Jump to content

Ahdettuun 90.5x69 männät?


Recommended Posts

Hello!

 

Tällä hetkellä t1-moottorissa on 92 pytyt, mutta tekisi mieli vaihtaa kestävämmät 90.5 sylinterit.

Vaan mitkä männät kestää ahdetussa? Onko kenelläkään kokemusta AA-männistä turbokäytössä?

Wisecoja ei taida olla 90.5 halkaisijalla suoraan hyllyssä. Ei tässä kuitenkaan mitään 500 hv tehoja

tavoitella, joten kaikki überkalliit männät voi unohtaa.

 

t. Mika

Link to comment

Ihan hyvä idea tuokin. Ja kuuleman mukaan joillain on Mahlen männätkin kestäneet reippaita ahtopaineita, mutta pytyt haljenneet yläpäästä.

 

Palstalla on useita jotka ajavat turbokuplalla tai ovat joskus ajaneet. Kyllä täältä varmasti vinkkejä tulee, kun aika kuluu... Kuitenkin taas pitkä talvi aikaa duunailla.

 

t. Mika

Link to comment

Jep, tuollaisia renkaita tiedän käytetyn pyttyjen yläpäässä. Eli kannen avarrus isommalle reiälle ja sitten 90.5 pyttyjen kanssa renkaat. Ehkä sitä tulee sitten vain laitettua 90.5 Mahlet. Nykyinen ahdin ei kuitenkaan riitä kovin pitkälle.

 

t. Mika

Link to comment
Jep, tuollaisia renkaita tiedän käytetyn pyttyjen yläpäässä. Eli kannen avarrus isommalle reiälle ja sitten 90.5 pyttyjen kanssa renkaat.]

 

Kannet on tosiaan avarrettu joskus 94 millisille pytyille.

2. kyseiset kannet ovat aivan finaalissa. Millaiset kannet sulla on ?

 

Esa

Link to comment

Orggiskansista tehdyt 90.5/92 pytyille avarrettu. Täyttöhitsattu, tulpat siirretty, 42/37 venat, tuplajouset ja "pultattu" keinuvivusto. Palotilan koko muistaakseni noin 60.

 

Olis mulla sitten myös SE-kannet, avarrettu 94 pytyille ja vesijäähdytetyt.

 

t. Mika

Link to comment
Orggiskansista tehdyt 90.5/92 pytyille avarrettu. Täyttöhitsattu, tulpat siirretty, 42/37 venat, tuplajouset ja "pultattu" keinuvivusto. Palotilan koko muistaakseni noin 60.

 

Olis mulla sitten myös SE-kannet, avarrettu 94 pytyille ja vesijäähdytetyt.

 

t. Mika

 

Mun kannet ovat myös tehty orggiskansista ja hitsattu tosi paljon. Nyt ei yksi venttiiliohjuri tahdo pysyä paikallaan ja pientä halkeilua on havaittavissa. Voishan jostain kysyä paljon noita joutuisi hitsaamaan ja koneistaaan että ne saisi kuntoon. Ei ole varmaan edullinen operaatio ja kestävyyden kannallalta voi olla niin ja näin.

 

Toinen vaihtoehto olisi hommata vaikka jotkut 044:set. Onkohan jollakulla kokemusta CNC-työstetyistä 044:sta turbokäytössä ?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...