Jump to content

Ongelma virimoottorin säätöjen kanss.


Recommended Posts

Nää nyt on nää tyypilliset, mutta onko sytkä katottu maksimiennakolle ja strobolla? Entä onko kärjellinen versio vaiko kärjetön? Tosiaan, vaikuttaisi liian myöhäiseltä sytkä, jos kerran teho löytyy vasta ylhäältä ja putkessa paukuttaa...

 

- Tomppa

Link to comment

Sytkää säädeltiin useaan otteseen strobolla ja ajettiin maksimitehon ennakot,oli vw:n oma hihnapyörä ilman asteikkoa,en muista maksimiennakkoa pitää huomenna tarkistaa vielä toisella asteikkohihnaopyörällä josta on kattottu että ykk. merkki pitää paikkansa. Kärjellinen sytkä (vielä).

 

Nokka ei ole pielessä se on jo selvää.

Link to comment

Mitkä tyhjäkäyntisuuttimet? Ne kun pitää huolta alakierroksista käytännössä aina tuonne 3000 kiekkaan saakka jossa transitiovaihe yleensäkin aiheuttaa harmaita hiuksia (jos aiheuttaa). Toisaalta... nämähän sä kyllä jo tiesitkin ;)

 

Kiihdytyspumpun / pääsuuttimen ja tyhjäkäyntisuuttimen pitäisi olla kohtuullisen hyvässä synkassa. Jos pumput on liian "kovalla" tai kiihdytys/pääsuuttimet on liian isot niin haukkaa liian ison palan tuossa 3000 kohdalla. (mutta toimii toki ylhäällä sitten paremmin).

 

40mm Delluissahan esim. 1835 koneessakin menee vielä tyhjäkäyntisuuttimina kuusvitoset (65) ihan jees kun on muuten edes jonninmoiset viritykset. Strokerissa aloittaisin jostain 70 kulmilta...

Link to comment

Hmm... vaikuttaapa mielenkiintoiselta.

 

Mun Dellusetuppi oli tämä:

 

Ilma 180 (always 180 ;)

Pääsuuttimet 145

Tyhjäkäynti 65

 

Kiihdytyspumppuja en muista, mutta mutteri oli kierretty maltillisesti, eli hirveästi ei ruutannut niistä.

 

Pienemmällä tyhjäkäynnillä yski 2000 - 3000 kierroksen välissä, kuusvitosella rupesi pelaamaan paremmin. Seosruuvit väänsin 2.5 kierrosta pohjasta, mikä tuntui kohtuullisen hyvältä.

 

Pääsuuttimet olivat todennäköisesti liian suuret, mutta en jaksanut ruveta purkamaan kaasareita kun olin ne juuri putsannut ja uudelleen kasannut. Tuntuivat toimivan noillakin.

 

Seuraavaksi ennakko vaan kondikseen strobolla ja asteikkopyörällä, 140-145 pääsuuttimia voisi kokeilla, kiihdytyspumput "löysiksi", ilma lienee hyvä jos on on 200. Isommatkin varmaan menevät jos ei noita parisatasia ole.

 

Miten muuten, lähteekö hyvin käyntiin? Kaasua pumpaten, kaasu pohjassa vai ilman kaasua?

Link to comment

Käyntiin lähtee pari polkaisua kaasulla nätisti ei ongelmia. seuraavaksi ostetaan F.m.i seosmittari 4 johtoisella lämmitettävällä anturilla ja jatketaan harjoittelua ;).putkessa jo paikka sille on ja säädetään sytty,ei se ainakaan kilistä ennakkoa ei liikaa ole. Kiihdytyspumpun suuttimia ei ole edes katsottu,ne onkin weberissä kansien alla -> kova homma.

Link to comment

Ahtaammalla imusarjalla saa paremman ala ja keskikierrosalueen. Imua enempi. Jossain kohtaa ylärekisterissä sitten alkaa ahistamaan.

 

Pienemmillä kurkuilla voi saada kans paremman seoksen, jos ei imusarjaa voi pienentää.

 

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...