mick Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Eli moottori, joka on rakennettu kesällä 2011. Uudet laakerit jokapaikassa ja sitä rataa, kuluvat vaihdettu, uudet pytyt ja männät, kannet street pro2 jotka olleet ajossa viimeksi joskus 6 vuotta sitten. Aluksi oli vakiokaasari, mutta nyt myöhemmin kaasareiksi tuli 2x tupla Dellorto 36, ja oli säädöt tietenkin ihan väärin. Käretön sytty vaihtui samalla. Koneella ajettu noin 20km, jonka jälkeen jäi auto seisontaan. Nyt syksyllä puhdistin Dellortot ja laitoin paikoilleen. Seokset oli niin kaukana oikeasta, että en saanut konetta käymään. Ja aikakin loppui, joten kiikutin auton sytytyksen ja seoksen säätöön eräälle liikkeelle, jossa tarvittavat säädöt tehtiin ja dynolaputkin sain. Nyt sitten käynnistin auton, ja ajoin pätkän matkaa. Ilmanputsarit ei ole paikoillaan, ja ihmettelin kun käynti huononi. Menin katsomaan pellin alle, niin kuskinpuolen etupytyn kaasarin kurkusta tuli bensasumua, käynti huononi aina välillä ja sitten koli koli koli koli kuului moottorista. Kirosin aika runsaasti, mutta annoinpa koneen kolista siinä sen 5 sekunttia mitä se kerkesi kolista. Kolina lakkasi, käynti parani. Eli mitä ihmettä tuossa tapahtui? Voiko olla että pitkään seisseet kansien venttiilit jumitti? Vai söikö moottori jonkin oravan? Vetoja siinä koneessa tuntuu kolinan jälkeenkin vielä olevan ihan normaalisti, paitsi että välillä aina tsuppailee kaasarista. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Olisiko kolina voinut olla "jälkikäynnin" kaltaista ronklotusta jos esim. jostain syystä kaasari tulvi? Nopeana tsekkauksena venakopat vois ottaa pois ja mitata välykset, jos on tullut kosketuksia niin välykset on varmaan kasvaneet työntötankojen vääntyessä. Samoin jos on ollut vakiot keinuvipujen akselit niin tsekata että kaikki rikat on paikallaan ettei ole katkenneita. Huono tuuri on ollut jos kone on jotain imaissut sisäänsä mutta jos niin on käynyt niin on se ilmeisesti tullut sieltä poiskin. Sekin voisi näkyä välyksissä, ja jos joku röppö kinnaa venan auki niin varmasti kolisee ja pöhisee kun puristuksia ei muodostu ja bensa palaa miten sattuu (jos ollenkaan). DRLA:issa ei ole oikein mitään sellaista joka irtoaisikaan. Quote Link to comment
mick Posted October 2, 2013 Author Share Posted October 2, 2013 Kaveri ehdotteli myös tuossa että olisi kaasari tulvinut. Tosin tuo kolina ei kauan kestänyt ja käynti palautui jotakuinkin normaaliksi. Jos kaasari olisi tulvinut, niin eikö tuo lie olisi vaikuttanut molempiin pyttyihin? Pitääpäs avata kantta jälleen... Tämä kaasarinvaihtoremppa alkoikin melkein samalla tavalla, vakiokaasarista hävis kiihdytyspumpun putki. Ja se löytyi pytystä. Quote Link to comment
mick Posted October 2, 2013 Author Share Posted October 2, 2013 Joo, kyllähän se syy nyt selvisi. DRLA:issa ei ole oikein mitään sellaista joka irtoaisikaan. Juuh. Paitti läppien pultit, vai onko ne niiteillä. Näköjään yksi sellainen puuttuu... Miten on, laitanko uuden pultin lukitteen kanssa ja annan koneen olla noin? Vai voisiko olla mahdollista että sieltä olisi jotain mennyt rikki? Tai voisiko se pultti olla siellä jossain vielä jumissa, mäntään uponneena tai jotain..? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Joo, kyllähän se syy nyt selvisi. DRLA:issa ei ole oikein mitään sellaista joka irtoaisikaan. Juuh. Paitti läppien pultit, vai onko ne niiteillä. Näköjään yksi sellainen puuttuu... Miten on, laitanko uuden pultin lukitteen kanssa ja annan koneen olla noin? Vai voisiko olla mahdollista että sieltä olisi jotain mennyt rikki? Tai voisiko se pultti olla siellä jossain vielä jumissa, mäntään uponneena tai jotain..? Eiköhän se ole ihan oma valinta. Jos ei puristuspaineita ole kadonnut ja venat oli säädöissään niin jättäisin sinne. Mutta jos harrastusintoa riittää niin eiköhän se olisi fiksua tarkistaa mitä siellä on tapahtunut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.