NordBling Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Olenko oikeassa jos uskottelen itselleni että 1300cc 1302:n irssilaatikossa on 4.375 perä? Ja jos näin on niin mistäs tähän laatikkoon sopivan hyväkuntoisen pidemmän välityksen löytäisin? Quote Link to comment
ARTO Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Möhkötietämys palstalla heikohkoa. Quote Link to comment
mikko k Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Äl ny Arto joutavaa höpötä! ;-D 1300cc koneessa on juurikin tuo tiuha perävälitys. 1600cc 1302sessa taas 4,125 välitys. Eli sellainen loota hankintaan. Tai 1303S loota jossa 3,875 peräruuvi. Mutta millainen sun kone on? Kannattaako välitystä muuttaa? Quote Link to comment
ARTO Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Pitää lisäksi muistaa 1302S ja 1303S laatikoiden välityserot myös itse 4-vaihteen osalta eli vaikka uudemman ässän perävälitys selkeästi harvempi, on itse 4-vaihde omalta osaltaan tiheämpi ja kokonaisvälityksissä 4-vaihteella erot aika pienet. Joutavia höpöttäen:) Quote Link to comment
NordBling Posted July 17, 2014 Author Share Posted July 17, 2014 (edited) Kysyin tätä koska interwebin tiedot oli hiukan ristiriitaisia tän laatikon koodin osalta. Piti valita biffiin kasattavaks vintiltä joku salkku missä on jokin todettu vika/oire, tässä on laakerivaurio. Pitkällä tai keskipitkällä välityksellä tää käy vaikka kolkkiin, lyhyelle on vähemmän tarvetta. Edited July 17, 2014 by NordBling Quote Link to comment
mikko k Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Pitää lisäksi muistaa 1302S ja 1303S laatikoiden välityserot myös itse 4-vaihteen osalta eli vaikka uudemman ässän perävälitys selkeästi harvempi, on itse 4-vaihde omalta osaltaan tiheämpi ja kokonaisvälityksissä 4-vaihteella erot aika pienet. Joutavia höpöttäen:) Totta tuokin. Nelosen välitykset on muistaakseni 0,82 ja 0,89:1. Jälkimmäinen 03 ässän loodassa. Ja ykkösessä kans hieman eroa, mutta muutoin vaan paljon vahvempi tuo 03 ässän loota. Quote Link to comment
pipo_esa Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Mitäs tollaselle AT koodiselle ässän(?) lootalle kannattaisi tehdä että maksimoisi sen kestävyyden? Quote Link to comment
ARTO Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Totta tuokin. Nelosen välitykset on muistaakseni 0,82 ja 0,89:1. Jälkimmäinen 03 ässän loodassa. Ja ykkösessä kans hieman eroa, mutta muutoin vaan paljon vahvempi tuo 03 ässän loota. 0,82 ei pidä paikkaansa eli väärä vastaus. 03 laatikko tietyiltä osin vahvempi kuin 02 möhköjen ja heikkouksiakin löytyy myös. Quote Link to comment
Tutkija Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 0.82 välitys vain pakettiautojen 002 tyypin lodjuissa,uudemmissa kuplan laatikoissa on 0.93 välitys nelosen kohalla. Quote Link to comment
mikko k Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Ei näköjään pitäisi ulkomuistista heitellä asioita... Mutta löytyypä tuota möhkötietoutta palstalta kuitenkin! :D Quote Link to comment
ARTO Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Hiukan härnää, voi kirjoitussormet rentoutua:D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.