Jump to content

1:1,25 keinuista


Guest kuplapower

Recommended Posts

Guest kuplapower

tarviinko 1:1,25 keinuja jos tarkoitus on tehdä lievä virikone ja nokka

on hieman Eaglen 284 asteinen? nokalla haetaan hiukan enemmän vääntöä ja ajomukavuutta.

vai pärjäänkö orggis keinuvivuilla?

Link to comment

Pärjäät toki vallan mainiosti vakioillakin. Akselit on syytä vaihtaa pulttikiinnitteisiin että pääsee eroon nistä jousiklipsuista.

Jos raha ei ole este niin koko setti 1.25 keinuja akseleineen päivineen on mielestäni hyvä ratkaisu silti. Mikään pakko se kyl ei ole.

 

Pulttiakselin olen joskus tehnyt itsekin vakiosta, pihiyttäni :)

 

Aika epätodennäköistä että tulisi minkään näköisiä ongelmia tuolla nokalla ja 1.25 keinuilla, mutta ota se kuitenkin huomioon konetta rakentaessa että ne mahtuu liikkumaan yhdessä, jos niitä aiot käyttää. Vaikuttaa myös työntötankojen pituuteen.

 

Jan

Link to comment

Tai sitten jätät ne originaalit omaan arvoonsa. Yhtään vähänkään korkeammalle kiertävää konetta en jättäisi alkuperäisten jousiprikka/kökkölukkosokka -viritysten varaan.

 

Ostat tällaiset ja olo on turvallinen / tyytyväinen:

 

http://www.scatvw.com/images/Rocker1.gif

 

SCAT 1.1 suhteen keinut pulttipäisillä keinuakseleilla, kestävillä akseleillä, pallopäisillä säätöruuveilla ja uusilla vakiosuhteen keinuilla. Pari näitä olisi hyllyssä ja vieläpä ihan ylimääräisinä.

 

Olisiko 100 euroa / sarja liikaa???

Link to comment
Guest kuplapower

akselit mulla on ollut muutenki tarkoitus tehdä itse, nuuka kun oon..

mietin vaan niitä keinuja, et saanko kaiken hyödyn nokalta nuilla vakioilla.

 

ja muuten on sokkahärvelit kestäny ainaki tähän mennessä kilpa-autossa, mut onhan se varmempaa ja köyhän/nuukan täytyy varmistaa kaikki et kestää eikä tehdä mitään rautalankavirityksiä, niin kuin joillain on tapana.

Link to comment

9,5mm Tönäreillä,isolla nostolla ja 1.25 keinuilla tarttee sitten race suojaputket muuten ei mahu pyöriin...Kyllä ne vakiokeinuvivustotkin kestää sokkalevyt vaan pois ja prikat tilalle,sopivilla välyksillä ja hitsillä päistä kiinni. Näin JM koneissa kun halvalla tekee,mutta ei mitään järkeä tehdä noin katumoottoriin koska nuo HD akselit on halpoja uudetkin ja aina ne vakioakselit on kuluneet keinujen alta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...