Guest Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Kylmässä talven seissyt kuplani tekee tämmöistä: starttaa, käynnistyy muutamassa sekunnissa, käy 1-3 sekuntia, sammuu. Ei lähde enää käyntiin heti. Myöhemmin kun yrittää, sama homma toistuu. On tehnyt kolme kertaa nyt tuon. Ei ole käynyt sen pitempään. Kasteleeko tulpat? Miksi? Syksyllä pelasi normaalisti. Vai johtuuko vanhasta, syksyisestä bensasta? -Lasse, Lahti Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Kärjet tsekattu? Itsellä oli sama vikaa tuossa toissa talven jälkeen, ja kärjet oli hitsaantunu kiinni. Ja benskaan ei varmaan enää kovin hyvää ole, mutta tuskinpa tälläinen vanha volkkari niin nirso sille on.. Quote Link to comment
Lmm Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Jos kärjet on hitsaantunut kiinni, on epätodennäköistä että kone kävisi hetken :smile: Kannattaa katsoa polttoainepumpun toiminta myös. Quote Link to comment
Anpu Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Polttoainepulalta vaikuttais, tankin sihti/pumppu voishan tota myös kokeilla uudemmalla bensalla. Quote Link to comment
Kujis Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Kaasarin tyhjäkäynti"solenoidi".? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Kaasarin tyhjäkäynti"solenoidi".? Tästä huolimatta se pitäisi saada kaasulla pysymään käynnissä. Quote Link to comment
Guest Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Kärjet ei ollu hitsautunu. Teki taas saman tempun: lähti melkeen heti käyntiin ja kävi ehkä 1-2 sekuntia. Sammuttua pakarista valuu nestettä, haisee bensalle. Vahvistaa tulppienkasteluteoriaa? Mitä on talven aikana voinut tapahtua, että tekee tollasta? Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Voisko puola mennä sököksi talven aikana??hmm.. Tarkistitko ne kärjet kunnolla? Meinaan itsellä siellä oli sellainen ihan pien piikki kärkien välissä, mikä lähti pois kun vähän antoi hiomapaperia sinne kärkien väliin. Ei se nyt kunnolla pelannut senkään jälkeen, mutta sen verran kuiteski että pääsi motonettiin ostamaan uudet kärjet. Ja oireet täsmää justiinsa näihin sun oireisiin! Tosin kyllähän se vika voi olla siellä bensapuolellakin.. Quote Link to comment
x-pj Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Vahvistaa tulppienkasteluteoriaa? Ihan arvaamiseksi menee näillä tiedoilla. Vois ainakin yhden tulpan irrottaa ja katsoa onko se märkä vai kuiva käyntihetken jälkeen. Jos se on kuiva niin sitten voi epäillä bensansaantia. Jos märkä niin se voi johtua liiasta bensasta tai huonosta kipinästä. Liika bensansaanti vois johtua kaasarin tulvimisesta. Oireiden perusteella vois vaikka olla kohokammion neulaventtiili jumittanut. Quote Link to comment
Guest Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Arvauskilpailu ratkesi: yhtään täysin oikeaa vastausta ei tullut, nimittäin kyse oli jumiutuneesta kaasarin kohosta. Kaasarin tulviminen oli kyllä oikein. Kohon kun sai pikku räpläämisellä liikkumaan, niin johan alkoi pelata. Ja voi sitä riemun määrää kevään ekalla testirundilla!! Kiitos avusta vaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.