Guest MikkoL Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Kuinka tarkkaa hommaa? Kannattaako viedä johonkin tehtäväksi vai tehdä itse? Tarvittavat välineet kyllä on mutta tietotaitoa ei välttämättä! Olis tarkoitus sovittaa CB:n Big Beef imarit Scat:n Super-D kansiin. Jos kannattaa antaa jonkun ammattilaisen hoitaa asia, niin Turun seudulta sellainen olisi hakusessa ja mielellään mahd. nopeasti. Tekijöitä saa ja pitää "kaupitella"! Quote Link to comment
Pedalpusher Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ei ollut mullakaan tietotaitoa vielä ennen viime talvea, silti ryhdyin itse hommaan kun sain vain ohjeen että kunhan se imusarjan alapään reikä on se kanavan kapein kohta siinä imusarjassa. Myös että jos siinä imusarjan ja kannen saumaan vähän jää pykälää niin mielellään niin päin, että imusarja pienempi. Sama kansi, DCNF lyhyet imarit vaan. Valkoisella maalitussilla vedin kannen pinnan märäksi ja imusarja paikalleen nopeesti niin siten sain merkattua kuinka suureksi imusarjan alareikä pitää vedellä. Virtauspenkissä vielä testattiin jälkeenpäin kombo ja hyvin toimi, jonkun pienen parannusehdotuksen imarin kanavassa sain virtauttajalta. -Mikko- Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Jospa sitä rupeis rohkaistuna ite sitten kairaamaan! Ei ne imarit niin kalliit ollu että rupeis v.....aa jos pipariks menee. Voihan niitä sit hitsata. Se ei tietenkään tavoitteena ole, mutta kuitenkin. Lisää infoa saa laittaa työvaiheista. Quote Link to comment
NordBling Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Eihän sitä opi ellei joskus alota ite tekemään. Treenaa kuitenki vaikka vanhaan vakiopässinsarveen ekaks. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Vois reenaa, mutta kun ei ole! Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Mie oon tehnyt silleen että oon leikannu sopivan ohuesta pahvista kanteen "tiivisteen" ja painanut sitten imukanavien reikien muodot peukalolla pahvin läpi. Sitten kynsisaksilla reiät auki ja vähän hifistelyä että on just oikea muoto. Sit samoista ruuvinrei'istä imariin ja tussilla maalaten poistettavat alueet. BidBeeffeissä on niin paljon matskua verrattuna Scatin D-porttien reikiin että ihan helpolla ei läpi mene. Viimeinen vaihe operaatiossa on sit leikata tiivisteisiin samanlaiset reiät. Sekin onnistuu samalla pahvisapluunalla ja se semmoinen massatiiviste antautuu kivasti vingulle tai dremelille. Tai sit teräville saksille. Puavo Quote Link to comment
Ketsa Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Kannattaa sitten kiinnittää huomiota siihen, että imarissa ei ole kapeampaa paikkaa matkan varrella. Eli pelkkä kanteen sovitus ei välttämättä riitä. Quote Link to comment
Barney Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Mulla samat imarit ja kannet. Tein tiivisteen kannen imuaukon mukaan ja siitä piirsin imareihin reiän. Viilailin imarit samankokoisiksi niin toinen meni epähuomiossa puhki. No äkkiähän sen tigillä hitsasi takaisin umpeen. Vaihdoin pinnapultit kansista kuusiokolopulteiksi kun ei mutterit mahtuneet imarin kanssa. Ja jäähypeltejä joutuu myös muokkaamaan reilusti Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.