Jump to content

1302 perävälitys


Recommended Posts

Äl ny Arto joutavaa höpötä!  ;-D

 

1300cc koneessa on juurikin tuo tiuha perävälitys. 1600cc 1302sessa taas 4,125 välitys. Eli sellainen loota hankintaan. Tai 1303S loota jossa 3,875 peräruuvi.

 

Mutta millainen sun kone on? Kannattaako välitystä muuttaa?

Link to comment

Pitää lisäksi muistaa 1302S ja 1303S laatikoiden välityserot myös itse 4-vaihteen osalta eli vaikka uudemman ässän perävälitys selkeästi harvempi, on itse 4-vaihde omalta osaltaan tiheämpi ja kokonaisvälityksissä 4-vaihteella erot aika pienet.

 

Joutavia höpöttäen:)

Link to comment

Kysyin tätä koska interwebin tiedot oli hiukan ristiriitaisia tän laatikon koodin osalta. Piti valita biffiin kasattavaks vintiltä joku salkku missä on jokin todettu vika/oire, tässä on laakerivaurio. Pitkällä tai keskipitkällä välityksellä tää käy vaikka kolkkiin, lyhyelle on vähemmän tarvetta.

Edited by NordBling
Link to comment

Pitää lisäksi muistaa 1302S ja 1303S laatikoiden välityserot myös itse 4-vaihteen osalta eli vaikka uudemman ässän perävälitys selkeästi harvempi, on itse 4-vaihde omalta osaltaan tiheämpi ja kokonaisvälityksissä 4-vaihteella erot aika pienet.

 

Joutavia höpöttäen:)

Totta tuokin. Nelosen välitykset on muistaakseni 0,82 ja 0,89:1. Jälkimmäinen 03 ässän loodassa. Ja ykkösessä kans hieman eroa, mutta muutoin vaan paljon vahvempi tuo 03 ässän loota.

Link to comment

Totta tuokin. Nelosen välitykset on muistaakseni 0,82 ja 0,89:1. Jälkimmäinen 03 ässän loodassa. Ja ykkösessä kans hieman eroa, mutta muutoin vaan paljon vahvempi tuo 03 ässän loota.

 

0,82 ei pidä paikkaansa eli väärä vastaus. 03 laatikko tietyiltä osin vahvempi kuin 02 möhköjen ja heikkouksiakin löytyy myös.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...