tolvana Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Kulkimesta oli akku viikon poissa, laitoin akun takaisin ja nyt hää ei haluu pöristä kun hetkittäin tai hetken. Mikä tuli? Tuntuis ettei saa bensaa tarpeeksi. Ei kai näissä early ruikkimasiinoissa oo mitään resettinappulaa tai jotain vastaavaa mikä suuttuis sähköttömyydestä? Paljonko pitäs bensakiskossa olla painetta kun virrat on päällä ja auto ei käy? Tää oli ajossa reilu viikko sitte ja pelas niinkun pitääkin. Nyt kyrsii... Quote Link to comment
NordBling Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Naksuuko bensapumpun rele? Eli kun pistät virrat päälle kuuluu naksahtaa, pumppu käy hetken ja rele naksahtaa taas. Joskus pitkän seisomisen jälkeen (ja varsinkin jos on jossain vuotoa) pitää virta-avainta kääntää monta kertaa on off ennen kuin kiskossa on tarpeeksi painetta. Painekytkintä siellä kun ei ole, eka pumppusykli perustuu aikaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 (edited) En tiedä näistä 411 ruikeista mutta kolkissa b-paine pitää olla 2 bar käydessä. Edited April 29, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
ARTO Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Näissä vanhoissa L-jetroniceissa peruspaine noin 2,5 bar ja painesäätimen alipaineletku irti. Quote Link to comment
tolvana Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Blingblingi osui liki. Auto oli jyrkässä mäessä keula alaspäin ja alta varttitankki bensaa tankissa, tunkkasin keulan ylös ja puolen tusinaa kertaa virrat päälle ja pois niin jaksoi jäädä käymään. Eli soppaa ei saanut hän. Nyt rokkaa ja on valmis vappuajoihin ja lahden reissuun. 1 Quote Link to comment
ARTO Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 On sitten hyvä tapa varsinkin vanhan sähköisen bensapumpun elikaarta lyhentää kuivana pyörittely eli enemmän limeä tankkiin tai isomöhkö parkkiin tasaisemmalle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.