Jump to content

Mistä faktaa kuplan mallisarjaan


Recommended Posts

Onko tämä mallisarjansa tehokkaimpaan ja sitä muutenkin vähintään vastaavaan tekniseen tasoon rakennettu kuplan mallisarja sääntö edelleen voimassa ja olemassa? Eli alkuperäisellä vuosimallilla tai moottorikoolla ei ole merkitystä jos kupla muutoskatsastetaan tehokkaimman 1584 cc moottorin mukaiseksi kaikkine jarruine ja osineen ja että siitä tulee sitten se taso, johon tulevat viritykset sekä kuutioiden kasvatukset perustuvat. Kertokaapa mulle se sääntöpykälä jostain olemassa olevasta kirjasta tai kansiosta, niin otan talteen. Mulla on se VV auton lista vaatimuksista, mutta onko muuta faktaa tuohon vuosimallista riippumattomuuteen

Link to comment

Kiitos noista, Ari. Ja onko se jossain todettu virallisesti, että kupla on samaa mallisarjaa spliteistä mexikaaneihin.

Ja tosta kuutioista, että onko todella niin, että 1,6 voi kasvaa virallisesti n. 2 litran koneeksi, koska tilavuutta voi kasvattaa 25% ja tehoa 20 %

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kiitos noista, Ari. Ja onko se jossain todettu virallisesti, että kupla on samaa mallisarjaa spliteistä mexikaaneihin.

Ja tosta kuutioista, että onko todella niin, että 1,6 voi kasvaa virallisesti n. 2 litran koneeksi, koska tilavuutta voi kasvattaa 25% ja tehoa 20 %

 

Saitko vastauksen kysymykseesi olen itse vaihtamassa 1300->1600

Vai onko pakko valehdella katsastuviranomaiselle

Link to comment

1300 > 1600 nyt ei ole mikään ongelma, varsinkaan jos auto on alun perin 1300.

 

Itse olisin mallisarjasta sitä mieltä, että Kuplan on kaikki samaa mallisarjaa, ainakin Saksassa valmistetut. Sukupolvia taitaa olla useampia, mutta uskoisin, että sukupolvi-ajattelua ei muutoksissa käytetä aikanaan samaa tapaan kuin Kakkostyypin kohdalla (Junis on samaa mallisarjaa kuin Pallo, mutta eri sukupolvea).

 

Kone voi kasvaa prosenttien mukaan ja tehon katsotaan kasvavan samassa suhteessa muulla tapaa virittämättömässä koneessa. Eli jos teet muitakin muutoksia kuin tilavuudenlisäys, tarvitaan todistus tehoista. Muutoskatsastuksella siis 1584 x 1,2 = 1900, tai sitten 1584 x 1,25 = 1980 max 60 hv.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...