Jump to content

Kone jumissa, miten irti?


Guest AnssiH

Recommended Posts

Ensimmäinen volkkari ikinä käsittelyssä, ja kone on kiinni kuin alko jouluna. Olen ottanut sen jo irti ja se on moottoripukissa, ja tulpanreijistä olen koittanut uittaa naftaa, eikös sen pitäsi liottaa hyvin, siis jos renkaat vain on jumissa? Kokeneemmilta siis kysyisin neuvoa että onko nuo yleensä lujaakin kiinni ja kuinka irtoaa, vai pitääkö purkaa koko moottori?

Link to comment
Guest Kaiponen

Mää sanoisin että ehdottomasti purat koko koneen jos jumissa on. Kannet irti ja sit lämpöö ja vähän naputtelua niin saat syliterit ja männät pois. Ei ole onneksi kauheen pitkä operaatio purkaa koko konetta. Saattaahan siellä olla joku muukin jumissa kuin männänrenkaat

Edited by Kaiponen
Link to comment

Tänään sain koneen pukkiin ja purin pakoputket ja imusarjan, puhallinkotelot, pellit yms pois. Kai sitä seuraavaksi alan ottaa kansia irti. Ihan uusi systeemi tämä volsun kone mulle, mutta kai tekemällä oppii :D

Link to comment

Kattelin pakokanavista että karstaa on venttiilinvarsissa oikein huolella, täytyy senkin takia irrottaa kannet niin saa putsailla venttiilit ja palotilat paskasta. Ja voimanpesähän on tottakai miehekäs 1200cc :D

Edited by AnssiH
Link to comment

Nyt kun oon kansia irrotellut niin onko osilla kuinka tarkkaa että tulee samaan paikkaan, siis esim työntötangot ja kannet ylipäätään että tulee samalle puolelle yms? Pytyt on varmaan hyvä parittaa ainakin omille männilleen takas?

Link to comment

Jos mannät on jumissa, niin eiköhän pytyt ole uusinta kunnossa. Uusi 1585cc mäntä/pyttysatsi maksaa alk.160€, toki jos on 1300cc kannet, pitää ne koneistaa isommille sylinteille, lohkoa ei. Tosin eipä olisi tyhmää plaanata lohkoa. Runkolinjan oikasu ja uudet laakerithan toki kuuluu moottoriremonttiin joka tapauksessa. Tönärit, keinut ja nostajat laittasin samoin päin samoille paikoille mistä purankin. Jos ovat toleransseissaan.

 

Ai olihan tuolla mainittu 1200cc. Ite ettisin 1600cc kunnostettavaksi, ellei MR-entisöinti kyseessä.

Edited by -tipi-
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...