Ginkaze Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Vaihdoin alkuperäisten venttiilien työntötankojen suojaputkien tilalle Scatin jousijännitteiset. Homma meni ihan kuten pitikin, mutta pari pukea (syl.4) putket vuotavat kannen puolelta. Asensin putket niin, että se pienempi puki tuli kannen puolelle. Öljy tihkuu sen sarjan mukana tulleen kartiomaisen valkoisen tiivisterinkulan ja kannen kartiokoneistuksen välistä. Onko liimasta apua? Onko näiden kanssa ollut muilla ongelmia? Kuinka ratkesi? Quote Link to comment
JM Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Voist eka käänttää ne oikein päin. Liimasta on aina apua. Quote Link to comment
metake Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Mulla oli kevättalvella yhden koneen kanssa sama ongelma, samat suojaputket siis. Pyörittelin käsin suojaputkia ja vedin käsillä tiukemmin kantta (ja lohkoa) vasten putkia jotta tiivisteet asettuisi paremmin. Auttoi ja vuoto loppui. Ainakin näissä yksilöissä oli paljon hennommat jouset kuin aiemmissa Scateissa ja tuntui ettei jousikuorma riitä samalla tavalla kuin vanhemmissa. Quote Link to comment
hanski513 Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Auttaiskohan jos sinne suuremman halkaisijan päähän laittais tuplat laatat ennen tiivistekartiota ni jousipaine kasvais/ putki ei pohjais niin helposti kun nyt näyttäis tekevän.Tarkasti asetellen pitävät,ensi startilla yks jäi tuhistelemaan. Quote Link to comment
Ginkaze Posted August 21, 2014 Author Share Posted August 21, 2014 Onnistui tämäkin homma kun tekee kahteen kertaan. Tein putki kerrallaan sopivassa välissä putki lyhkäiseksi rutistaen. Tiivisteisiin Loctite SI5926 ja putkien saumakohtaan ilmastointiteippikierros pitämään ase latingissa. Putki kannen ja lohkon väliin ja teippi rullaten pois, nätisti asettui ja tiiviiltä näyttäisi. Quote Link to comment
Paadre Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Lainaan topicia hivenen. Pitäs kans illalla rouvan autoon noi putket vaihtaa jousikuormitteisiin ja mun logiikka sanoisi että toi ohuempi putki tulis kantta kohti (vakio pannu), jolloin öljy pääsee valumaan jouheammin takaisin koneeseen. Toisaalta tuolla ylempänä JM:ä käskee vaihtaa putket niin että paksumpi osa kansia kohti. Kumpi siis oikein?? Quote Link to comment
metake Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Paksu pää kanteen jotta työntötangolle jää varmasti riittävä liikkumatila. Quote Link to comment
Paadre Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Onko noi jousikuormitteiset sitten niin paljon pienemmät sisähalkasijaltaan, että vaara osumaan on vakio koneessakin? Tai no, ilmeisesti on jos gååglekin näin sanoo. Quote Link to comment
metake Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Vakionokalla tuskin osuu, oli kumminpäin vaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.