mikan Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Hello! Tällä hetkellä t1-moottorissa on 92 pytyt, mutta tekisi mieli vaihtaa kestävämmät 90.5 sylinterit. Vaan mitkä männät kestää ahdetussa? Onko kenelläkään kokemusta AA-männistä turbokäytössä? Wisecoja ei taida olla 90.5 halkaisijalla suoraan hyllyssä. Ei tässä kuitenkaan mitään 500 hv tehoja tavoitella, joten kaikki überkalliit männät voi unohtaa. t. Mika Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Samat ulkomitathan on "machine-in" 88:issa jos oikein vahvat sylinterit haluaa. Tuskin tosin auttaa mäntävalintaa ellei sitten satu johonkin vierasmoottorin mäntään just sopuivasti. Quote Link to comment
mikan Posted August 24, 2013 Author Share Posted August 24, 2013 Ihan hyvä idea tuokin. Ja kuuleman mukaan joillain on Mahlen männätkin kestäneet reippaita ahtopaineita, mutta pytyt haljenneet yläpäästä. Palstalla on useita jotka ajavat turbokuplalla tai ovat joskus ajaneet. Kyllä täältä varmasti vinkkejä tulee, kun aika kuluu... Kuitenkin taas pitkä talvi aikaa duunailla. t. Mika Quote Link to comment
Esa Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 On ajettu 90,5 mm Mahlen männillä ja hyvin on kestaneet. Painetta on ollut parhaimmillaan 1,5 bar. Sylinteritkin ovat kestäneet. Yläreunassa on ollut sylinterin ympärillä renkaat lämpösovituksella. Quote Link to comment
mikan Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Jep, tuollaisia renkaita tiedän käytetyn pyttyjen yläpäässä. Eli kannen avarrus isommalle reiälle ja sitten 90.5 pyttyjen kanssa renkaat. Ehkä sitä tulee sitten vain laitettua 90.5 Mahlet. Nykyinen ahdin ei kuitenkaan riitä kovin pitkälle. t. Mika Quote Link to comment
Esa Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Jep, tuollaisia renkaita tiedän käytetyn pyttyjen yläpäässä. Eli kannen avarrus isommalle reiälle ja sitten 90.5 pyttyjen kanssa renkaat.] Kannet on tosiaan avarrettu joskus 94 millisille pytyille. 2. kyseiset kannet ovat aivan finaalissa. Millaiset kannet sulla on ? Esa Quote Link to comment
mikan Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Orggiskansista tehdyt 90.5/92 pytyille avarrettu. Täyttöhitsattu, tulpat siirretty, 42/37 venat, tuplajouset ja "pultattu" keinuvivusto. Palotilan koko muistaakseni noin 60. Olis mulla sitten myös SE-kannet, avarrettu 94 pytyille ja vesijäähdytetyt. t. Mika Quote Link to comment
Esa Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Orggiskansista tehdyt 90.5/92 pytyille avarrettu. Täyttöhitsattu, tulpat siirretty, 42/37 venat, tuplajouset ja "pultattu" keinuvivusto. Palotilan koko muistaakseni noin 60. Olis mulla sitten myös SE-kannet, avarrettu 94 pytyille ja vesijäähdytetyt. t. Mika Mun kannet ovat myös tehty orggiskansista ja hitsattu tosi paljon. Nyt ei yksi venttiiliohjuri tahdo pysyä paikallaan ja pientä halkeilua on havaittavissa. Voishan jostain kysyä paljon noita joutuisi hitsaamaan ja koneistaaan että ne saisi kuntoon. Ei ole varmaan edullinen operaatio ja kestävyyden kannallalta voi olla niin ja näin. Toinen vaihtoehto olisi hommata vaikka jotkut 044:set. Onkohan jollakulla kokemusta CNC-työstetyistä 044:sta turbokäytössä ? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.