Guest valvema Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Hei Kuplakonkarit! Hyviä vinkkejä kaivataan pohjan peruskunnostuksesta. Resurssit ovat pienet ja mitään valtaisaa projektia ei voi tehdä, mutta olisikos seuraavassa mitään järkeä? 1. Pohjan hionta ja putsaus! 2. Ruosteensyöjä aineella käsittely (Esim Bilteman ruosteensyöjä) 3. Polyesterillä ja lasikuitikankaalla pohjan vahvistaminen sisäpuolelta taikka vaihtoehtona Bilteman metallitäytteellä. Vaikuttaisikos tälläinen järkevältä vaihtoehdolta? Jos hyviä vinkkejä niin laittakaas ihmeessä tulemaan! Alla muutama kuva... Quote Link to comment
Racing Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Ei ainakaan kahta viimeistä vaihtoehtoa. Jos ei mahdottomalta tunnu niin pohja irti korista ja hiekkapuhallukseen,hitsailu kuntoon kunnon maalit päälle. Tai sitten hiot sen vain aivan puhtaaksi niin hyvin kun pystyt esim. kulmahiomakoneen teräsharjalaikalla ja vedät ruosteenestopohjamaalin päälle sisäpuolelle,Unohda bilteman tuotteet ja käväise automaalikaupassa. Inertta Primer 5 on myös kehuttu,itse en ole ehtinyt sitä vielä kokeilemaan. Yleensä tahtoo vain se pohja mennä tähtikartaksi hiomalla. kevyt hiekkapuhallus on paras vaihtoehto,mutta ei autoon päin! Ja sillä projektilla on taipumus laajeta äärettömäksi sen jälkeen kun kori on pohjasta irti! Quote Link to comment
Ketsa Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Kuplat kannattaa puhaltaa ja maalata Inertalla, mutta käyttöauto-kolffin-patskassa tuo bilteman ruosteen syöjä maali toimii ihan hyvin. Itsekkin luulin, että joudun tuhlaamaan vähäistä vapaa-aikaa kölffin puhaltamiseen ja maalaamiseen, mutta päätin kuitenkin kokeilla eka tuota biltema mämmöä. Puukolla suurimpien irtoruosteiden + rapojen pois raaputus ja sitten pensselillä mömmö perään. Ruostekohta kovettui hyvin äkkiä sellaiseksi mustaksi kököksi, eikä enää sateella valu pitkin auton kylkiä. Eikä kummiskaan ole mikään paha myrkky, koska muovipuskurille menneet roiskeet eivät aiheuttaneet mitää kummallista. Suosittelen lämpimästi kaikkiin etumoottoriautoihin! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 monesti on fiksumpaa vaihtaa jopa tarvikelattiat kuin puhaltaa vanhoja. Usein niitä saa paikata monta päivää tuon "tähtitaivaan" takia. Korjauspellit ois vaihtannu kuitenkin muutamissa tunneissa kun hommaan alkaa. Tosin pelti on paljon ohuempaa eikä jäykistepokkaukset ole ihan yhtä terävät ja tukevat kuin originaalissa. Joskus tein ekalle kuplalle teräsharjakäsittelyn rälläkän kanssa, Sitten asetonilla mahdolliset mömmöt pinnasta veks, alle pari kerrosta ferrexiä ja päälle panssarikattomaali. Tuon tein -94 ja autossa on edelleen priima lattia mattojen alla vaikka se joka sateella sen kasteleekin :) Quote Link to comment
Guest fastghia Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Kohde: osittain pintaruosteessa oleva muuten ehjä kuplan pohja 50-luvulta. Ei olisi muuten mitään syytä ruveta irrottamman pohjaa korista eika halua ruveta irrottamaan. Mikä olisi paras tapa poistaa maali, alustamassan jämät (massaa ei ole paljoa) ja pintaruoste tuolta? Voiko esim. hiekkapuhalluttaa pohjan tms? Vai meneekö harjalaikkahommiksi? Quote Link to comment
Guest zemial Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Kyllä se taitaa ainoa järkevä vaihtoehto olla se korin ja kopan irrottaminen, hiekkapuhalluttaminen, paikkaaminen ja sen jälkeen puhtaalle pinnalle inertia tai joku muu laivoissa taikka joissain paperikoneen liemille altistuvissa kohteissa käytetty maali :).. tälleen kun sen kerran laittaa niin ei kyllä ikänään tarvii toistamiseen alkaa samaan hommaan saman kuplan kanssa. Quote Link to comment
UltraVW Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Por 15 ja ei tarvi enää lattiaa maalata/paikata.Hyvä mömmö suosittelen Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 jeps, päädyt sitten millaiseen korjaukseen tahansa, hyvillä maalailla saat kestävän pinnan ulkopuolellekin ilman paksuja massauksia olettaen ettei maalin alla ruostetta majaile. por viistoistanen tosin taitaa toimi ruostepellin kanssa ihan hyvin, muttei se läpimätää peltiä enää vahvemmaksi muuta. kuvassa vm 79 kuplan pohjaa ja tehdasmaalausta kesän 2005 ajojen jäljiltä. kuvassa näkyvä valkoinen moska oli sadeajosta tullutta likaa , joka lähti vahatusta pinnasta parin minuutin pyyhkimisellä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.