Guest AnssiH Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Ensimmäinen volkkari ikinä käsittelyssä, ja kone on kiinni kuin alko jouluna. Olen ottanut sen jo irti ja se on moottoripukissa, ja tulpanreijistä olen koittanut uittaa naftaa, eikös sen pitäsi liottaa hyvin, siis jos renkaat vain on jumissa? Kokeneemmilta siis kysyisin neuvoa että onko nuo yleensä lujaakin kiinni ja kuinka irtoaa, vai pitääkö purkaa koko moottori? Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 (edited) Mää sanoisin että ehdottomasti purat koko koneen jos jumissa on. Kannet irti ja sit lämpöö ja vähän naputtelua niin saat syliterit ja männät pois. Ei ole onneksi kauheen pitkä operaatio purkaa koko konetta. Saattaahan siellä olla joku muukin jumissa kuin männänrenkaat Edited February 17, 2014 by Kaiponen Quote Link to comment
Guest AnssiH Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Tänään sain koneen pukkiin ja purin pakoputket ja imusarjan, puhallinkotelot, pellit yms pois. Kai sitä seuraavaksi alan ottaa kansia irti. Ihan uusi systeemi tämä volsun kone mulle, mutta kai tekemällä oppii :D Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Joo oppii tosi nopeesti. Mää alotin harrastuksen vähän yli vuosi sitten ja nykyään koneitten rakennus menee jo rutiinilla. Ja kuplan kone on tosi yksinkertanen rakentaa:-) Quote Link to comment
Guest AnssiH Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 (edited) Kattelin pakokanavista että karstaa on venttiilinvarsissa oikein huolella, täytyy senkin takia irrottaa kannet niin saa putsailla venttiilit ja palotilat paskasta. Ja voimanpesähän on tottakai miehekäs 1200cc :D Edited February 18, 2014 by AnssiH Quote Link to comment
Guest AnssiH Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Nyt kun oon kansia irrotellut niin onko osilla kuinka tarkkaa että tulee samaan paikkaan, siis esim työntötangot ja kannet ylipäätään että tulee samalle puolelle yms? Pytyt on varmaan hyvä parittaa ainakin omille männilleen takas? Quote Link to comment
Henkar Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Minä mistään mitään tiedä kun itsekkään ole tämmöisiä koneita koskaan purkanut, mutta tommonen linkki sattui joskus googlen haaviin kun taustatietoja huvikseni etsin. http://www.veewee.net/Ohjeet/kuplan_moottoriremontti_osa1.htm Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Varmaankin aina parempi mitä enemmän osista saisi takaisin omille paikoilleen jos isompia koneistuksia ei olla tekemässä. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 (edited) Jos mannät on jumissa, niin eiköhän pytyt ole uusinta kunnossa. Uusi 1585cc mäntä/pyttysatsi maksaa alk.160€, toki jos on 1300cc kannet, pitää ne koneistaa isommille sylinteille, lohkoa ei. Tosin eipä olisi tyhmää plaanata lohkoa. Runkolinjan oikasu ja uudet laakerithan toki kuuluu moottoriremonttiin joka tapauksessa. Tönärit, keinut ja nostajat laittasin samoin päin samoille paikoille mistä purankin. Jos ovat toleransseissaan. Ai olihan tuolla mainittu 1200cc. Ite ettisin 1600cc kunnostettavaksi, ellei MR-entisöinti kyseessä. Edited February 19, 2014 by -tipi- Quote Link to comment
Guest AnssiH Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Kiitti hyvästä linkistä ja vinkeistä!! Yks mäntä siellä näyttää olevan kiinni putkessa, selkis kun otin toisen kannen irti niin lähti kone "pyörimään" :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.