Guest Jarppa Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Moi, tarkoituksena olis alkaa rakentamaan kuplaan uutta moottoria, kysyisinkin nyt viisaammilta neuvoja ettei rahat mene aivan turhuuteen. Olen itse miettinyt seuraavanlaista kokoonpanoa. Vakio lohko ja 69 mm kampura, Englen 110 nokka, 92 mm paksuseinäiset putket ja männät, Scatin pro street kannet ja ryypyllinen kadron nurkkakaasari paketti. Teho tavoitetta ei sen kummemmin ole, käytettävyys etusijalla kun auto on ympärivuotisessa ajossa. Ainut minkä olen ostanut on arpa kuntoinen 1500 kone, lohkossa merkintä H ja AS41. Ehdotuksia ja ohjeita saa antaa. T. Jari Quote Link to comment
DOODAH Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Ei tuo hullummalta kuullosta ollenkaan. Ulkoisen öljyfilsan lisäisin ainakin. Quote Link to comment
Guest Jarppa Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Näköjään unohtui tuosta listasta tuo full flow muutos, mutta se siis myös tulossa. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Doghouse ja vakio DH-öljynjäähdytin, kaikki ilmanohjauspellit. Staattiset puristukset "reipas kasi" ja siten esim. palotilaa muotoiltuna että männänlaen ja sylinteriputken pään välinen etäisyys (deck height, "dekki") on jotain 1,3-1,6mm väliin niin pysyy lämmöt kurissa ja hyötysuhde paranee. Alipaine+keskipakojakaja kärjettömänä. Joku perus-käärmeenpesä joko J-putkilla tai alkuperäisillä lämmönvaihtimilla. Etevältä padalta kuullostaa kaikkiaan, ja ennättää hyvin kesäksi vielä rakentaakin! Quote Link to comment
Guest Jarppa Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Mikäli olen oikein laskenu niin erään laskurin kanssa sain puristukset noin 8,2 kun dekki korkeudeksi laittoi 1,4 mm, kun noissa kansissa näyttäis olevan ac:n sivujen mukaan 55cc palotila. Kampuraa olen pähkäilly, että jos alkuperäinen on ihan sökö niin olisko viksua laittaa tilalle vastapaino akseli http://aircooled.fi/tuote/15/kampiakseli-69mm-4140-chromoly-vw-t1-aa esim tuo? Muutoin ei ole tapahtumia tämän ympärillä ollut kone on edelleen purkamatta, eikä osia ole tilattu, sponsori sopimus on niin huono :) Quote Link to comment
Guest Jarppa Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Nonnii vihdoin ja viimein on saatu moottori purettua ja nähtävästi se on std kokoinen kun liuskoissa niin lukee, mutta yksi asia jäi askarruttamaan on nuo "case saverit" miksi tuo yksi on noin syvällä ja kuuluuko sen olla niin? Edited June 4, 2014 by Jarppa Quote Link to comment
Guest Jarppa Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Päivitystä tähän moottori projektiin sen verran, että itse tehty moottori on unohdettu ja tilalle hankittiin P_Valtoselta valmis paketti, mikä olis tarkoitus nostaa keväällä paikalleen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.