Guest Hietalahti Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Vaihdoin kuskinpuolen takarenkaan laakerin, stefan ja o-renkaat. Ilmeisesti laakeria irroitettaessa vetoakseli on tullut kaksi milliä "liikaa" ulos. Kun aloitin kasausta, laakerit yms kiinni ja asensin levyn jossa stefa sisällä ja kiristin sen niin vetoakseli ei pyörinyt ollenkaan, kun löysäsin 4 pulttia niin taas vetoakseli pyörin hyvin. Kiristin uudelleen ja kokeilin, niin sama ongelma jatkui. Auto oli pukkien varassa ilmassa, tunkilla olin nostanut vetoakselin vaakatasoon. Kun laskin tunkkia, niin vetoakseli ei tullut alaspäin, vetoakseli oli ilmeisesti hirttänyt kiinni. Yritin nostaa tunkilla hieman ylöspäin, niin vaihdelaatikko alkoi nousemaan samalla, sillä seurauksella, että sisemmän vetoakselin juuresta alkoi tulemaan öljyä lähes norona. Nyt tarvitaan hyviä neuvoja, kuinka tästä jatketaan. Onko ajatuksia mitä tässä on tapahtunut? Quote Link to comment
-AP- Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Vetari on tullut sen verran ulospäin, että 'puolikuu' tasauspyörästön sisältä on pyörähtänyt väärään asentoon? Ei liene korjattavissa ilman vetarin irrotusta? Quote Link to comment
Guest Hietalahti Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Jotain tuollaista epäilin. Saako korjattua ilman laatikon irroitusta? Quote Link to comment
metake Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Saako korjattua ilman laatikon irroitusta? Saa. Vetariputki pitää irrottaa niin sitten pääsee käsiksi. Mutta mun mielestä puolikuut ei pääse pois paikaltaan jos vetaria pitelevä lukkorengas on paikallaan? Edit: Auto on ilmeisesti Vaasassa? Vaasasta varmaankin löytyy tarvittaessa harrastaja-apuja jos tilanne ei meinaa selvitä? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Mites jos otat sen stefa kannen irti ja vedät/painat vetaria niin liikkuuko se. Quote Link to comment
Guest Hietalahti Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Kun kannen ottaa kokonaan irti, vetoakseli liikkuu n. 5mm. Kun laakerin painaa pohjaan vetoakseliin, niin laakerin ulkokehä jää 2 milliä omasta paikastaan. Nyt kun kansi laitettiin kunnolla kiinni, että 2 millin aukko meni kiinni, niin vetoakseli hirtti kiinni. Tuolloin vetari/suojaputki ei liikkunut ylös eikä alas. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Itselläni kävi mielessä se että voisiko se ennen laakeria tuleva holkki aiheuttaa tämän ongelman jos se laittaa väärinpäin. Quote Link to comment
Guest Hietalahti Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Kyseinen holkki oli oikeinpäin, viisteet vaihdelaatikkoon päin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.