Guest freducom Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Moi, sylinterikannen ja sylinterin välistä vuotaa öljyä josta syystä ajattelin viedä sen koneistamolle hiottavaksi. Poistinkin jo kannen ja sylinterit sillä luultavasti molempia pitää koneistaa. Mutta: Nyt kun mäntä roikkuu tossa vapaasti voinko vain laittaa sylitenrin takaisin paikoilleen (uudella tiivisteellä) tai pitääkö huomioida jotain? Voiko sylinterin vaan "tunkea" tohon päälle kun se on koneistettua ja sitten kansi takas päälle? Quote Link to comment
Lasse Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Mittaa ensin dekki koneistuksen jälkeen. Voit toki tehdä budjettirempan ja hioa pytyn kanteen ventiilinhiomatahnalla. Osat kokoon ja tiiviste pytyn ja lohkon väliin. Männänrengaspannan tarvitset. Sen voi tehdä itsekin. Quote Link to comment
Guest freducom Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Toi Männänrengaspanta oli se mitä vähän pelkäsinkin... eli mikä sen funktio on ja miten toi mäntä ujutetaan sylinteriin takasin? Miksi en voi vaan sormella pidellä mäntää ylhäällä ja ujuttaa sylinterin paikoilleen? Quote Link to comment
ARTO Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 (edited) Toi Männänrengaspanta oli se mitä vähän pelkäsinkin... eli mikä sen funktio on ja miten toi mäntä ujutetaan sylinteriin takasin? Miksi en voi vaan sormella pidellä mäntää ylhäällä ja ujuttaa sylinterin paikoilleen? Toki jos tekniikka hallussa, saa männänrenkaat, varsinkin vanhat ja veltostuneet sylinteriin sullottua vahvojen kynsien/sormien avulla jos pannan käyttö jännittää. Jos et halua remonttia paisuttaa, vetäse molemmat sylinterit ja putsaa sylinterin ylätasopinta + kannen ja tarvittaessa jollain tasaisella askarteluveitsen terällä kevyesti raaputtaen jos on karstaa pinnassa ja esim jollain putsaavalla aineella, esim jarrucleanerilla suikuttaen puhtaaksi ja pyyhkien pinnat kuivaksi. Sitten vaikka kevyesti autosolin metallitahnaa ko pintoihin ja sylinteriä kevyesti ja tasaisesti pyörittäen kantta vasten ja pois ja putsaus ja jos jää tasainen jälki, sitten kasaan ja kovaa ajoa. Luultavasti työntötankojen suojaputket vuotaa irroituksen jälkeen nyt enemmän öljyä kuin aikaisemmin jos et vanhoja venytä/laita uusia tiivisteitä/liimaa hyvin jne... Edited July 13, 2014 by ARTO Quote Link to comment
Jorrma Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Kympillä pannan saa mut jos haluaa näprätä ja säästää niin kyllä ne renkaat sormin saa puristettua kasaan ja pytyn paikalleen. Quote Link to comment
Guest freducom Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Minkälaisen pannan? Mistä saan sellaisen? Ymmärsinkö oikein, että männässä on isompi halkaisija kuin sylinterissä ja että se painuu kasaan kun sitä painaa? (Vähän uus näitten kanssa – eka kone jonka puran)... Quote Link to comment
Guest Fear Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 (edited) Kyllä se mäntä halkaisijaltaan pienempi on kuin sylinteri, mutta kuten voit huomata ovat männänrenkaat huomattavasti ulompana kuin itse männän kylki. Työkalun tarkoituksena on painaa kaikki kolme männänrengasta samaan tasoon kuin männän kylki, jolloin sylinteriputki liukuu jouhevasti männän ylitse ja männänrenkaat laajenevat vasta sylinterin sisällä. Tämä on se halvin panta männänrenkaille ja ostopaikkana mikä tahansa varaosaliike. http://www.motonet.fi/fi/tuote/450590/T-pultti-kiristin-58-63mm-RST Tämä on oikea männänrengastyökalu http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret2/10181-ikh7024-mannanrengaspuristin-90-175mm-s.jpg Tuossa vielä huomionarvoinen asia männänrenkaiden rakojen kanssa http://www.team-integra.net/sections/members/images/911cce2c-8f64-44fa-b279-0862a7dcde87.jpg Edited July 13, 2014 by Fear Quote Link to comment
metake Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 (edited) Tämä on se halvin panta männänrenkaille ja ostopaikkana mikä tahansa varaosaliike. http://www.motonet.fi/fi/tuote/450590/T-pultti-kiristin-58-63mm-RST Tämä on oikea männänrengastyökalu http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret2/10181-ikh7024-mannanrengaspuristin-90-175mm-s.jpg [/url] Ja nuo kannattaa molemmat unohtaa volkkarin koneen kanssa koska niitä ei siihen ole tarkoitettu. Yksinkertainen on kaunista: Edited July 13, 2014 by metake Quote Link to comment
Guest freducom Posted July 13, 2014 Share Posted July 13, 2014 Kiitos avusta!! Katsotaan miten käy :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.