kari kittilä Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 (edited) Mulla on Boschin 0221503407 hukkakipinäpuola tossa Ghian koneessa ja pitäis saada tietää tulpanjohtojen järjestys puolassa, löytyskö apuja? Edited May 2, 2014 by kari kittilä Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 oisko noin http://autotune.fi/data/dth/ea/bosch.0.227.100.203.kytky2x2_eab22pjxpc.JPG_860x860.jpg Quote Link to comment
mikko k Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Eli kun ilmajäähyn sytytysjärjestys on 1-4-3-2, niin 1 ja 3 kytketään vaikka oikealle puolelle puolaa ja 4 ja 2 kytketään vasemmalle puolelle puolaa, kun katsotaan puolaa liittimen suunnasta. Ellei kone käy, niin vaihdetaan johdot toisille puolille. Tämä siksi, että et voi etukäteen tietää alkuvaiheessa, että kumpi puoli puolasta on antamassa kipinää seuraavaksi kun heräte tulee. Quote Link to comment
x-pj Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Eli kun ilmajäähyn sytytysjärjestys on 1-4-3-2, niin 1 ja 3 kytketään vaikka oikealle puolelle puolaa ja 4 ja 2 kytketään vasemmalle puolelle puolaa, kun katsotaan puolaa liittimen suunnasta. Ellei kone käy, niin vaihdetaan johdot toisille puolille. Tämä siksi, että et voi etukäteen tietää alkuvaiheessa, että kumpi puoli puolasta on antamassa kipinää seuraavaksi kun heräte tulee. Kyllä sen itseasiassa tietää. Laittaa tuon kaavion mukaan spark A:n samalle puolle (puolalle) kuin 1 ja 3 -johdot. Quote Link to comment
mikko k Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Niin. Tarvii vaan tietää, että kummalle sytkäboksi antaa herätteen, spark A:lle vai B:lle. Hihnapyörällä kun on vain yx anturi ja 2 trikkeriä, ainakin hestecissä. Siks mun mielestä on vaan paljon helpompaa vaihtaa tulpanjohdot kun ruveta seuraamaan boksin sielunelämää. Mutta kukin tyylillään. Quote Link to comment
x-pj Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Mulla mega ja vaan yks tiggeri, joten vähän eri tilanne. Quote Link to comment
kari kittilä Posted May 3, 2014 Author Share Posted May 3, 2014 Kiitokset näistä, eiköhän tästä selvitä Quote Link to comment
Recommended Posts