nalleolut Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 eli ostin tuollaisen ilmaus apujutskan 2 kpl letkuja joissa takaiskut päissä eli tarkoitettu vissiin molempien piirien samanaikaiseen ilmaamiseen. mihin laitan ne kiinni toinen apukuskín puoleiseen takanippaan entä toinen? vai teenkö ihan järjestyksessä taidan tehdä ei mee puurot ja vellit sekasin! vaihdoin taakse uudet jarruputket ja letkut,koska epäilen jarrupolkimen lattiaan jäämisen sýyksi että takaata joku liitos fuskaa.... mutta jos ei näin ole niin saako sinne polkimen alle tankoon vaihdettua jotain jousta vai millainen jutska siellä on? ehjä pääsylinterikin olis mut jos ilmauksella selviäisi toistaiseksi..... kuvia,vinkkejä ja jos haluaa saa toki tulla auttamaankin....heh Quote Link to comment
-tipi- Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Aika monta kertaa syyllinen on itse pääsyinteri. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 sitäkin mie olen epäillyt mut jos paine pääsee pikku hiljaa karkuun .... koska auton osto hetkellä oli sama homma poljin jäi pohjaan, uudet kengät,rummut ja jarrusylkkien vaihdon jälkeen pelasi melkein koko kesä ok! eli loppu kesästä rupes tekemään tuota! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Millähän se ilma muka olkimen pohjaan jättäis? Onko polkimen oma jous tallessa ja ehjä? jumittako polkimen nivel? onko pääsylinteri jumissa? Quote Link to comment
nalleolut Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 Onko polkimen oma jous tallessa ja ehjä? jumittako polkimen nivel? onko pääsylinteri jumissa? vaikea sanoa! polkimesta lähtee tanko pellin läpi ei muuta! ja poljinta painettaessa jää pohjaan! onko se pääsylkkä vaikea vaihtaa ? ehjä olisi paketissaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Pääsylkässä on yks tai kaks jarruvalon anturia, kolme jarruputken liitintä, kaks säiliöltä tulevan letkun liitintä ja kaks kiinnityspulttia. Sinällään vaihtaminen siis ei oo vaikeeta, mutta käsiksi ei pääse helposti jos ei ota tankkia pois. Se tosin ei oo vaikee irrottaa. Jarrupolkimessa pitäs olla oma jousensa ite jousta palauttamassa ja se on usein poikki. Myös ite polkimen nivel on tosi usein jumppasessa. Kannattaa ehkä ekaks irrottaa vaan poljinpaketti sieltä jalkatilasta ja tutkailla sitä. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 hmm eli se tanko irti ja pultit ovat missä miten kiinni? noh pitää tutkia! kuva helpottaisi et minne sinne se jousi kuuluu ja mitä irti ja mistä! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Tähän hätään ei jousesta löytyny kuvaa, mutta se on siinä polkimen saranan ynpärillä. Toinen pää lattiaa vasten ja toinen siinä tapissa, missä on se tanko kiinni. Kannattaa ostaa joku aihetta käsittelevä kirja. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 mulla on joku korjauskirja ja kyl siel jarruista kerrotaan mut ei esim jarrupolkimista...... noh pitää katsella huomenna ku selviää pikkujoulu höyryistä.... Quote Link to comment
Guest Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Otan etkan mukaan kun tulen akkua irrottamaan, siinä on "hyvä kuva"! Lpr:n berneriltä tilasin vuosi sitten sellaisen jousen siihen polkimeen, tuli ruotsista ja maksoi ~3€ ja on varmasti alkuperäinen saksalainen eikä "brassi rautanlankaa"... Quote Link to comment
nalleolut Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 hyvä! viikonlopun olen kotosalla koht pikkujouluihin....... aamulla tutkin asiaa .... Quote Link to comment
joksa Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 yhdestä kuplasta oli polkimen akseli ruostunut ja siksi jumitti pohjaan. purku, putsaus ja rasvaus auttoi. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Tässä pari kuvatusta polkimista: Polkimet paikoillaan http://img.photobucket.com/albums/v219/ ... koilla.jpg ja räjäytettynä http://img.photobucket.com/albums/v219/ ... tettyn.jpg Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Miulla oli kans toi polkimen ruostejumi muistaakseni nykysessä projektissa. CRC:tä ja puolen vuoden muhiminen sen sit irrotti niin, että konttorille pääs. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 11, 2005 Author Share Posted December 11, 2005 jep jep poljin hässäkkä irrotettu! kaasupolkimen tappi melkein poikki: http://img235.imageshack.us/my.php?imag ... 0284ue.jpg jarrupolkimen jousi poikki. http://img235.imageshack.us/my.php?imag ... 0349fk.jpg eli kannattaako tuota edes ruveta purkamaan? hirmu työ putsata ja purkaa ja kasata ,noh sehän on osa harrastetta kylläkin.... tuo hässäkkä vissiin lähtee purkautumaan ku saa hakattua tapin irti kytkinpolkimen päästä on läpi tappi niin se ekaksi irti ja sit se vissiin purkautuu http://img235.imageshack.us/my.php?imag ... 0357oe.jpg p.s. jos löytyy hyväkuntoinen ja puhdas ja ehjä poljin hässäkkä niin voi yv:nä tarjota mulle! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Kytkinpolkimen varresta tappi joo pois ja siintä purkeentuu. Jarrupolin on systeemin rungossa lukkorenkaalla kiinni. Noista kuvista ei kyl oo paskankaan vertaa apua, kun ei niistä erota mitään. Kannattaa kuitenkin korjata toi jos kaasuvaijerin vipu ei heilu hahlossaan ihan jumalattomasti, eikä vasinkaan käänny siten, että rulla menee vinoon. Jos kaasupolin on ehjä, eikä oo kulunu puhki ja kaikki muukin on silmin nähden ehjää, eikä totaalisen paskana. Jousia pitäs saada uusia ja kaasupolkimeen tappikin löytyy. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 11, 2005 Author Share Posted December 11, 2005 juu kuvat oli vähän huonoja.... joo muuten se on ihan jees mutta tosiaan se jousi on paskana ja kaasupoljin on toisessa korvassa 2mm sisällä tappi.... pitää käydä pesettämässä tuo koko hela hoito ensin ja sit purkaa on niin paskanen ettei viitsi sotkea käsiään! Quote Link to comment
nalleolut Posted December 15, 2005 Author Share Posted December 15, 2005 http://img.photobucket.com/albums/v219/ ... tettyn.jpg kuvaa lainatakseni onko jarrupoljin ja runko johon kiinnittyy kaasupoljin niin miten toisissaan kiinni? en tiedä mutta pirun piukassa tuntuu olevan... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Siinä on lukkorengas. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 15, 2005 Author Share Posted December 15, 2005 lukkorengas on pois taitaa olla yhteen jumittanut Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 No ei ihmekään, ettei poljin tullu lattiasta takas. Ruiki nesteitä ja oottele, niin kai se irtoo jossain vaiheessa. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 15, 2005 Author Share Posted December 15, 2005 eli pitäsi irrota ihan nätisti.... wd40 liottaa....huomenna uus yritys Quote Link to comment
nalleolut Posted December 17, 2005 Author Share Posted December 17, 2005 lähtihän se ku hintoihin tulee prkl....purin toisen sit samaan keikkaan! nyt ovat löpössä likoamassa,jos nuo hiekkapuhaltais ja maalais niin tulee nätit! Quote Link to comment
nalleolut Posted December 21, 2005 Author Share Posted December 21, 2005 kuvassa 3 osa oikealta kuuluuko siellä sisällä urassa olla tuollainen jutska....? itselläni ei ollu mitään! Quote Link to comment
nalleolut Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 kuvaa kaivataan jossa jarrupolkimen jousi asennettu oikein! mihin se asettuu runkoon.... Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 kuvaa kaivataan jossa jarrupolkimen jousi asennettu oikein! mihin se asettuu runkoon.... sojottaa suoraan eteenpäin polkimen ja rintapellin välissä, tukeutuen pohjapeltiin? Ei voi muistaa ja fotoi ei oo hollilla just ny jan Quote Link to comment
nalleolut Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 jees! polkimet paikallaan ja jousi toimii ja liikkuu nöyrästi! jahka varpaat lämpenee ilmataan jarrut! mites se onnistuu molempien piirien samanaikainen ilmaaminen! apukuskin puoleinen takapyörä ens mut mihin laittaisi tuon toisen letkun? kuskin puolen takapyöräänkö? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.