Jump to content

Paljonko hevosia


Guest Zatiainen

Recommended Posts

Guest Zatiainen
Posted

Niin, mitä luulette paljonko seuraavanlaisella paketilla on puhtia

 

* 88 putket normaali iskulla

* 290 asteinen nokka

* 8,5 puristukset

* 32/36 kaksikurkkuinen weber

* Normaali pakosarja

* Normaalit kaksi reikä kannet

 

Ja miten saisin vielä helposti lisää....

Posted

60-65. Tiedät varmaan itsekkin "millä saisit niitä lisää". Kysytään paljonko on rahaa sijoittaa,500,1000,3500 euroa?

 

Tuo vakiopakosarja ja proge kaasarisysteemi ekana ahistaa.

 

Ja penkeissä on eroa mikä on "totuus" niin siitä voi olla montaa mieltä!

Guest Mika Raussi
Posted

Taitaa kyösti olla lähempänä. Enhän mie muistanukaan, ettei vakio 1600 koneessa ollu kun 50 hepoa.

Guest Zatiainen
Posted

Oletteko tosissanne että tuo kaasutin ahistaa, pakosarja oli kyllä tiedossa.

Posted

Joo, itse olisin veikannut johonkin Raussin ja Kulmalan väliin, mutta sitä mieltä olen itsekin, että polttoaineen syötössä tuossa eniten hävitään, kun on tuollainen kaasari (pitkä imusarja, vain yksi kurkku per kansi yms), kannet tekemättömät, venttiilit pienet yms.

 

Muutenhan tuo kone on ihan kohtuullinen "ilmapumppu" joten imu- ja pakopuoli sekä tietysti kannet kun saa kondikseen, niin Raussin arvio ylittyy todennäköisesti muutamalla hevosella.

Guest Mika Raussi
Posted

Mie heitin ton miun arvion perustuen erääseen mitattuun tulokseen vastaavan kokosella koneella. Voi olla kyl, että jos ei tee kansille mitään ja on vaan yks kaasari pitkällä imusarjalla, niin sinne asti ei päästä.

 

Nurkkakaasarit. Ei varmaan tarvii olla välttämättä tuplatkaan kunhan pääsee vaan pitkän imusarjan kirosta eroon ja pienellä kanavien viimeistelylläkin virtaa jo paremmin.

Posted

 

Nurkkakaasarit. Ei varmaan tarvii olla välttämättä tuplatkaan kunhan pääsee vaan pitkän imusarjan kirosta eroon ja pienellä kanavien viimeistelylläkin virtaa jo paremmin.

 

Mulla on nurkkakaasarit, yksikurkkuiset. Miten niitä kanavia kannattaa viimeistellä? Joskus mopopoikana puhuttiin, että ei saa olla kanavat liian sileät, bensa pisaroituu herkemmin... Onko totta vai tarua?

Mitäs muuta te olette tehneet kanaville? Kuvaa tarjolla kellään?

Guest Mika Raussi
Posted

Siliään pintaan joo pisaroituu bensa, mutta ei se sitä tarkota, että kaikki valupurseet ja kantit pitäs jättää jälelle. Kaikki pykälät sunmuut pois, niin pitäs toimia paremmin. T-1 kansia ei oo kyl tullu tarkemmin roplattua noin erityisemmin.

 

Ja sitten kun imusarja sattuu kanteen, eikä tiivisteen reikä oo liian pien. Ei sitä pisaroitumista tasvi lyhkäsillä sajoilla paljoo pelätä. Kunhan eivaan ihan kiillottamalla kiillota kanavia. Vaikka lasikuulapuhallus viimesenä vois olla hyvä jos sattuu vehkeet olemaan.

Posted

Minkä kokoinen kaasari on Fordin OHC:ssa josta irtoaa n. 100 hv? Ajattelin vain kun olitte sitä mieltä että tuo kaasari ahdistaa.

 

t. Mika

Posted

Ei voi silti verrata foorttin maamoottori on moninkerroin erilainen kun vw boxer,vw T-1 koneeseen pitäisi saada kammiomainen imusarja tuolle kaasarille toimiakseen ja vakiopässinsarvet ahistaa jne. Sanotaanko että "tehollisesti ahistaa T-1 moottorissa rakenteensa vuoksi".

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...