Jump to content

jarrujen ilmaus ja muuta höpinää


Recommended Posts

Posted

eli ostin tuollaisen ilmaus apujutskan 2 kpl letkuja joissa takaiskut päissä eli tarkoitettu vissiin molempien piirien samanaikaiseen ilmaamiseen.

mihin laitan ne kiinni toinen apukuskín puoleiseen takanippaan entä toinen? vai teenkö ihan järjestyksessä taidan tehdä ei mee puurot ja vellit sekasin!

 

vaihdoin taakse uudet jarruputket ja letkut,koska epäilen jarrupolkimen lattiaan jäämisen sýyksi että takaata joku liitos fuskaa.... mutta jos ei näin ole niin saako sinne polkimen alle tankoon vaihdettua jotain jousta vai millainen jutska siellä on? ehjä pääsylinterikin olis mut jos ilmauksella selviäisi toistaiseksi.....

 

kuvia,vinkkejä ja jos haluaa saa toki tulla auttamaankin....heh

Posted

sitäkin mie olen epäillyt mut jos paine pääsee pikku hiljaa karkuun .... koska auton osto hetkellä oli sama homma poljin jäi pohjaan, uudet kengät,rummut ja jarrusylkkien vaihdon jälkeen pelasi melkein koko kesä ok! eli loppu kesästä rupes tekemään tuota!

Guest Mika Raussi
Posted

Millähän se ilma muka olkimen pohjaan jättäis?

 

Onko polkimen oma jous tallessa ja ehjä? jumittako polkimen nivel? onko pääsylinteri jumissa?

Posted

Onko polkimen oma jous tallessa ja ehjä? jumittako polkimen nivel? onko pääsylinteri jumissa?

 

 

vaikea sanoa! polkimesta lähtee tanko pellin läpi ei muuta! ja poljinta painettaessa jää pohjaan!

 

onko se pääsylkkä vaikea vaihtaa ? ehjä olisi paketissaan.

Guest Mika Raussi
Posted

Pääsylkässä on yks tai kaks jarruvalon anturia, kolme jarruputken liitintä, kaks säiliöltä tulevan letkun liitintä ja kaks kiinnityspulttia. Sinällään vaihtaminen siis ei oo vaikeeta, mutta käsiksi ei pääse helposti jos ei ota tankkia pois. Se tosin ei oo vaikee irrottaa.

 

Jarrupolkimessa pitäs olla oma jousensa ite jousta palauttamassa ja se on usein poikki. Myös ite polkimen nivel on tosi usein jumppasessa. Kannattaa ehkä ekaks irrottaa vaan poljinpaketti sieltä jalkatilasta ja tutkailla sitä.

Guest Mika Raussi
Posted

Tähän hätään ei jousesta löytyny kuvaa, mutta se on siinä polkimen saranan ynpärillä. Toinen pää lattiaa vasten ja toinen siinä tapissa, missä on se tanko kiinni.

 

Kannattaa ostaa joku aihetta käsittelevä kirja.

Posted

mulla on joku korjauskirja ja kyl siel jarruista kerrotaan mut ei esim jarrupolkimista...... noh pitää katsella huomenna ku selviää pikkujoulu höyryistä....

Posted

Otan etkan mukaan kun tulen akkua irrottamaan, siinä on "hyvä kuva"!

Lpr:n berneriltä tilasin vuosi sitten sellaisen jousen siihen polkimeen, tuli ruotsista ja maksoi ~3€ ja on varmasti alkuperäinen saksalainen eikä "brassi rautanlankaa"...

Guest Mika Raussi
Posted

Miulla oli kans toi polkimen ruostejumi muistaakseni nykysessä projektissa. CRC:tä ja puolen vuoden muhiminen sen sit irrotti niin, että konttorille pääs.

Posted

jep jep poljin hässäkkä irrotettu!

kaasupolkimen tappi melkein poikki:

http://img235.imageshack.us/my.php?imag ... 0284ue.jpg

 

jarrupolkimen jousi poikki.

http://img235.imageshack.us/my.php?imag ... 0349fk.jpg

 

eli kannattaako tuota edes ruveta purkamaan? hirmu työ putsata ja purkaa ja kasata ,noh sehän on osa harrastetta kylläkin....

 

tuo hässäkkä vissiin lähtee purkautumaan ku saa hakattua tapin irti kytkinpolkimen päästä on läpi tappi niin se ekaksi irti ja sit se vissiin purkautuu

http://img235.imageshack.us/my.php?imag ... 0357oe.jpg

 

p.s. jos löytyy hyväkuntoinen ja puhdas ja ehjä poljin hässäkkä niin voi yv:nä tarjota mulle!

Guest Mika Raussi
Posted

Kytkinpolkimen varresta tappi joo pois ja siintä purkeentuu. Jarrupolin on systeemin rungossa lukkorenkaalla kiinni.

 

Noista kuvista ei kyl oo paskankaan vertaa apua, kun ei niistä erota mitään. Kannattaa kuitenkin korjata toi jos kaasuvaijerin vipu ei heilu hahlossaan ihan jumalattomasti, eikä vasinkaan käänny siten, että rulla menee vinoon. Jos kaasupolin on ehjä, eikä oo kulunu puhki ja kaikki muukin on silmin nähden ehjää, eikä totaalisen paskana. Jousia pitäs saada uusia ja kaasupolkimeen tappikin löytyy.

Posted

juu kuvat oli vähän huonoja.... joo muuten se on ihan jees mutta tosiaan se jousi on paskana ja kaasupoljin on toisessa korvassa 2mm sisällä tappi....

pitää käydä pesettämässä tuo koko hela hoito ensin ja sit purkaa on niin paskanen ettei viitsi sotkea käsiään!

Guest Mika Raussi
Posted

No ei ihmekään, ettei poljin tullu lattiasta takas. Ruiki nesteitä ja oottele, niin kai se irtoo jossain vaiheessa.

Posted
kuvaa kaivataan jossa jarrupolkimen jousi asennettu oikein! mihin se asettuu runkoon....
sojottaa suoraan eteenpäin polkimen ja rintapellin välissä, tukeutuen pohjapeltiin?

Ei voi muistaa ja fotoi ei oo hollilla just ny

 

jan

Posted

jees! polkimet paikallaan ja jousi toimii ja liikkuu nöyrästi! jahka varpaat lämpenee ilmataan jarrut! mites se onnistuu molempien piirien samanaikainen ilmaaminen! apukuskin puoleinen takapyörä ens mut mihin laittaisi tuon toisen letkun? kuskin puolen takapyöräänkö?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...