Guest Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Eli tämmöset löytyy valmiina. 69-vastapainokampura, kevennetty vauhtis, 90.5 pytty satsi ja 40 tupladellut. Vakio 2-reikä kansia löytyy läjä mut ajattelin laittaa jotain kestävämpää, siis pitkällä tulpan kierteellä jne! Mistä kansista sais suht halvalla rakennettuu hyvät, ja sit vielä se nokka? Mitä suosittelette? T:Pahka Quote Link to comment
Racing Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 044:set kannet 12mm pitkällä tulpalla tai Empi kannet Keiteleen koneesta 14mm pitkällä tulpalla.Empit on valmiina 40x35.5 ja 044 on vastaavalla tai isommille venoilla. 044:sia voi ostaa vaikka aircooled.fi. Nokaksi 110,120 tai 125 Engle joiden asteet 284,294 ja 301 käyttötarkoituksen mukaan. Quote Link to comment
Guest Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Paljonkohan tuollasten kansien työstö sit maksas noin suurinpiirtein? halvallahan ei hyvää saa! Ja paljonkohan tuollasilla syysteemeillä sais koneesta tehoja irti? Quote Link to comment
Racing Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Riippuu tekijästä 300-500 uusiin täydellisiin kansiin ehkä likellä totuutta. ja teho 90-120 riippuen muista osista ja puristuksista. Quote Link to comment
Guest juse Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Esimerkki Briteistä: Engine Type 1, 1776cc Cam Engle 120 Carbs Dellorto 40 DRLA x 2 Heads JMR 044 (40 x 35.5mm) Compression ratio 8.5:1 Max BHP 124.9 @ 6100rpm Max Torque 120.1ftlbs @ 5000rpm Ring & Pinion 4.37 Gear Ratios 3.78/2.06/1.26/.89 0 - 60mph 6.45 secs 1/4 mile 14.98 @ 88.53mph http://www.johnmaherracing.co.uk/perfor ... maries.htm Quote Link to comment
Guest Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Suuntaa-antavaa: EMPI kannet suoraan hyllysta 600eur vena- ja seetityot, palotilan muotoilu 100-150e porttaus ja penkitys 200e Plaanaus haluttuun mittaan 50e? Mahdollinen poraus isommilel pytyille 50e Yhteensa reilu tonni, niin on jo siedettavat "halvat" kannet. :D Jan Quote Link to comment
Tomppa Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 EMPI kansien sijaan joutuu kyllä nyt suosittelemaan 044:sia, koska ovat paremmat aihiot paksumpien seinämien vuoksi. Hinta on sama EMPIen kanssa. Toimitusaika tosin on muutama viikko, mutta tällä viikollahan konetta ei varmaan olla kasaamassa ;) Quote Link to comment
Guest Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 No ei tuo kovin pahalta hinnalta vaikuta loppu pelissä koska muut rojut tuli yhen kuppelin mukana ni lojuvat ylimääräsenä tallissa. Muut osat on uusia paitsi kaasarit ni ei tuon koneen tekeminen niin kovin kalliiks tulekkaan vaikka joutus tonnin ehkä pari sijottamaan. Ja sit vielä tuo öljynkierto systeemi pitäs saada selville et tarviiko lisä jäähdyttäjää vakion tilalle vai riittääkö t-4 jäähdytin? Kunnon öljypumppu pitäs vielä hommata. ja sit vielä tuo pakosarja, ei varmaan mitään kovin halpaa ja huonoo kannata laittaa? Quote Link to comment
Guest Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 EMPI kansien sijaan joutuu kyllä nyt suosittelemaan 044:sia, koska ovat paremmat aihiot paksumpien seinämien vuoksi. Hinta on sama EMPIen kanssa. Toimitusaika tosin on muutama viikko, mutta tällä viikollahan konetta ei varmaan olla kasaamassa ;) Joo ei olla kasaamassa. Riittää kun ens toukokuussa uus pata ois pellin alla! Quote Link to comment
Marko Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Aleksi tee lista tarvitsemistasi osista ja laita postia info@aircooled.fi niin lasketaan sulle kokonais edullinen tarjous Quote Link to comment
Tomppa Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Tuossa hyvä topicci jota kannattaa lueskella: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1719-mitä-pitää-ottaa-huomioon-konetta-suurentaessa/ Ja henkilökohtaisen kone-suunnitelman saa jos tosiaan laittaa suoraan sähköpostia. Quote Link to comment
Racing Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Empi kannet tyhjänä oli jotain 160-170 euroa kipale. Nuokin on silti ihan hyvät aihiot,vaikka ainevahvuutta 044:sia vähemmän,kuitenkin vahvemmat kun vakiot. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Omaan koneprojektiin tilasin 044 magnum plussat, alunperin oli tarkoitus vakioista tehdä mutta ei tarvinnut kauaa laskeskella että suoraan vaan kunnolliset. Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Eikös niitä 044 kansia saa valmiiksi CNC jyrsittynä? Onko kokemuksia CNC porttauksen laadusta? Siis mikä allaolevista sopii parhaiten? CNC portatut kannet ovat: a) Suoraan ajoon vaan b) Pientä viimeistelyä vaille c) Suuntaa-antava raakatyöstö Ok, hommahan riippuu siitä että millaiseen käyttöön kone tulee. Mutta jos ajatellaan että käyttötarkoitus on nopea katu ja muutama strippirykäisy VW-open:ssa. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 VW-Openia kohti itelläkin tavoite :) Quote Link to comment
Tomppa Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Jep, kaikkia 044 kansia saa myös valmiiksi CNC-portattuna. Nuo ensimmäisissä linkeissä portatut ovat nimen omaan CNC-portattuja, joten kyllähän niissäkin vielä viimeistelemistä on. Eri tavalla CNC-portattuja 044 kansia: http://www.cbperformance.com/cnc/index2.html Hiano graafinen vertailu: http://www.cbperformance.com/cnc/ Luonnollisesti myös Street Eliminaattoreita ja Comp Eliminaattoreita saa valmiiksi CNC-portattuna. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.