Tomppa Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Nää nyt on nää tyypilliset, mutta onko sytkä katottu maksimiennakolle ja strobolla? Entä onko kärjellinen versio vaiko kärjetön? Tosiaan, vaikuttaisi liian myöhäiseltä sytkä, jos kerran teho löytyy vasta ylhäältä ja putkessa paukuttaa... - Tomppa Quote Link to comment
Racing Posted August 16, 2005 Author Share Posted August 16, 2005 Sytkää säädeltiin useaan otteseen strobolla ja ajettiin maksimitehon ennakot,oli vw:n oma hihnapyörä ilman asteikkoa,en muista maksimiennakkoa pitää huomenna tarkistaa vielä toisella asteikkohihnaopyörällä josta on kattottu että ykk. merkki pitää paikkansa. Kärjellinen sytkä (vielä). Nokka ei ole pielessä se on jo selvää. Quote Link to comment
Tomppa Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Mitkä tyhjäkäyntisuuttimet? Ne kun pitää huolta alakierroksista käytännössä aina tuonne 3000 kiekkaan saakka jossa transitiovaihe yleensäkin aiheuttaa harmaita hiuksia (jos aiheuttaa). Toisaalta... nämähän sä kyllä jo tiesitkin ;) Kiihdytyspumpun / pääsuuttimen ja tyhjäkäyntisuuttimen pitäisi olla kohtuullisen hyvässä synkassa. Jos pumput on liian "kovalla" tai kiihdytys/pääsuuttimet on liian isot niin haukkaa liian ison palan tuossa 3000 kohdalla. (mutta toimii toki ylhäällä sitten paremmin). 40mm Delluissahan esim. 1835 koneessakin menee vielä tyhjäkäyntisuuttimina kuusvitoset (65) ihan jees kun on muuten edes jonninmoiset viritykset. Strokerissa aloittaisin jostain 70 kulmilta... Quote Link to comment
Tomppa Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Hmm... vaikuttaapa mielenkiintoiselta. Mun Dellusetuppi oli tämä: Ilma 180 (always 180 ;) Pääsuuttimet 145 Tyhjäkäynti 65 Kiihdytyspumppuja en muista, mutta mutteri oli kierretty maltillisesti, eli hirveästi ei ruutannut niistä. Pienemmällä tyhjäkäynnillä yski 2000 - 3000 kierroksen välissä, kuusvitosella rupesi pelaamaan paremmin. Seosruuvit väänsin 2.5 kierrosta pohjasta, mikä tuntui kohtuullisen hyvältä. Pääsuuttimet olivat todennäköisesti liian suuret, mutta en jaksanut ruveta purkamaan kaasareita kun olin ne juuri putsannut ja uudelleen kasannut. Tuntuivat toimivan noillakin. Seuraavaksi ennakko vaan kondikseen strobolla ja asteikkopyörällä, 140-145 pääsuuttimia voisi kokeilla, kiihdytyspumput "löysiksi", ilma lienee hyvä jos on on 200. Isommatkin varmaan menevät jos ei noita parisatasia ole. Miten muuten, lähteekö hyvin käyntiin? Kaasua pumpaten, kaasu pohjassa vai ilman kaasua? Quote Link to comment
Racing Posted August 16, 2005 Author Share Posted August 16, 2005 Käyntiin lähtee pari polkaisua kaasulla nätisti ei ongelmia. seuraavaksi ostetaan F.m.i seosmittari 4 johtoisella lämmitettävällä anturilla ja jatketaan harjoittelua ;).putkessa jo paikka sille on ja säädetään sytty,ei se ainakaan kilistä ennakkoa ei liikaa ole. Kiihdytyspumpun suuttimia ei ole edes katsottu,ne onkin weberissä kansien alla -> kova homma. Quote Link to comment
mikko k Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Delluihin on ihan turha verrata, kun seosputketkin on ihan erilaiset. Kiihdytyspumpun akseliin/säätöön kosketaan vasta äärimmäisessä hädässä! Yleensä säädöt löytyy muutenkin. Quote Link to comment
Guest Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Seosputkella saa haluamaansa kohtaan enemmän tai vähemmän kakkua.. jospa kokeilis jotain toista putkea? Jan Quote Link to comment
Guest Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Ahtaammalla imusarjalla saa paremman ala ja keskikierrosalueen. Imua enempi. Jossain kohtaa ylärekisterissä sitten alkaa ahistamaan. Pienemmillä kurkuilla voi saada kans paremman seoksen, jos ei imusarjaa voi pienentää. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.