vaikuttaa toimivalta, kun hieman perehtyy malliin. LN Engineering tekee keraamisia nostimia. Muistaakseni näin: www.LNEngineering.com Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 22, 2005 Author Share Posted July 22, 2005 Kiitos tiedosta, homma taitaa olla niin että LNengineering myy vain suoraan asiakkaalle nykyisin miksi RAT-kauppa ei enää toimita niitä. Hmmm, 499USD/setti on aika paha. Tosin ne varmasti kestäisivät koneesta toiseen. Hieman kun hain niin selvisi että mehiläispesät ovat luultavasti tulossa CBperfin mallistoon. Toivottavasti tulevat olemaan ehtaa tavaraa eikä vain malliltaan "oikeat" kiinalaiset kopiot. Quote Link to comment
mikko k Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Juu, eivät ole halpoja. Mutta väittävät olevan lähinnä ylivertaisia muihin nähden ja keveitä. Jouset, joista luin, oli jossain V8 koneessa. Saattaisin löytää jutunkin, katsotaan. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Jos LNEngineeringin tuotteita haluaa hankkia eikä itse tahdo hoitaa yhteydenottamisia, tilaamisia, VISA-maksamisia, tullauksia yms. niin kannattaa pistää postia. Jos ei ole mahdoton kiire niin nuo saa aika hyvin mukaan isompiin tilauksiin eikä hinta pompsahda mahdottomaksi kuitenkaan. info@aircooled.fi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 nostimien ja nokkien heikkous ei välttämättä johdu osista itsestään... kasaajassakin on usein vikansa, valitettavasti. Keraamisetkin varmasti saa rikki samoilla konsteilla kuin "viri" nostajat jos perusasiat eivät ole hallussa. Quote Link to comment
mikko k Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Juu, Charles on hyvä tyyppi LN Engineeringillä. Tietotaitoa on kyllä runsaasti. Mulla on siltä pari settiä Nicasil sylttyjä testausmielessä. Toinen setti omassa vaparikisakoneessa ja toinen menee ahdettuun muutamasataheppakoneeseen, kun vain keritään sekin kone kasaamaan, ammattimaisesti ja ajan kanssa...... Janilta: "nostimien ja nokkien heikkous ei välttämättä johdu osista itsestään... kasaajassakin on usein vikansa, valitettavasti. Keraamisetkin varmasti saa rikki samoilla konsteilla kuin "viri" nostajat jos perusasiat eivät ole hallussa." Aivan naulan kantaan! Yksi Tärkeimmistä Perusasioista On Voitelu. Ja HUOM!!! Nokka-akselin nokat ja nostimet saa voitelunsa VAIN JA AINOASTAAN, kun kampiakselin runkolaakereilta ja kiertokangen laakereilta lentää ölkkiä joka suuntaan nopeudella XX!! JA se ölkki ei lennä tarpeeksi, ellei ole RIITTÄVÄÄ ÖLJYNPAINETTA RUNKOLINJASSA!! Koneenkasaajat huom. öljynpaineet on pyöritettävä ennen ekaa käynnistystä, mieluiten ilman tulppia. Quote Link to comment
Racing Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Jep näin on tehty ja myös asennusrasva laitettu ja sisäjouset poistettu sisäänajon ajaksi. Jännä nähdä mihnä kunnossa Mahlen nostajat on kun seuraavan kerrran joskus oman koneen avaa päivitykseen nyt kun on kunnon jäykät tuplajouset. Scatin nostajista ainakin nykyisistä markkinoilla olevista menee tuo pintakarkaisu paskaksi hyvin nopeaa,olen nähnyt noita vaurioituneena muillakin kun itsellä. No eipä sillä kuplan T-1 Nokat on erittäin kohtuuhintaisia,mutta sapettaa sekin jos muutaman sadan kilsan jälkeen nokka olisi kuin sorvin jäljiltä... Onko kellään käyttökokemusta scatin nostajista joissa se pieni öljyreikä keskellä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.